تعلیق موقت اعتصاب پیروزمند کارگران نیشکر هفت تپه بعد از ۴۱ روز

هفت تپه شماره ۳۱

لینک به اطلاعیه های مربوط به اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

امروز دوشنبه  ۱ شهریور اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه بعد از ۴۱ روز و با توجه به اعلام رسمی خلع ید از دار و دسته اسد بیگی، موقتا به حالت تعلیق در آمد و کارگران ادامه اعتصاب یا از سر گیری کار را به عملی شدن کامل خواستهایشان مشروط کرده اند. این کارگران با تاکید بر اینکه خلع ید از اسد بیگی برای آنها یک نقطه شروع است، اعلام کرده اند که در صورت هرگونه کارشکنی ای در بیرون کردن فوری اسدبیگی و مدیران بازنشسته فاسد و دارو دسته وی از شرکت و پاسخگویی به دیگر مطالبات شان، اعتصاب را از سر خواهند گرفت. خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه  تعیین مدیریت شرکت و اداره آن تحت نظارت شورایی خود آنان است.

دیگر خواستهای اعلام شده این کارگران عبارتند از:  بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران دفع آفات و غیر نیشکری، پرداخت بموقع حقوقها و تسویه حساب کامل طلبها و حق بیمه آنان، پرداخت دیگر مطالبات مزدی کارگران،  مختومه اعلام شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل محبوب این کارگران، آزادی بدون قید و شرط سپیده قلیان از حامیان نیشکر هفت تپه و  واکسیناسیون فوری و رایگان کارگران.

کارگران نیشکر هفت تپه بدرست دستاوردهای کسب شده تا کنونی را  نتیجه اتحاد و مبارزات قدرتمند خود دانسته و ضمن تبریک این موفقیت ها بر ادامه قدرتمند اعتراضاتشان تا رسیدن به تمامی خواستهای خود تاکید دارند.

کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که از هم اکنون با هوشیاری کامل و به صورت شورایی بر همه امور نظارت خواهند کرد. خواست آنها واگذاری شرکت به بخش عمومی و اداره آن تحت نظارت کارگران است.

حزب کمونیست کارگری ضمن تبریک به کارگران نیشکر هفت تپه برای موفقیت های کسب شده، بر ادامه اتکای آنها بر مجمع عمومی و تصمیم گیری شورایی و انتخاب هیات نمایندگان خود برای پیگیری خواستها و مطالباتشان و گزارش دهی رسمی شورای منتخب کارگران به مجمع عمومی تاکید دارد. اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در مرحله حساسی قرار دارد و شرط مهم پیشرویها و پیروزهای بیشتر کارگران حفظ اتحاد و همبستگی کارگران است. حزب همگان را به حمایت وسیع از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه این سنگر مهم جنبش کارگری فرا میخواند.

کارگران نیشکر هفت تپه الگوی درخشانی از اعتصاب متحد با اتکاء به تصمیم گیری شورایی را مقابل چشم جامعه گذاشتند و امروز متحدانه بر اداره امور شرکت نظارت کامل داشته و پیگیر مطالباتشان هستند. زنده باد نیشکر هفت تپه!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ شهریور ۱۴۰۰ ، ۲۳ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *