فراخوان معلمان به تجمع در مقابل مجلس، تجمع پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نفت سنگین پالایشگاه قشم، اعتراض آموزشیاران نهضت سوادآموزی، قبول‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و‌ پرورش، و خبر احضار کامیار فکور هنرمند ‌و فعال کارگری

با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید اعتراضات معلمان از سر گرفته میشود. معلمان برای پیگیری مطالبات خود برای ساعت ده صبح روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه به تجمع سراسری در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. همسان سازی حقوقها  با حداقل۸۰ درصد هیئت علمی، جداسازی نظام پرداخت معلمان از کارمندان و ایجاد نظام پرداخت جدید مبتنی  بر سند تحول، اعتراض به عدم پرداخت فوق العاده ویژه از جمله موضوعات اعتراضی اعلام شده در این فراخوان است. همسان سازی مشاغل و افزایش سطح دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان برای همه، واکسیناسیون رایگان و همگانی، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای تمامی فعالین اجتماعی و آزادی بدون قید و شرط  معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعتراضی معلمان است که در تجمعات اعتراضی بر آنها تاکید کرده اند. معلمان به اختلاس ها و دزدی ها اعتراض دارند و خواستار بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته از صندوق ذخیره فرهنگیان هستند. از خواستها و مطالبات معلمان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

– روز شنبه ۱۳ شهریور تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی نفت سنگین پالایشگاه قشم در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی خود، در مقابل ساختمان شرکت تابان انرژی پاسارگاد تجمع کردند.

– روز ۱۳ شهریور جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به عدم رسیدگی به‌ خواسته‌هایشان طبق فراخوان از پیش اعلام شده مقابل ساختمان وزارت آموزش و‌ پرورش تجمع کردند. در این تجمع آموزشیاران معترض با شعارهای “نهضتی داد بزن حقتو فریاد بزن”، “ما در راه آموزش عمر و جوانی دادیم”، “نهضتی میمیرد  تبعیض نمی پذیرد”، “دانشگاه فرهنگیان حق مسلم ماست صدای اعتراض خود را بلند کردند.

– روز ۱۳ شهریور جمع زیادی از قبول‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و‌ پرورش که اصطلاحاً کارنامه سبز نامیده میشوند در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع برگزار کردند. در این رابطه این معلمان از سال گذشته تجمعات متعددی برگزار کرده اند.  

– کامیار فکور هنرمند ‌و فعال کارگری با اتهامات اخلال در نظم عمومی ، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب برای ارائه آخرین دفاعیات و بازجویی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. او روز ۱۷ اسفند ۹۹ در تجمع کارگران، بازنشستگان و دانشجویان با خواست افزایش دستمزد دستگیر شده بود و مصادیق اتهامات وی شرکت وی در تجمع کارگران، بازنشستگان و دانشجویان با خواست افزایش دستمزد در مقابل وزارت کار و حضور در تجمع حمایت از کارگران هفت‌تپه مقابل وزارت دادگستری و فعالیتهای هنری و مجازی عنوان شده است. او در تجمع روز ۱۷ اسفند با خواست افزایش دستمزد بازداشت و هم اکنون با یک قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و یک قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد است. پرونده امنیتی کامیار فکور باید فورا بسته شود و احضار وی لغو گردد. به این پرونده سازی های امنیتی و احضارها و  پیگرد ها باید وسیعا اعتراض کرد. یک کارزار مهم کارگران، معلمان، بازنشستگان و مردم معترض در جامعه کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات است. باید وسیعا به آن پیوست.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ شهریور۱۴۰۰ ، ۴ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *