تجمع بزرگ معلمان در مقابل مجلس اسلامی برگزار شد

ساعت ده صبح امروز یکشنبه ۱۴شهریور بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده  جمع بزرگی از معلمان در اعتراض به شرایط سخت معیشتی و متحقق نشدن مطالباتشان مقابل مجلس اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. در این تجمع جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کارنامه سبزها نیز در دومین روز اعتراض خود با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش شرکت داشتند. در این تجمع معلمان شعار میدادند:”هر روز ما اعتراض، بابت یه چندرغاز!!، “حقوق ما ۳میلیون، هیئت علمی ۳۰ میلیون”، “اینهمه  به زندانبانان، چندرغاز به معلمان”، “تا حق خود نگیریم جای دیگر نمی رویم”، ” معلم داد بزن حقتو فریاد بزن! “، ” حقوق ما سه میلیون خط فقر ۱۲ میلیون!؟ “.

معلمان با این شعارها صدای اعتراض خود را به حقوق های چند بار زیر خط فقر، تبعیض ها و نابرابری ها و سرکوبگری ها بلند کردند. در این تجمع بنرهایی با مضمون “معلم چند شغله برای فرار از فقر”، “تحصیل رایگان برای همه”، “درمان رایگان برای همه”، و “خط فقر ۱۲ میلیون، حقوق ما ۳ میلیون” قابل توجه بود و گوشه ای از اعتراض و مطالبات معلمان را بیان میکرد.

معلمان به این ترتیب با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید اعتراضات خود را از سر گرفته و برخواستها و مطالباتشان تاکید دارند. همسان سازی مشاغل و افزایش سطح دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان برای همه، واکسیناسیون رایگان و همگانی، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای تمامی فعالین اجتماعی و آزادی بدون قید و شرط  معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل عبدی، اسماعیل گرامی، خواستهای اعتراضی مهم معلمان است که در تجمعات اعتراضی خود همواره  بر آنها تاکید کرده اند. معلمان به اختلاس ها و دزدی ها اعتراض دارند و خواستار بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته از صندوق ذخیره فرهنگیان هستند. خواستهای معلمان خواستهای همه مردم است و باید از مبارزات آنها وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ شهریور۱۴۰۰ ، ۵ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *