بیست و هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکرهفت تپه – کارگر هفت تپه یک سانتیمتر هم از خواستهایش عقب نمی نشیند

هفت تپه شماره ۲۲

روز ۱۷ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه درادامه اعتصاب بیست و هفت روزه خود مقابل فرمانداری تجمع کردند و ضمن تاکید بر مطالبات خود بر ادامه متحدانه اعتصاب تا رسیدن به خواستهایشان تاکید کردند. در این تجمع ابراهیم عباسی از نمایندگان کارگران سخنرانی کرد. او در سخنانش بر خواستهای کارگران از جمله پرداخت سه ماه حقوق معوقه و تعیین تکلیف مدیریت شرکت، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران دفع آفات و غیر نیشکری، واکسیناسیون فوری ورایگان کارگران تاکید کرده و حمایت کارگران را از وکیل کارگران فرزانه زیلابی اعلام کرد و بر خواست بسته شدن پرونده امنیتی وی تاکید نمود. او با گفتن اینکه پرداخت دستمزدها و تعیین تکلیف شرکت دو مطالبه فوری آنها و درموازات هم قرار گرفته اند، اعلام کرد که اگر حتی دستمزدها را بدهند اما وضع مالکیت شرکت روشن نشود همچنان اعتصاب ادامه خواهد داشت و در مقابل فرمانداری به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

ابراهیم عباسی همچنین در بخشی از صحبت هایش به نقش مخرب شوراهای اسلامی اشاره کرده و گفت:  “شورای اسلامی هیچ سودی برای کارگر نداشته و ندارد. فقط دارد مشورت میدهد به کارفرما و سرکوبگران که کارگر را سرکوب کند و حقش را نگیرد. با اجازه کی شورای اسلامی رفته توی جلسه؟. … شورای اسلامی بدرد کارگر هفت تپه نمیخورد”. تجمع کنندگان همراه با وی تکرار میکنند “شورای اسلامی بدرد کارگر هفت تپه نمیخورد”.

بخش بعدی صحبت های ابراهیم عباسی در باره مجمع عمومی با شکوهی بود که روز گذشته در مقابل فرمانداری برگزار کردند و گفت:” دیروز کارگر هفت تپه خرد جمعی را به نمایش گذاشت. …دیروز تصمیم گرفتند و خواستند که جلسه ای برگزار کنند  که بگویند آقا شما چه مشکلی دارید. ما ۵ سال است که دردهایمان را میگوییم . ۵ سال است این مطالبات را داریم. تو هنوز نفهمیدی؟ یا گوش نا شنوایی داری و یا میخواهی من را دوباره تهدید کنی، سرکوب کنی، از حقم بگذرم. این حرفها نیست. یک سانتیمتر هم  کارگر هفت تپه عقب نمی کشد از این مطالبات. ما اینجا هستیم تا مطالباتمان را بدست بیاوریم. درود بر شرفتان که دیروز خردجمعی را به نمایش گذاشتید و تصمیم گرفتید که جلسه ای با حضرات مسئولین نداریم. چون اعتمادی به آنها نداریم. هر که آمد اینجا حرف زد دروغ گفت. به آن عمل نکرد. شعار داد”. 

در این سخنان ابراهیم عباسی از تفرقه افکنی هایی که شده و اینکه آمده اند و فقط به ۴۰۰ نفر  دو حقوق یا یک حقوق داده اند تا اینکه اعتصاب آنها را بشکنند صحبت کرد و  خطاب به همکاران خود هشدار داد  و گفت:” اعتصابتان را نشکنند، اتحادتان را نشکنند، تفرقه نیندازند بین تان، گولتان نزنند،  با شعارهای قشنگ و حرفهای قشنگ گولتان نزنند”. و بدین ترتیب   بار دیگر بر اتحاد کارگران تاکید کرد.

در آخر ابراهیم عباسی از تخریب مزارع ۵۰۸ و ۵۰۹  صحبت کرد و اعتراض کارگران را اعلام نمود و کارگران نیز با کف زدن حمایت خود را  از نماینده خود ابراهیم عباسی و تاکیدات او ابراز کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ مرداد۱۴۰۰ ، ۸ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *