نشست نمایندگان کارگران اعتصابی هفشجان با پیمانکاران

اخبار نفت

روز پنجشنبه ۲۸ مردادماه نمایندگان  کارگران پروژه‌ای هفشجان که در اعتصاب به سر میبرند با برخی از پیمانکاران  نشستی داشته و حول شرایط کاری و مطالباتشان به بحث و گفتگو پرداختند. بدنبال این نشست مقرر شد که  پیمانکاران نیز از میان خود ۵ نفر را بعنوان نماینده انتخاب کنند تا در جلسات پیگیری و تصمیم‌گیری و پیشبرد مطالبات کارگران مشارکت داشته باشند. این نشست بدنبال مجمع عمومی بزرگ این کارگران در دهم مرداد ماه است که برگزار میشود.  در مجمع عمومی هفشجان کارگران اعتصابی از شهرهای مختلف در  استان چهار محل و بختیاری فعالانه شرکت داشتند. برگزاری مجمع عمومی و انتخاب نمایندگان هر دو گامهای مهمی در مبارزه کارگران است و باید امیدوار بود که این ابتکار در تمام بخشهای نفت انجام گیرد.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در گزارش این خبر تاکید کرده و مینویسد:” انتخاب نماینده در هر مجتمع و شرکتی در مراکز نفتی یک شرط مهم حفظ اتحاد و توافق جمعی بر سر خواستها است و انجام آن یک قدم مهم برای به نتیجه رساندن اعتصاب است. در تمام شرکت ها همچون همکارانمان در هفشجان بصورت فوری و اضطراری نمایندگان خود را برای مذاکره با پیمانکاران بر سر خواستها و مطالبات مان انتخاب کنیم. انتخاب نماینده ما را بهم نزدیکتر و صف اعتراضمان را متحدتر میکند. ا نتخاب نماینده در هر شرکت و مجتمعی راهی برای جلوگیری از این تفرقه افکنی ها و برای عمل متحدانه ما در برابر پیمانکاران چپاولگر است و بسیار ضروری و فوری است. همکاران ما در هفشجان راه عملی را به ما نشان دادند از تجربه آنها سود جوییم. اعتصاب تا رسیدن به مطالباتمان ادامه دارد “.

حزب کمونیست کارگری از برگزاری مجمع عمومی کارگران و انتخاب نمایندگان کارگری استقبال میکند و همه کارگران اعتصابی را به برداشتن این گام مهم فرا میخواند. پیمانکاران و همه کارفرمایان باید ببینند و بدانند که با کارگران متحد و سازمان یافته روبرو هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مرداد۱۴۰۰ ، ۲۱ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *