bafg3

خانواده كارگران بازداشتی بافق زیر بار وثیقه نرفتند

bafg3

اعتصاب کارگران معدن بافق ۴:
جمهوری اسلامی برای کارگران زندانی معدن بافق مبلغ ۴۱۰ میلیون تومان وثیقه تعیین کرده است. خانواده های کارگران زیر بار آن نرفتند و خواهان آزادی فوری عزیزان خود بدون هر نوع قید و شرط و وثیقه شدند. برای یکی از کارگران بازداشتی ۶۰ میلیون و برای بقیه هر نفر ۵۰ میلیون تومان وثیقه تعیین شده است. یکی از بستگان کارگران زندانی گفته است که “مسئولین از همان اول حاضر بودند کارگران بازداشتی را با وثیقه آزاد کنند اما کارگران جرمی مرتکب نشده اند که بخواهیم وثیقه بدهیم”. زنده باد خانواده های کارگران زندانی معدن بافق که تودهنی دیگری به مقامات قضائی و غیر قضائی زدند.

طبق گزارشات منتشر شده فرماندار بافق و استاندار یزد تلاش میکنند کارگران را به وثیقه کمتری قانع کنند. باید این شگرد کثیف آنها را خنثی کرد. فرماندار و استاندار و امام جمعه و مقامات قضائی همه از یک قماشند. یکی دستور دستگیری میدهد، یکی میگیرد و همان که دستور دستگیری میدهد میانجی گری میکند که کارگران را به تسلیم بکشاند. کارگران همانطور که تا امروز با قدرت عمل کرده اند باید در مقابل همه این اوباش بایستند و بر خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیر شدگان و لغو هر نوع پرونده ای علیه کارگران پافشاری کنند. در اطلاعیه روز یک شهریور تاکید کردیم که کارگران و مردم شهر باید حکومت را وادار کنند که اولا بدون هر نوع وثیقه ای کارگران زندانی را آزاد کنند، بلکه به مردم تضمین بدهند که به هر نوع پاپوش دوزی علیه کارگران اعتصابی پایان میدهند و از هر نوع پرونده سازی خودداری میکنند. کارگران و خانواده هایشان و مردم معترض شهر اکنون این توان را دارند که خواست خود را به کرسی بنشانند و مقامات ریز و درشت حکومت را در توطئه جدیدشان ناکام بگذارند. گفته میشود یک انسان شریفی که به دلیل پناه دادن به تعدادی از کارگران بازداشت شده بود، با وثیقه ۲۵ میلیون تومانی آزاد شده است. مردم باید بخواهند که وثیقه و هر نوع پرونده علیه او نیز لغو شود.

زیر بار حتی یک تومان وثیقه نباید رفت. اولا کارگران مجرم نیستند خواست های حق طلبانه شان را میخواهند. این استاندار و فرماندار و مقامات قضائی و فرماندهان گارد سرکوب و سایر مقاماتند که مجرمند و کارگران و اکثریت مردم بافق را در بیحقوقی و فقر و محرومیت نگهداشته اند. ثانیا هر میزان وثیقه ای زمینه را برای حکومت فراهم میکند که آب ها که از آسیاب افتاد و اعتصاب که به پایان رسید کارگران را یکی یکی شکار کنند و به دادگاه بکشانند. کارگران و خانواده های آنها و مردم شهر باید فشار بیاورند که کارگران فورا آزاد شوند و مقامات حکومت کتبا و از رسانه ها اعلام کنند که هیچ پرونده ای علیه کارگران درست نمیکنند و علیه آنها پاپوش دوزی نمیکنند.

حزب کمونیست کارگری همبستگی و عزم راسخ کارگران معدن و کارگران زندانی و خانواده های آنان و مردم شهر را عمیقا پاس مینهد و از همه خانواده های کارگران و همه مردم معترض شهر میخواهد در تحصن و تجمعات کارگران شرکت کنند. حزب از مردم یزد و سایر شهرها میخواهد با اعزام هیئت هائی به شهر بافق همبستگی شان را با خانواده های کارگران زندانی و کارگران معدن اعلام کنند.

کارگران و دانشجویان، مردم آزاده در سراسر کشور
کارگران بافق شایسته حمایت شما هستند. این مبارزه به همه کارگران و هر کس که خواهان خلاصی از فقر و بیحقوقی و از شر حکومت مفتخوران اسلامی است مربوط است. باید آنرا تقویت کرد. کارگران معدن و مردم بافق عملا فضا و فرصتی ایجاد کرده اند که مردم معترض در سراسر کشور میتوانند یک جنبش وسیع همبستگی با آنها ایجاد کنند. پیام همبستگی بدهید و نمایندگانی از همه جا بطرف بافق روانه کنید تا حامل پیام همبستگی شما باشند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ شهریور ۱۳۹۳، ۲۷ اوت ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *