شما در تاریخ نمی‌میرید؛ بلکه نفس وجود و اعتراضتان تاریخ ساز است!

سازمان جوانان کمونیست

مندرج در انترناسیونال ۹۳۴

« کسی به ما اهمیت نمیده و ما توی تاریخ می میریم»؛ این چند جمله کوتاهی که دختر جوان افغانستانی در صفحه توییتری خود منتشر کرده است، با سرعتی خیره کننده در حال دیده شدن و بازنشر شدن در شبکه های اجتماعی است. او فقط چهل و پنج ثانیه حرف میزند اما همین زمان کوتاه کافی است که قلب هر انسان شریفی که زبان فارسی را می داند را با خود همراه کند و موجی از خشم و اعتراض را در میان اذهان شهروندان علیه فاجعه جاری در افغانستان ایجاد کند.

این ویدئو کوتاه، از یکسو احساس درد و رنج و خشم و اعتراض میلیونها مردم افغانستان و به ویژه زنان این کشور را نسبت به جنایتکاران طالبان رو به مردم دنیا مخابره می کند و دست یاری به سوی تمامی جهان دراز می کند؛ و از سوی دیگر سندی است آشکار علیه جنایت سازمانیافته و نقشه مندی که دولتهای غربی، دولت افغانستان، چین، روسیه، جمهوری اسلامی و پاکستان و غیره به مردم افغانستان تحمیل کرده اند و متوحشین طالبان را طی چندین سال مذاکرات “صلح” به قدرت سیاسی بازگردنده اند. همین چهل و پنج ثانیه برای محکومیت تمامی این دولتها که عملکردشان چیزی جز نابودی انسانیت در افغانستان نبود، کافی است.

اما آنچه دختر جوان از آن هراس دارد یعنی مردن در پهنای تاریخ بدون اینکه کسی به مرگشان اهمیت دهد، پاسخ خود را باید در یک اعلام همبستگی جهانی مردم همه کشورها علیه طالبان و در حمایت از مردم افغانستان ببیند. آوار کردن جانوران ماقبل تاریخی طالبان بر سر مردم افغانستان که همانند همه شهروندان جهان، شایسته یک زندگی انسانی هستند، ساخته و پرداخته دولتهای درگیر غرب و منطقه است و از این منظر شدیدا محکوم است. این دولتها مسئول فاجعه انسانی جاری کنونی در افغانستان هستند و باید از هر طریق ممکن، فورا به کمک مردم افغانستان بشتابند.

اما تا جایی که به مردم ایران باز میگردد، اکنون مدتهاست که مردم ایران به اشکال مختلفی هم سرنوشتی و همبستگی خود را با مردم تحت ستم افغانستان اعلام کرده اند. همین امروز این ویدئوی کوتاه، موج گسترده ای از اعتراض را در شبکه های اجتماعی ایرانی به راه انداخته که موید همین امر است. مردم افغانستان و ایران هر دو قربانیان اسلام سیاسی هستند؛ اولی گرفتار جانیان طالبان و دومی در ستیز مستمر با جمهوری اسلامی. روی دیگر این سکه همبستگی مردم ایران و افغانستان اما، همدستی اوباش طالبان و جمهوری اسلامی است. در همین چند ماه و خصوصا چند هفته گذشته، حمایت های مالی، نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی از قاتلین طالبان برای همه دنیا روشن شده است؛ جمهوری اسلامی اولین حکومت دنیاست که طالبان را “جنبشی اصیل” در منطقه عنوان کرده است.

از این روی ما مردم ایران ضمن حمایت قاطع از مردم افغانستان در جدال با نیروهای طالبان، باور داریم که سرنگونی جمهوری اسلامی بساط تروریستهای اسلامی در کل خاورمیانه را سریعتر از هر چیز دیگری جارو می کند. ما به مبارزه خود برای سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه می دهیم و در هر تنگنا و پیچ و خم مبارزه علیه ارتجاع اسلامی، در کنار مردم افغانستان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *