زنان علیه طالبان – گزارش از میتینگ پنجشنبه در برلین علیه طالبان – مینا احدی

پنجشنبه ۲۳ سپتامبر در مقابل دروازه بزرگ براندنبرگ تور در برلین، دهها نفر به دعوت سازمان تره ده فام و حمایت یازده نهاد آلمانی و افغانستانی تجمع کرده و با صدای بلند به زنان و مردم افغانستان پیام میدهند که نمیگذاریم دنیا شما را فراموش کند و زیر سلطه تروریستهای اسلامی بیش از پیش آسیب ببینید.

برنامه با سخنرانی پروفسور گودلا کوساک از مسئولین سازمان تره ده فام شروع میشود، او در یک سخنرانی مفصل، تقدیم کردن افغانستان به طالبان را بشدت محکوم کرد و خواهان به رسمیت نشناختن طالبان شد. سپس صبور زمانی از مرکز فرهنگی و ارتباطات افغانستان سخنرانی کرد و بعد از او، بتینا متز مسئول زنان سازمان ملل در آلمان سخنران بود و گفت برنامه آنها برای انتقال زنان چیست و سپس پیام دکتر مسعوده جلالی وزیر زنان در حکومت قبلی افغانستان و کاندید ریاست جمهوری از طرف اولریکه بکر قرائت شد. شکیب مصدق خواننده محبوب افغانستانی در طول برنامه، آهنگهایی را تقدیم مردم و زنان افغانستان میکرد. سپس زهرا اسرافیل از مرکز فرهنگی و مشاوره یار سخنرانی کرد. ایشان از امضا کنندگان بیانیه زنان علیه طالبان هم هستند. و سپس تبسم احمدی خواننده جوان افغانستانی هنرنمایی کرد و بعد از او ربه کا شونن باخ ومینا احدی باهم روی سن رفتند و سخنرانی کردند. در پایان تئاتر کوتاهی از طرف گروه تئاتر آوا اجرا شد.

سخنرانی مینا احدی که مورد استقبال قرار گرفت چنین بود: از طرف نهاد اکس مسلم و نهاد تازه تاسیس شده زنان علیه طالبان به همه شما درود میفرستم. اجازه دهید از همین جا درود بفرستم به زنان شجاع در افغانستان و بگویم زنده باد جنبش نوین و اعتراضی زنان علیه طالبان در افغانستان. ما در آلمان و در همه جا علیه جنبش اسلامی مبارزه میکنیم، برای حقوق و حرمت انسانی، بر علیه آپارتاید جنسیتی و بستن دهانها از طرف این جنبش ترور و کشتار اسلامی. من از ایران هستم و ۴۲ سال است علیه حکومت اسلامی ایران مبارزه میکنم، چون به عینه دیده ام هر جا اسلامیها قدرت بگیرند ما زنان همه حقوق خود را از دست میدهیم. حق نفس کشیدن، حق شادی و آزادی و زندگی انسانی، حق داشتن سکس با کسی را که خودمان میخواهیم و نه ملا و الله، ما در مقابل این تعرض بیشرمانه به حقوق خود ایستادیم و مبارزه کردیم. اکنون با تقدیم افغانستان به طالبان ما دست به کار شده و ابتدا فراخوانی دادیم که بیش از  ۶۰۰ فعال سیاسی از ایران و افغانستان و تعدادی از شخصیتهای سرشناس بین المللی از جمله تسلیمه نسرین، مریم نمازی و یا سازمان تره ده فام و بسیاری آنرا امضا کردند. حرف ما اینست تجربه ثابت کرده دولت آلمان و دولتهای غربی و دیگران، با حکومت تروریست اسلامی مادام در درون مرزهای یک کشور، مثلا ایران بکشد و اعدام کند، دست و پا ببرد و یا سنگسار کند، مشکلی ندارند فقط پایش را و ترورش را به خارج از آنجا نکشد، و اگر بمب در اینجا نگذارد میتوان آن حکومت وحشت را حکومت ایران نام نهاد و با آنها همکاری کرد. اکنون اطمینان داریم اگر ساکت شویم، بخش اصلاح طلب طالبان را سرهم بندی کرده و به همه خواهند فروخت و با آنها کنار می آیند. پس باید در خیابان ماند. بهمین دلیل نهاد زنان علیه طالبان روز ده اکتبر را روز جهانی نه به طالبان اعلام کرده و ما خواهیم کوشید حداقل در صد شهر تظاهرات سازمان دهیم. زنان و مردم افغانستان را نباید تنها گذاشت و اینجا با صدای بلند میگوییم نه به طالبان در کابل، درتهران و زنده باد جنبش نوین زنان در افغانستان زنده باد انقلاب زنانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *