تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق بازنشستگی، کارگران شهرداری و کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری مناطق یک، دو و سه آبادان و منطقه آزاد اروند

روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در خوزستان  و اصفهان برای پیگیری خواستهایشان مقابل ساختمان این صندوق در این دو شهر تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی یکی از بازنشستگان میگوید : ماهی دو میلیون تومان دارند از مردم برای همسان سازی میگیرند و این پول را بالاکشیده اند و جواب ما را نمیدهند. ما تا وقتی حقمان را نگیریم از خیابان نمی رویم. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها از جمله مطالباتی است که بازنشستگان در تجمعات اعتراضی خود بارها بر روی آن تاکید کرده و پیگیر آن هستند.

– روز شنبه ۲۰ شهریورماه جمعی از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری هویزه در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و حق بیمه خود در محوطه شهرداری تجمع کردند.

– روز شنبه ۲۰ شهریور ماه جمعی از کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری مناطق یک، دو و سه آبادان و منطقه آزاد اروند مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و دفتر شورای شهر آبادان تجمع کردند. به گفته این کارگران مطالبات مزدی آنها از آغاز سال جدید تا تیر ماه پرداخت نشده و هر ماه به صورت علی‌الحساب پایه حقوق دریافت کرده‌اند و از سایر مزایای حقوقی خود همانند اضافه‌کاری و نوبت کاری محروم بوده‌اند. اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. پرداخت بموقع دستمزدها، دائمی شدن قراردادهای کاری، واکسیناسیون رایگان، افزایش سطح حقوقها از جمله موضوعات اعتراضات این کارگران بوده است. ایجاد شورای سازماندهی اعتراضات و متحد شدن حول این مطالبات میتواند یک قدم مهم در سراسری شدن اعتراضات کارگران شهرداری و جلو بردن قدرتمند تر مبارزات این کارگران باشد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۲ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *