بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه – “خوزستان آب ندارد، هفت تپه جان ندارد، کارگر نان ندارد”

هفت تپه شماره ۲۳

روز سه شنبه نوزدهم مرداد ماه کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و نهمین روز اعتصاب خود دراعتراض به اجرایی نشدن وعده های داده شده و بوِیژه عدم پرداخت سه ماه حقوق و بلاتکلیفی وضع مالکیت شرکت بار دیگر مقابل فرمانداری تجمع کردند و سپس در سطح شهر دست به راهپیمایی زدند. در این روز کارگران با در دست داشتن بنرهایی که خواستها و موضوع اعتراض کارگران بر روی آن نوشته شده بود راهپیمایی کردند و با شعار دهی صدای اعتراضشان را بلند کردند. یکی از بنرهای قابل توجه در این روز بنری بود که رویش نوشته شده بود:”خوزستان آب ندارد، هفت تپه جان ندارد، کارگر نان ندارد”. با این بنر کارگران همصدا با مردم خوزستان اعتراض خود را به بی آبی، فقر و بی تامینی بلند کردند. کارگران نیشکرهفت تپه اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهای خود به اعتراضشان ادامه میدهند. علاوه بر خواست پرداخت دستمزدهای معوقه و روشن شدن وضع مالکیت شرکت این کارگران خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قراردادهای کارگران دفع آفات و غیر نیشکری، واکسیناسیون کارگران و رفع تعقیب از فرزانه زیلابی وکیلشان هستند.

https://youtu.be/eXDr5liZGqI

کارگران نیشکر هفت تپه در مجمع عمومی خود در روز گذشته در مقابل فرمانداری تصمیم گرفتند که برای رسمیت دادن به مجمع خود وتصمیماتش هر روز در همانجا حضور و غیاب میشود و سرپرستان نیز باید در این محل حاضر شوند و کارگران بخش خود را حضور و غیاب کنند.

کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به تصمیم گیری شورایی با صفی متحد به اعتراضشان ادامه میدهند و صدای اعتراض و حق طلبی کل جامعه علیه چپاولگران حاکم هستند. از خواستها و مطالبات کارگران هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مرداد۱۴۰۰ ، ۱۰ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *