تجمع کارگران آتش نشانی ساوه، بازنستگان فولاد اصفهان و اهواز، و پرسنل آب و فاضلاب هویزه و کارگران کارخانه سیمان سپاهان دیزیچه

 – روز یکشنبه ۱۷ مردادماه جمعی از کارکنان سازمان آتش‌نشانی ساوه برای پیگیری مطالباتشان در داخل ساختمان شورای اسلامی شهر ساوه تجمع کردند و سپس زیر فشار اعتراضات آنها مقامات مسئول ناچار به دیدار و مذاکره با آنها شدند. در این دیدار کارگران بر روی خوستهایشان تاکید کردند. تعویق پرداخت دستمزدها و سطح نازل آن، قراردادهای موقت کاری و فشار کار و عدم وجود تجهیزات لازم ایمنی همواره از معضلات کارگران آتش نشانی در سطح سراسری بوده و بارها بخاطر آنها تجمع و اعتراض داشته اند.

– روز یکشنبه ۱۷ مردادماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان مقابل ساختمان این صندوق در اصفهان تجمع کردند. در این تجمع بازنشستگان با قرائت قطعنامه خود بر خواست افزایش مستمری خود و تمدید بیمه های درمانی و بهبود وضع آنها تاکید کردند. بر اساس همین مطالبات همزمان شماری از بازنشستگان فولاد در اهواز نیز مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی تجمع داشتند.  بازنشستگان بارها در تجمعاتشان بر مطالباتی چون همسان سازی حقوقها و افزایش آن تا سقف ۱۲ میلیون، درمان رایگان، پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها و امنیتی کردن مبارزات خود تاکید کرده اند.

– روز یکشنبه ۱۷ مرداد کارگران و پرسنل آب و فاضلاب هویزه در اعتراض به تعویق پرداخت ۹ ماه حقوق و 3 سال حق بیمه خود  مقابل این اداره تجمع کردند.

– روز شنبه ۱۶ مردادماه کارگران کارخانه سیمان سپاهان دیزیچه واقع در مبارکه اصفهان در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و وضعیت بد معیشتی خود دست از کار کشیدند و در  مقابل فلکه ورودی کارخانه تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 17 مرداد ۱۴۰۰، 8 اوت  ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *