bafg2

کارگران و مردم بافق ارگان های حکومت را به مخمصه انداخته اند!

bafg2
تحصن خانواده ها و همبستگی مردم صحنه های باشکوهی از این مبارزه است!

اعتصاب و تحصن ۵۰۰۰ کارگر معدن بافق به هشتمین روز خود رسیده است. خانواده های کارگران دستگیر شده سومین روز تحصن را پشت سر میگذارند و اعلام کرده اند تا آزادی کلیه کارگران به تحصن ادامه میدهیم. طیف گسترده ای از مردم زحکمتکش بافق با شرکت در تحصن خانواده ها همبستگی شان را با کارگران اعتصابی و خانواده های کارگران اعلام میکنند. کارگران زندانی نیز متحدانه مقامات را تحت فشار قرار داده اند. در مقابل شایعه آزادی ۸ کارگر زندانی، هر ۹ نفر کارگر زندانی اعلام کردند که زیر بار این تصمیم نمیرویم و همه را باید آزاد کنید.

اعتصاب کارگران، تحصن خانواده ها و همبستگی مردم شهر با آنها چنان ابعاد گسترده و قدرتمندی یافته است که تمام تلاش های حکومت و ارگان های مختلف آن را ناکام گذاشته است. گارد ویژه شان را به معدن فرستادند اما با گسترش اعتراض کارگران و مردم و بدون اینکه بتواند کوچکترین اقدامی علیه کارگران بکند با سرافکندگی آنرا از معدن و بعد از شهر خارج کردند. کارگران را شبانه در خانه هایشان دستگیر کردند اما خانواده ها به تحصن دست زدند. از استانداری و فرمانداری تا امام جمعه و مقامات دیگری مشغول تلاش برای عقب راندن کارگران هستند اما حتی جرات تهدید کارگران را هم ندارند. مجیز کارگران را میگویند تا وقت بخرند. نه جرات اجرای طرح های خود را دارند و نه جرات عقب نشینی. میدانند که عقب نشینی صریح آنها، یک پیروزی بزرگ برای کارگران و مردم و تودهنی بزرگی برای ارگانهای مختلف حکومت خواهد بود و خون تازه ای در جنبش کارگری در سراسر کشور جاری خواهد کرد.

حزب کمونیست کارگری به کارگران و خانواده هایشان و به مردم زحکمتش و معترض شهر بافق درود میفرستد و بار دیگر تاکید میکند که قدرت شما توان عقب راندن کامل حکومت از طرح خصوصی سازی و بیکارسازی کارگران را دارد. قدرت متحد شما این امکان را دارد که عزیزان بازداشتی را بدون هر گونه وثیقه ای آزاد کند و جلو پرونده سازی علیه آنها را بگیرد. شما این توان را دارید که هیئت مدیره مفتخور و حکومتشان را وادار کنید که اقدامات لازم برای ایمنی معدن را انجام دهند. همبستگی پرشوری که در سطح شهر شکل گرفته است این توان را به کارگران و مردم بافق میدهد که خواست های کارگران از افزایش دستمزد تا امنیت شغلی و مسائل بیمه و بازنشستگی و خواست های رفاهی مردم شهر را به کرسی بنشانند.

حزب شما را فرامیخواند که مجمع عمومی تان را مرتب تشکیل دهید، کلیه خواست هایتان را اعلام کنید و یکپارچه با مردم شهر برای تحقق آنها به مبارزه خود ادامه بدهید. کلیه خانواده های کارگران و مردم شهر را به پیوستن به این مبارزه تشویق کنید. شما قادرید به همه خواست های فوری تان برسید، رفقای زندانی تان را آزاد کنید و حلقه های گل به گردن آنها بیندازید و جشن بزرگ پیروزی تان را همراه با هزاران انسان شریف در خیابانهای شهر بافق برپا کنید.

حزب کمونیست کارگری ایران
۴ شهریور ۱۳۹۳، ۲۶ اوت ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *