تجمعات و اعتراضات معلمان مشهد، و کارنامه سبزها و بازنشستگان در اصفهان و خوزستان

– روز یکشنبه ۲۸ شهریور معلمان شاغل و بازنشسته در مشهد در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و شغلی خود و برای پیگیری مطالباتشان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع زدند. روز قبل از آن معلمان در شهرهای اهواز، کرمانشاه، اصفهان، شیراز، دهدشت، و یاسوج تجمع داشتند.

– روز ۲۸ شهریور قبول شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ (کارنامه سبزها) برای شانزدهمین روز متوالی در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. جمع‌هایی از این معترضین که از شهرهای مختلف کشور به تهران آمده‌ بودند در مقابل آموزش و پرورش تحصن کرده و شب را همانجا بسر بردند. کارنامه سبزها در اعتراض به عدم تحقق‌ مطالبات‌شان از سال گذشته تاکنون تجمع‌های اعتراضی بسیاری را برگزار کرده‌اند.  

– روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در اعتراض به مشکلات معیشتی مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند. درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و بازگردانده شدن پولهای دزدی شده به صندوق بازنشستگی، اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون از جمله خواستهای آنها در تجمعات سراسری بازنشستگان بوده است. بازنشستگان صندوق فولاد هر یکشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان دست به تجمع می‌زنند.

– کارگران شرکتی مخابرات شوشتر از آغاز سال جاری  حاضر به امضای قراردادهای جدید برده وار موقت نشده اند. در تقابل با این حرکت اعتراضی روز شنبه ۲۷ شهریور به دستور مدیریت از ورود جمعی از این کارگران به محل کار ممانعت شد. در برابر این عمل مدیریت، کارگران در تدارک اعتراض هستند. به گفته این کارگران قراردادهای تنظیمی یکطرفه است و حقوق پایه ای آنها را زیر پا میگذارد. این کارگران خواستار انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش سطح حقوقهایشان هستند. کارگران میگویند وقتی کار ما دائمی است، چرا باید شرکتی باشیم و کمتر از نصف رسمی‌ها حقوق بگیریم؟

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۹ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *