dastgiri

به دستگيری دهها فعال مدني و وبلاگ نويس در آذربایجان اعتراض کنيد!

dastgiri

 

جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ٦ تیرماه (٢٧ ژوئن)، ٣۶ فعال مدني را که قرار بود به مناسبت روز جهاني عليه شکنجه٬ در دامنه کوه سهند دور هم جمع شوند و بحث و گفتگو کنند٬ را وحشیانه مورد حمله قرار داده و با فحاشی و ضرب و شتم کلیه آنها را دستگير کرد. طبق خبرهای منتشر شده٬ حال يکی از دستگير شدگان بدلیل ضرب و شتم وارده وخيم گزارش شده است. اسامی تعدادی از دستگير شدگان به این قرار است:

پريا خليل زاده٬ سئودا خلیل زاده ٬ معصومه پريوژ٬ زهرا زاد قاسم٬ حسين زاد قاسم٬ توحيد حسيني سعيد لطفي، سعيد عبدي به اداره اطلاعات اروميه منتقل شده اند. سمیه علی دوست (استاد دانشگاه اورمیه)، وحید فائزپور (وبلاگ نویس)، میثم آزادی (فعال مدنی)، غلام قلیزاده (فعال مدنی)، وحید نصیبی، مرتضی زرین، نیما حسنی، سینا حسنی، عرفان ، سیما ساکنی و میلاد کولانی (سابوتای) تا لحظه دریافت این خبر همچنان در پاسگاه شهید کلانتری در بازداشت بسر می برند. احتمال می رود این فعالین به اداره اطلاعات تبريز منتقل شده باشند.

در بين دستگير شدگان ۸ زن و ۲۸ نفر مرد هستند. خبر حاکی از اين است که عليرغم اين دستگيري تعدادي از فعالين در آذربايجان قصد داشتند کماکان اين مراسم را برگزار کنند٬ اما مزدوران حکومت اسلامي راههاي ورود به دامنه هاي سهند را بسته بودند.

کميته آذربايجان حزب کمونيست کارگري اين اقدام سرکوبگرانه حکومت اسلامي را بشدت محکوم ميکند و خواهان آزادي فوري کلیه دستگير شدگان است. ما مردم آزادیخواه و کلیه نهادهاي مدافع حقوق انساني و سازمانهاي سياسي را فرامیخوانیم که همراه با خانواده های بازداشت شدگان دست به اعتراض بزنند و خواهان آزادي فوري ٣۶ فعال مدني و وبلاگ نويس دستگیر شده و آزادی کلیه زندانیان سیاسی شوند.

کميته آذربايجان حزب کمونيست کارگري ايران
٧ تیرماه ١٣٩١ ، ۲۸ ژوئن ۲۰۱٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *