logo hezb asli

کارخانه پروفیل ساوه به یک سنگر مهم مبارزات کارگری تبدیل شده است

logo hezb asli
کارگران پروفیل ساوه سرانجام پس از چهار روز اعتصاب، تلاش های کارفرما و ارگان های حکومت را ناکام گذاشتند و با تحقق بخشی از خواست های خود به اعتصاب پایان دادند. روز چهارشنبه ۲۶ شهریور یک ماه دستمزد معوقه به کارگران پرداخت شد و رستمی کارفرمای کارخانه اعلام کرد که چهار نفر از کارگرانی را که اخراج کرده بود به سر کار برمیگردند. هنوز تکلیف بازگشت به کار دو نفر دیگر از کارگران اخراجی روشن نیست و کارگران اعلام کرده اند که به مبارزه خود برای بازگشت بکار این دو همکار خود ادامه خواهند داد.

طی این اعتصاب دادستانی و اداره کار در همراهی با رستمی کارفرمای کارخانه تلاش کردند اعتصاب کارگران را بشکنند و طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران دو نفر از کارگران روز چهارشنبه ساعاتی در بازداشت نیروهای سرکوب حکومت بودند. کارگران اما با عزم راسخ خود به اعتصاب خود ادامه دادند تا سرانجام کارفرما و ارگانهای حکومت را تسلیم خواست های خود کردند.

در چند سال گذشته کارخانه پروفیل ساوه به یک سنگر مستحکم مبارزه کارگران تبدیل شده و کارگران این کارخانه بارها دست به اعتصاب و تجمع و راهپیمائی زده و با اعتراض سرسختانه خود هر بار گوشه ای از خواست های خود را متحقق کرده اند. طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ۱۲۰۰ کارگر نورد لوله صفا در ساوه نیز که متعلق به رستمی است همچنان در اعتصاب بسر میبرند و خواهان پرداخت حقوق معوقه خود میباشند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *