تجمع اعتراضی کارگران پروژه‌ای اعتصابی نفت مقابل مجلس اسلامی

بنا بر خبرهای منتشر شده امروز ۱۷ شهریور جمعی از کارگران پروژه‌ای نفت  در هشتاد و یکمین روز اعتصاب خود برای پیگیری خواستهایشان و تاکید بر ادامه اعتصاب تا رسیدن به خواستهایشان مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند.

 این کارگران بر روی دست نوشته هایشان بر روی خواست افزایش دستمزدها و بیست روز کار و ده روز مرخصی که از خواستهای آنها در اعتصاب است، تاکید کردند. در این تجمع اعتراضی کارگران با شعار کارگر میمیرد، ذلت نمی پذیرد صدای اعتراض خود را به وضع بد معیشتی، نداشتن امنیت شغلی و قراردادهای برده وار پیمانی و شرایط بد کمپها و وضعیت معیشتی شان در مناطق نفتی بلند کردند.

افزایش حقوق بر اساس بالاترین توافقات مزدی که توسط برخی از کارگران اعتصابی با پیمانکاران در رده های مختلف شغلی صورت گرفته است و اینکه دستمزد هیچ کارگری نباید کمتر از ١٢ میلیون باشد خواستهای محوری این کارگران است. کارگران نفت همچنین خواستار بالا رفتن استاندارد  کمپها و غذا در حد قابل قبول و ایمنی محیط کارشان هستند.  مطالبه اصلی کارگران پروژه ای اعتصابی نفت حذف پیمانکاران و لغو قوانین برده وار مناطق ویژه اقتصادی است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از خواستها و مطالبات کارگران اعتصابی پروژه ای نفت بر تشکیل مجمع عمومی بعنوان محل تصمیم گیری و انتخاب نمایندگان واقعی کارگران جهت مذاکرات با پیمانکاران تاکید دارد. تجربه هفشجان در این راستا یک الگوی بسیار پیشرو و مناسب است و باید آنرا در سراسر مراکز نفتی تکثیر کرد.  

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۸ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *