bafg1

۵۰۰۰ کارگر معدن بافق به اعتصاب و تحصن ادامه میدهند‌

bafg1 (عکس از آرشیو)

۵ کارگر دیگر در معدن بافق توسط سرکوبگران حکومت بازداشت شدند
خانواده های کارگران نیز دست به تحصن زدند

مبارزه قدرتمندی در شهر بافق توسط ۵۰۰۰ کارگر معدن سنگ آهن این شهر و خانواده هایشان علیه مدیران و کارفرمایان و علیه سرکوبگران حکومت جریان دارد.

جمهوری اسلامی بدنبال اعتصاب قدرتمند ۳۹ روزه کارگران و شکست نقشه های حکومت برای خصوصی کردن معدن و بیکارسازی کارگران، تصمیم گرفته است که این شکست را جبران کند، اتحاد کارگران را در هم بشکند و نقشه های خود را به پیش ببرد. کارفرما از۱۸ کارگر معدن در جریان اعتصاب ۳۹ روزه شکایت کرده و جمهوری اسلامی در روزهای اخیر به شکار کارگران دست زده است. دو کارگر را چند روز قبل دستگیر کردند و ساعت ۲ نیمه شب دیشب اوباشان حکومت پنج کارگر دیگر را در منزل آنها دستگیر کردند و بدنبال ۱۱ کارگر دیگری هستند که هم اکنون در تحصن شرکت دارند.

اما کارگران معدن و خانواده هایشان و بخش زیادی از مردم شهر در مقابل حکومت و کارفرما و نقشه های شومشان با قاطعیت ایستاده اند. کارگران از روز ۲۸ مرداد اعتصاب متحدانه خود را شروع کردند و در محوطه معدن تحصن کردند و اعلام کردند تا آزادی دو همکار خود به اعتراض ادامه میدهند. با دستگیری پنج نفر دیگر از کارگران خانواده های کارگران معدن نیز در یک عکس العمل سریع از امروز تحصن خود را شروع کرده اند. حکومت یگان ویژه را از چند روز قبل در معدن مستقر کرد تا ۱۶ کارگر احضارشده را دستگیر کنند اما نتوانستند و یگان ویژه مجبور به ترک معدن شد اما شهر بافق را نیز ترک نکرد. اکنون ۷ کارگر معدن دستگیر شده اند و تلاش حکومت برای دستگیری ۱۱ کارگر دیگر نیز ادامه دارد.

کارگران و مردم ستمدیده بافق:
اعتصاب قدرتمند ۵۰۰۰ نفر از شما و همراهی خانواده هایتان گوشه ای از قدرت شما را نشان داد. شما میتوانید عزیزان دستگیرشده تان را بدون وثیقه آزاد کنید. الان در اوج مبارزه هستند و سایر خانواده ها و مردم را نیز میتوانید به شرکت در تحصن تشویق کنید و نه تنها خواهان آزادی فوری کارگران بازداشتی شوید بلکه حکومت را وادار کنید که اولا بدون هر نوع وثیقه ای آنها را آزاد کنند، بلکه به شما تضمین بدهند که به هر نوع پاپوش دوزی علیه کارگران اعتصابی پایان میدهند و از هر نوع پرونده سازی خودداری میکنند. یگان ویژه و هر نیروی سرکوبگر دیگری نیز باید گورشان را گم کنند و فورا این شهر را ترک کنند.

حزب کمونیست کارگری از همه شما مردم بافق میخواهد که به تحصن بپیوندید. شهر بافق باید علیه سرکوبگران و مفتخوران متحد و یکپارچه شود. از معلمان و جوانان و همه کارگران و زحکمتکشان بافق و یزد میخواهیم که این مبارزه را جدی بگیرند و با پیوستن به این مبارزه درس بزرگی به مفتخوران و سرکوبگران بدهند.
بگذار شهر بافق و کارگران معدن پیشقراول مبارزه بزرگ خود برای تحقق همه خواست هایشان بشوند و الگویی از یک مبارزه موفق را در مقابل دهها میلیون کارگر و مردم عاصی و معترض بدست بدهند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ شهریور ۱۳۹۳، ۲۳ اوت ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *