madreseh

بمناسبت اول مهر و بازگشایی مدارس

madresehعبدل گلپریان:
کمتر از یک هفته به بازگشایی مدارس و دانشگاهها مانده است. اول مهر هر سال آغازی برای شروع مجدد در کلاسهای درس است. در بیش از سه دهه از حاکمیت جمهوری اسلامی و علیرغم تصویب قانون مربوط به آموزش رایگان، اما نهادهای حکومتی کماکان و به بهانه های مختلف با تبصره های شفاهی و خود ساخته از اولیای دانش آموزان باج می گیرند و مراکز تحصیل نیز از نا امن ترین مکانها بشمار می رود.
این را نباید از نظر دور داشت که نهادهای رژیم اسلامی منظورشان از آموزش رایگان همانا مدارس و مراکز خرافه های مذهبی است که از درون آنها آخوندهای انگل را همچون سمی تولید و بجان جامعه می اندازند.

مدارس و دانشگاهها باید محل آموزشهای علمی و منطبق با استانداردهای غربی و جهانی باشد. این خواست برحق، طبیعی و انکار ناپذیر مشمولین آموزش در همه جا است. نباید ریالی از سرمایه و هستی جامعه صرف تولید گله آخوند و حزب الله شود. معلمان و مدرسین مراکز تحصیل و آموزش بدلیل عدم تامین زندگی اقتصادیشان ناچار به روی آوری به چند شغل دیگر می شوند. کودکان خانواده های کم درآمد ناچار به ترک تحصیل و مدرسه می شوند. کودکان کار و خیابان هر روز بر آمارشان افزوده می شود. بانی و مصبب محرومیت هر کدام از این معضلات اجتماعی، اقتصادی و عدم استفاده از امکانات آموزشی، حکومت و دولت جمهوری اسلامی است. این خواستها و این مطالبات را باید با زور و اعتراض از حلقوم این مفت خورها بیرون کشید.

تضمین رفاهیات، آموزش و پرورش رایگان و ارائه خدمات آموزشی، تامین یک وعده غذای گرم و دیگر نیازهای پرورشی در مدارس بر عهده دولت است و جمهوری اسلامی موظف است با استانداردهای تعریف شده منطبق با معیارهای کشورهای پیشرفته، این امکان را برای همه دانش آموزان در همه سطوح فراهم کند. بدلیل دزدیها و چپاولهای میلیاردی و به دلیل اختصاص بودجه های کلان برای احداث مراکز خرافه پراکنی، تا کنون دانش آموزان از آنچه که متعلق به امر آموزش و پرورش علمی و سالم است محروم مانده اند.

در ۳۵ سال گذشته سرمایه های هنگفت و کلانی برای تاسیس مساجد، امام زاده ها و دیگر مکانهای تحمیق جامعه اختصاص داده شده است و در کنار اینها مدارس از هیچگونه استاندارد ایمن، دانش آموزان از هیچ گونه امکانات آموزش سالم و تفریحی و معلمان از دریافت حقوق و کمک هزینه لازم و مناسب برخوردار نبوده اند. دولت و نهادهای مربوط به امر مدارس و آموزش را باید وادار و موظف کرد که این خواستها و این مطالبات را بدون کم و کاست برآورده سازند. برای تامین امنیت جانی دانش آموزان یکی از خواستهای مهم آنان و والدینشان می تواند و باید این باشد که به اجرای طرح “اردوهای راهیان نور یا همان راهیان مرگ” برای همیشه پایان داده شود.

اول مهر و بازگشایی مدارس فرصتی است برای اعتراض علیه اجحافات حکومت در محروم ساختن دانش آموزان از تحصیل، اعتراض برای فراهم ساختن مدارس و استحکامات ایمن و بهره گیری از آموزش سالم، فراهم نمودن نیازهای گرمایشی و خنک سازی با استاندارد بالا و تامین دهها خواست و مطالبه ای که خواست و حق واقعی دانش آموزان است. کودکان و دانش آموزان بی سرپرست و مهاجر باید بطرق اولی از تمام امکانات رفاهی، آموزشی رایگان و ایمن برخوردار باشند. تحصیل در تمامی سطوح مختلف باید رایگان باشد و والدین دانش آموزان تحت هیچ بهانه ای نباید به لاشخورهای اسلامی شهریه یا همان باج گیری نهادهای حکومتی را بپردازند. مبارزه برای تامین همه این خواستها و مطالبات را می توان به جنبشی اعتراضی و اجتماعی تبدیل کرد. معلمان، دانش آموزان و والدین آنان می توانند و قادر خواهند بود با تحرک میلیونی خود تمامی این مطالبات را به چپاولگران اسلامی حاکم تحمیل کنند.
۲۵ شهریور ۹۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *