کارگران نیشکر هفت تپه: اعلام خلع ید کافی نیست، باید کاملا اجرایی شود

هفت تپه شماره ۳۰

بدنبال ابلاغ رسمی خلع ید از بخش خصوصی حاکم بر نیشکر هفت تپه به سرکردگی اسد بیگی توسط شعبه ۵۵ حقوقی تهران امروز ۳۱ مرداد ماه  کارگران این شرکت در چهل و یکمین روز اعتصاب خود در داخل شرکت در محل سنگر تجمع کردند و در مورد چگونگی ادامه اعتراضاتشان تا تحقق مطالبات اعلام شده خود تصمیم گیری کردند. در این تجمع کارگران با ارج گذاشتن بر موفقیت و پیروزی خود بار دیگر بر روی خواستهای خود تاکید  کرده و اعلام داشتند که تا رسیدن به مطالباتشان اعتصاب آنها ادامه خواهد داشت.

بنا بر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری های دولتی حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده هفت تپه بعد از قطعیت خلع ید مالکان گفت: “رئیس قوه قضائیه امروز دستور دادند ابلاغ کامل رای دادگاه در مورد هفت تپه صورت بگیرد و تاکید شود دولت مالک هفت تپه است و باید مقدمات اجرا و انتقال شرکت و تاسیسات به دولت آماده شود”. در پاسخ به این گفته و اعلام قطعی خلع ید کارگران نیشکر هفت تپه در بیانیه روز گذشته خود اعلام کردند:”ما خواهان این هستیم که از این وقت کشی های امنیتی که فقط قصدش پایان دادن به اعتراضات ماست دست بردارند و سریعا رای را اجرا کنند. دار و دسته فاسدان اختلاسگر باید به سرعت از هفت تپه بیرون انداخته شوند و شرکت به بخش عمومی واگذار شود. کارگران هفت تپه باید به صورت شورایی بر تمامی شئون شرکت نظارت کنند”.

کارگران نیشکر هفت تپه با اعلام اینکه رای خلع ید اعلام شد اما هنوز اجرایی نشده است، بر ادامه متحدانه اعتراضات خود تا رسیدن به خواسته هایشان  تاکید دارند.

خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از:”تعیین تکلیف وضعیت شرکت بعد از خلع ید از بخش خصوصی،  پرداخت حقوق های معوق شده و حق بیمه کارگران، بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی، تمدید قراردادهای کارگران دفع آفات و دیگر کارگران، واکسيناسيون سریع و رایگان همگانی در مقابل کرونا”

همچنین امروز ۳۱ مرداد فرزانه زیلابی وکیل کارگران نیشکر هفت تپه برای حضور در شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز احضار شده است. او قرار است با اتهاماتی چون  اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور،  عضویت در گروه های معاند، توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شود. یک خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه مختومه اعلام کردن پرونده قضایی فرزانه زیلابی است و کارگران طی پیامهایی این دادگاهی کردن ها را شدیدا محکوم کرده اند. کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان همچنین بر آزادی فوری و بدون قید و شرط سپیده قلیان که بخاطر حمایت از مبارزات این کارگران به زندان محکوم شده تاکید دارند.  نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری در مبارزه علیه بساط چپاول و دزدی حاکم است.  کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به مجمع عمومی و شورایی عمل کردن متحد ایستاده اند. مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه دستاوردهای بزرگی برای  خود این کارگران و کل جنبش کارگری در پی داشته است. این دستاوردها را باید ارج گذاشت و از تجربیات این کارگران آموخت. از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ مرداد۱۴۰۰ ، ۲۲ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *