جدید ترین

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در روز بیست و پنجمین – شورای اسلامی ربطی به کارگران ندارد

هفت تپه شماره ۲۱

روز شنبه ۱۶ مرداد کارگران نیشکرهفته تپه در  بیست و پنجمین روز اعتصاب خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند. بنا بر خبرها مقامات استانی جهت بحث و گفتگو بر سر مسایل نیشکر هفت تپه با فعالین مستقل کارگری این شرکت تماس گرفته و خواستار جلسه ای با آنان شده بودند. نمایندگان کارگران  نیز موضوع تماس را به اطلاع همکاران خود رسانده و از آنها خواستند که در مجمع عمومی ای که در مقابل فرمانداری برگزار میشود شرکت کنند تا با رای و نظر جمعی در مورد پذیرش یا عدم پذیرش این دعوت و اینکه در صورت رفتن به این جلسه چه موضوعاتی مورد بحث قرار گیرد، تصمیم گیری جمعی کنند. در فراخوان به مجمع عمومی مقابل فرمانداری و تصمیم گیری در مورد این موضوع حرف کارگران این بود که این مسئولین فقط وقت کشی میکنند و همین الان هم مشکلات کارگران را میدانند و اگر قصد داشتند کاری کنند تا الان فرصت داشتند و نیازی به جلسه نیست و با تاکید بر اینکه اعتصاب با  رای شورایی کارگران تا رسیدن به خواستها ادامه خواهد داشت موضوع شرکت یا عدم شرکت در جلسه با مسئولین به رای گذشته شد.  بدین ترتیب امروز ۱۶ مرداد از بخش های مختلف شرکت در مجمع عمومی مقابل فرمانداری شرکت کردند و با تاکید بر ادامه اعتصاب با اراده جمعی کارگران تا رسیدن به مطالبات برای شرکت یا عدم شرکت در جلسه با مسئولین رای گیری شد و کارگران قاطعانه بی اعتمادی به مسئولین و  نه بزرگ خود را به تقاضای “شورای تامین استان” برای دیدار با نمایندگان کارگری اعلام کردند.

بدنبال این تصمیم گیری کارگران به سمت اداره کار شوش راهپیمایی کردند  و در آنجا تجمع نموده و   خواستار برآورده شدن مطالبات خود شدند. زیر فشار اعتراض کارگران مهدی عبدالخانی سرپرست اداره کار شوش در میان کارگران حاضر شد. او از برگزاری جلسه شورای اسلامی و رسیدگی به خواستهای کارگران سخن گفت و صحبت های او به صحنه فریاد واعتراض شدید کارگران تبدیل شد. یکی از کارگران با فریاد اینکه فرزندان ما گرسنه هستند  و سه ماه است مزد نگرفته ایم عبدالخانی را بیشرف خطاب کرد و جمعیت همه با هم با شعار بیشرف بیشرف او را همراهی کردند.  کارگران معترض همچنین با اعتراض به همدستی اداره کار با شورای اسلامی منحل شده اعلام کردند که این افراد به هیچ وجه نماینده آنها نیستند و آنها در طوماری با ۲۵۰۰ امضا اعلام کرده اند که اجازه نمیدهند که در این شرکت شورای اسلامی تشکیل شود. بدین تریتب کارگران بار دیگر قاطعانه در مقابل مقامات مسئول و تلاشهایشان برای ایجاد شوراهای اسلامی این ارگانهای توطئه گری وجاسوسی در کارخانجات ایستادند و بر ادامه اعتصاب خود تا رسیدن به مطالباتشان تاکید کردند.

برگزاری مجمع عمومی کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل فرمانداری، گزارشدهی نمایندگان کارگران در مورد تماس مقامات مسئول با  آنان و رای گیری جمعی در مورد آن یک سنت بسیار مهم و آموزنده از اعمال اراده مستقیم توده کارگران بر اساس سیستم شورایی در نیشکر هفت تپه در جریان مبارزاتشان است. با این شیوه از مبارزات این کارگران متحد ایستاده و راه هرگونه بند و بست پشت پرده را بسته اند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه. کارگران نیشکر هفت تپه به لحاظ اتکاء به مجمع عمومی و تصمیم گیری شورایی یک الگو برای همه کارگران در سطح جامعه است. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ مرداد۱۴۰۰ ، ۷ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *