نامه سرگشاده به ایاد اختر رئیس انجمن قلم آمریکا – درباره اعطای جایزه آزادی قلم به نویسندگان زندانی در ایران

متن انگلیسی نامه – لینک به نوشته در وبسایت انگلیسی حزب کمونیست کارگری ایران

آقای ایاد اختر گرامی

از انجمن قلم  آمریکا ( پن)  بخاطر اهدای جایزه سالانه آزادی قلم به سه نویسنده زندانی در ایران، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، و بزرگداشت آنان صمیمانه تشکر میکنم. این سه عضو کانون نویسندگان ایران نماد و تجسم اعتراض علیه سانسور و سرکوب سیستماتیک آزادی قلم، بیان و اندیشه در ایران هستند.

در چهار دهه گذشته نویسندگان و هنرمندان زیادی به “جرم” اظهار عقیده و دفاع از آزادی بوسیله جمهوری اسلامی بازداشت و زندانی شده و حتی  ترور شده اند. بعنوان نمونه  محمدجعفر پوینده و محمد مختاری، از اعضای کانون نویسندگان ایران، از جمله نویسندگانی هستند که در ترورهای موسوم به قتلهای زنجیره ای در سال  ١٩٩٨ بوسیله حکومت بقتل رسیدند. احتمالا میدانید که یکی از “جرائم” سه نویسنده زندانی که بزرگ داشته اید شرکت در مراسم یادبود این قربانیان قتلهای زنجیره ای بوده است! 

جمهوری اسلامی در سرکوب آزادیها و آزادیخواهان پرونده سنگین و سیاهی دارد و اقدام بجای انجمن شما در بزرگداشت این سه زندانی گام مثبتی در بچالش کشیدن رژیم سرکوب و اعدام در ایران است. ما همصدا با اکثریت عظیم مردم ایران خواهان آن هستیم که رژیم ایران بدلیل سرکوب سیستماتیک آزادی قلم و بیان و اندیشه، بدلیل بازداشت و اعدام و ترور آزادیخواهان و بدلیل اعدامها و کشتار هزاران نفر از آزادیخواهان و معترضین، از نظر فرهنگی و ورزشی و دیپلماتیک در سطح جهانی بایکوت و طرد شود. امیدوارم انجمن قلم آمریکا نیز در این خواست برحق با ما مردم ایران همراه شود.

با احترام

حمید تقوائی دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ سپتامبر ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *