تجمع کارگران حجمی شرکت وتوزیع برق اصفهان – «ما کارگریم، برده نیستیم»

روز ۱۵ مرداد  کارگران حجمی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان تجمعی برگزار کردند. این کارگران با قراردادهای برده وار حجمی، از دریافت حقوق ثابت، عیدی، پاداش، سنوات و مزایای سختی کار محروم هستند. قطع دست پیمانکاران و استخدام رسمی، امنیت شغلی، پایان دادن به تبعیضات، افزایش حقوقها و دریافت بخش های مختلف مزدی شان که به شکل های مختلف به جیب زده شده است اهم مطالبات این کارگران است. 

بنا بر آمارها هم اکنون ۲۱ هزار کارگر تحت عنوان شرکتی و حجمی توزیع برق در سراسر کشور مشغول کار هستند و در ماههای گذشته بارها با خواست «تبدیل فوری وضعیت استخدامی بدون قید و شرط» دست به تجمع سراسری در مقابل مجلس شورای اسلامی یا سایر مراکز حکومتی زده اند. از جمله یک تجمع آنها در هفدهم فروردین امسال برگزار شد و در آن کارگران با در دست داشتن بنری که روی آن نوشته شده بود ما کارگریم، برده نیستیم، اعتراض خود را به این شکل وحشیانه استثمار و چپاولگری اعلام داشتند. و این صدای اعتراض بخش عظیمی از کارگران است که امروز در بخش های مختلف کارگری با این شکل برده وار به کار مشغولند.

۲۱ هزار کارگرتحت عنوان شرکتی و حجی توزیع برق  در سطح کشور نیروی عظیمی هستند که میتوانند با ایجاد شورای سازماندهی اعتراض خود و برگزاری تجمعات سراسری و محلی  شان  با همراهی خانواده های خود، خواست هایشان را به حکومت تحمیل کنند. دست پیمانکاران این دلالان چپاولگر کاری باید از همه مراکز کاری کوتاه شود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۷ اوت  ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *