bafg1

۵۰۰۰ کارگر معدن بافق: تا آزادی همکارانمان به اعتصاب و تحصن ادامه میدهیم

bafg1

حالا که دولت و مفتخوران درمقابل عزم و اراده ۵۰۰۰ کارگر معدن بافق و اعتصاب قدرتمند ۳۹ روزه شان شکست خوردند به فکر ضد حمله افتاده و رهبران و فعالین اعتصاب را به زندان میکشانند و گارد سرکوب به معدن میفرستند.

۵۰۰۰ کارگر معدن آهن بافق در استان یزد در ادامه ۳۹ روز اعتصاب از اواخر اردیبهشت تا اوایل تیرماه، بار دیگر از روز ۲۸ مرداد دست به اعتصاب متحدانه زدند و علیه دستگیری و احضار رفقای خود اعتراض کردند. اعتصاب کارگران بدنبال بازداشت دو نفر از کارگران معدن بنام امیرحسین کارگران و علی صبری شروع شد. کارفرما در جریان اعتصاب ۳۹ روزه، از ۱۸ نفر از کارگران شکایت کرده و نیروی انتظامی تاکنون دو نفر را به اتهام اخلال در نظم دستگیر کرده است. کارگران میگویند نیروی انتظامی قصد داشت ۱۶ کارگر دیگر را هم بازداشت کند اما موفق نشد. کارگران دست به تحصن زده و همراه با ۱۶ کارگر همکار خود مانع دستگیری آنها شده اند. جمهوری اسلامی تعداد زیادی پلیس ضد شورش را در داخل معدن مستقر کرده اما اتحاد و روحیه مصمم کارگران به آنها اجازه دخالت و سرکوب نداده است. کارگران اعلام کرده اند که تا آزادی رفقای خود دست از اعتصاب و تحصن برنخواهند داشت.

کارگران خواهان لغو قطعی خصوصی سازی معدن، تضمین امنیت شغلی، افزایش دستمزد و مزایا و آزادی فوری همکاران خود و پایان دادن به بساط احضار و دستگیری هستند. کارگران و مردم شهر همچنین خواهان خواست های رفاهی متعددی از جمله مقابله با هوای آلوده ناشی از معدن و جاده های خاکی و غیره هستند و تاکنون مبارزات متعددی برای پیشبرد خواست های خود داشته اند از جمله میتوان به اعتصاب ۳۹ روزه که در روز ۴ تیرماه امسال پایان یافت و اعتصاب دو روزه در اردیبهشت امسال نام برد. کارگران میدانند که خصوصی سازی به معنای اخراج، کاهش مزایا و فشار کاری بیشتر به کارگران است.

حزب کمونیست کارگری کلیه مردم بافق را به حلقه زدن به دور کارگران معدن و حمایت فعال از آنها فرامیخواند. ۵۰۰۰ کارگر و خانواده هایشان بخش عظیمی از جمعیت بافق هستند که همراه با سایر مردم معترض این شهر میتوانند نیروهای سرکوب را وادار به ترک معدن کنند. حزب کارگران را به تشکیل مجمع عمومی و تصمیم گیری واحد برای مقابله با اقدامات سرکوبگرانه و برای تحقق کلیه خواست هایشان فرامیخواند. کارگران و خانواده هایشان و مردم معترض شهر این توانایی را دارند که مفتخوران و سرکوبگران را عقب برانند و کلیه خواست های خود را به کرسی بنشانند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱ اوت ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *