باید کاری کرد! مینا احدی

مینا احدی

مندرج در انترناسیونال ۹۳۴

اتفاقات چند روز اخیر در افغانستان نفس را در سینه ها حبس کرده است. در مقابل چشمان بشریت مترقی و انسان دوست، همه شاهد هستند که چگونه دست به دست دادن علنی دولتهای غربی از آمریکا تا آلمان و نروژ با جنبش کثیف و انسان کش اسلامی و با طالبان، تراژد ای را دامن میزند که تازه این آغاز آن است. فیلم فرار هزاران نفر از افغانستان و صحنه هایی که امروز در فرودگاه کابل شاهد بودیم فقط و فقط گوشه ای از مصیبتی را نشان میدهد که از ترامپ تا بایدن، و خامنه ای تا پوتین و اردوغان و مقامات حکومت وقیح چین، و همچنین مقامات دولت فاسد و دزد و اسلامی افغانستان، همه و همه در آن شریک هستند. دنیا می بیند که بر میلیاردها نفر ساکنین این کره خاکی، چه کسانی حکومت میکنند و چگونه دولتهای فخیمه غرب با اسلامی ها دست دوستی میدهند و برایشان مهم نیست این جانوران اسلامی چه بر سر مردم افغانستان می آورند، مهم اینست که در آن جغرافیا حاکم باشند و زن سنگسار کنند و همه مردم را به زندگی جهنمی وادار کنند. کافیست  با نیروهای غربی کاری نداشته باشند و تروریسم آنها در چارچوب آن کشور محدود بماند مثل جمهوری نکبت اسلامی. اینها دست دوستی به رئیسی میدهند اگر چه میدانند طرف دستش به خون هزاران نفر ” ایرانی” آلوده است و این هم مهم نیست، چرا که این طالبان در ایران، در چارچوب یک کشور خون میریزد و انسان کشی میکند!!

از روزی که در مقابل کنفرانس بن در سال ٢٠٠١ فریاد زدیم که جامعه موزاییکی درست نکنید و حکومت در افغانستان را به دست مشتی مرتجع اسلامی نسپارید و بگذارید مردم مترقی آن کشور خود سرنوشت خود را تعیین کنند و مستقل از وابستگی قومی و مذهبی همچون شهروندان آن جامعه ، حکومتی سکولار و مدرن را سازمان دهند، یوشکا فیشر بی شرم و مقامات رنگارنگ دولت آلمان و آمریکا با این مرتجعین نشستند و به آنها گفتند قدرت را بین مردان مرتجع وابسته به اقوام مختلف تقسیم میکنیم و با رسمیت دادن به این هویت قومی و مذهبی، سرنوشت میلیونها نفر را در دستهای این مرتجعین گذاشتند . کاملا یادم هست ما دو روز در مقابل این کنفرانس بن، با حضور صدها نفر ایرانی و افغانی میتینگ داشتیم. و بیست سال است که اینها می چاپند و می دزدند و قوانین اسلامی را پیاده میکنند و در نهایت بعد از بیست سال با به رسمیت شناسی طالبان از سوی حکومتهای غربی و فراخواندن آنها به پای میز مذاکره و در نهایت جا خالی دادن، افغانستان را دو دستی تقدیم طالبان کردند. و وزیر کشور آلمان با پررویی به دوربین خیره شد و گفت ما در افغانستان شکست خوردیم بدون اینکه بگوید چون در آن سال حکومت سبز و سوسیال دمکرات و در بیست سال کلا دولت آلمان ، جامعه افغانستان را گامها به عقب برد، چرا که مردم را به اقوام تقسیم کردند و حکومت را دست ملاها و مرتجعین دادند و امروز چنین شد که شاهد هستیم. لابد بزودی شاهد دیالوگ انتقادی اینها با طالبان و کنار آمدن آنها با مرتجعترین و قاتل ترین جریان خواهیم بود و درست به همین دلیل باید بپا خاست و کاری کرد.

بنظر من باید سراغ بشریت مترقی برویم. باید از همین امروز در سراسر جهان با برگزاری میتینگ و تظاهرات همانند افغانستانی های عزیزی که در تهران تظاهرات کردند، با شعار مرگ بر طالبان به خیابان رفت و باید همه ما به دولتها و به طالبان و همه تروریستهای اسلامی نشان دهیم که بشر مدرن و مترقی در دنیای بهم پیوسته امروز نمی تواند ساکت باشد و به پیشانی شما یک مهر باطل میزند.

فراخوان من به همه شما مردم آزاده ایرانی و افغانستانی و همگان اینست فورا دست بکار شویم و در دنیا با تماس گرفتن با نیروهای مترقی و مدافع حقوق انسانی، خیابانها را غرق کرده و فریاد بزنیم مردم افغانستان را تنها نمیگذاریم.

بویژه زنان قربانیان این حکومت خواهند بود و باید شبکه ای بین المللی درست کنیم در دفاع از زنان افغانستانی و با شعار زنان علیه طالبان در سراسر جهان، بپا خیزیم!

من شخصا از امروز دست بکار خواهم شد و از همگان دعوت میکنم همراهی کنند!

۱۶ اوت ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *