kampen kargaran

پیام همبستگی به مردم عراق

kampen kargaran
شرکت کنندگان کنفرانس کارگری استکهلم انزجار خودرا از جنایات جریان تروریستی داعش در عراق ابراز میکنند و این جنایات فجیع را محکوم مینمایند.

تروریسم و فاشیسم اسلامی دست ساز دولتهای مرتجعی است که بازی کن صحنه عراق هستند و طی ده سال گذشته تا کنون جز ترور و قوم گرایی و مذهب گرایی و جنگ و کشتار به ارمغان نیاورده اند.
ما همه این دولتهای سرمایه داران نظیر دولت آمریکا و عربستان و جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکنیم. ما با مردم ستمدیده عراق اعلام پشتیبانی میکنیم. راه حل رهایی مردم عراق سرهم بندی کردن دستجات تازه اسلامی و قومی نیست. راه رهایی مردم از جهنمی که این نیروها برپا کرده اند جارو کردن کامل ارتجاع درنده خوی اسلامی از حیات سیاسی و اجتماعی عراق و کل خاورمیانه است. کارگران و مردم عراق مانند مردم کل منطقه خواهان حکومت و جامعه ای بری از تبعیضات و نفرت پراکنی ها و تخاضمات قومی و مذهبی هستند. انقلابات موسوم به بهار عرب این واقعیت را به روشنی در برابر انظار جهانیان قرار داد و گرچه به نتیجه کامل نرسید اما ضربه کاری ای به دیکتاتوری های سرمایه داران و ارتجاع اسلامی وارد کرد

باید جهانیان بدانند که راه برون رفت از شرایط فاجعه بار کنونی نه مانورهای دیپلماتیک و سیاسی و نظامی آمریکا و دولتهای منطقه نظیر عربستان و جمهوری اسلامی است و نه دست بالا پیدا کردن این یا آن فرقه مذهبی و عشیرتی و سر هم بندی کردن دولت دیگری از سران این دستجات است. همه این دولتها و دار و دسته ها به کمپ ارتجاع و توحش و در مقابل مردم و خواستهای انسانی آنان قرار دارند.

راه حل در دست توده مردم عراق و پشتیبانی مردم آزادیخواه جهان از کارگران و مردم ستمدیده عراق است. را ه حل قطع دخالت تمام این دولت های ارتجاعی در اوضاع عراق، قطع فوری جنگ و پایان دادن به حاکمیت جریانات قومی- اسلامی در عراق است.

همبستگی با کارگران و مردم عراقی یک گام مهم همبستگی جهانی کارگری و دامن زدن به یک جنبش همبستگی کارگری در سطح خاورمیانه و شمال آفریقا در اوضاع سیاسی امروز جهان و خاورمیانه است.
کمیته همستگی بین المللی کارگری- ایران در این کنفرانس همبستگی خود را با مردم عراق اعلام میکند و همه کارگران و مردم را به پشتیبانی از کارگران و مردم عراق فرامیخواند.

کمیته همبستگی بین المللی کارگری- ایران
٦سپتامبر ٢٠١٤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *