بیانیه ای با امضا دویست و سی نفر، علیه طالبان و در دفاع از زنان و مردم افغانستان!

مندرج در انترناسیونال ۹۳۵

مصاحبه با مینا احدی در برنامه تلویزیونی “همراه” درباره این بیانیه

بیانیه مهم صدها نفر از فعالین مدافع حقوق زنان از افغانستان و ایران و آلمان و انگلیس، در دفاع از حقوق زنان در افغانستان و علیه طالبان! همراه شوید!

زنان علیه طالبان!

با قدرت گرفتن مجدد نیروی ارتجاعی و ضد زن طالبان در افغانستان، همه مردم دنیا از این حرف میزنند که اولین قربانیان این حکومت، میلیونها زن هستند.

هنوز چند روزی از قدرت گرفتن این جریان ارتجاعی نگذشته که فرمان ازدواج کودکان دختر و محبوس شدن زنان در خانه ها و تحمیل حجاب اجباری و قوانین اسلامی از طرف مسئولین این باند مطرح میشود و کم کم هر جا که امکانش بوده تعرض به زنان و دختران را آغاز کرده اند.

ما نه فقط بسیار نگران امنیت و حق زندگی کردن و حرمت انسانی زنان در افغانستان هستیم، بلکه در عین حال خود را موظف میدانیم کاری در مقابل این جریان ارتجاعی انجام داده و زنان افغانستان را تنها نگذاریم.

ما امضا کنندگان این بیانیه، خود را موظف می‌دانیم که:

۱- کمک کنیم زنانی که بدلیل فعالیتهای تا کنونی خود جانشان در افغانستان در خطر است، به یک کشور امن منتقل شوند.

٢- به دولتهای غربی و همه دولتها اعمال فشار کنیم که طالبان را به رسمیت نشناسند. اینها حکومت مردم افغانستان نیستند، دشمنان و قاتلین زنان و همه مردم هستند. اینها دشمنان هر نوع تمدن و مدنیت هستند.

٣- در سراسر جهان شبکه‌ای از معترضین به طالبان سازمان دهیم و صدای زنان افغانستان را به گوش جهانیان برسانیم.

٤- ما باید کاری بکنیم که طالبان جرأت نکند قوانین زن ستیزانه و جنایتکارانه‌اش علیه زنان را عملی کند.

٥- با برگزاری میتینگ و تظاهرات در سراسر جهان، توجه افکار عمومی را به موقعیت زنان در افغانستان جلب کرده و هر نوع تعرض به زنان در افغانستان را در دنیا افشا کرده و علیه آن صفی از مردم مترقی و مدرن را سازمان دهیم.

٦- از همه سازمان‌ها و مدافعین حقوق زن و از همه مردم انساندوست و آزاده از افغانستان و در سراسر جهان دعوت می‌کنیم به ما پیوسته و یک صف منسجم علیه طالبان و در دفاع از زنان و مردم افغانستان سازمان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *