بیستمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه – دومین روز راهپیمایی در شهر شوش

هفت تپه شماره 15:

روز شنبه دهم مردادماه کارگران نیشکر هفت تپه در بیستمین روز اعتصاب بزرگ خود  در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق و عدم تعیین تکلیف وضع مالکیت شرکت و دیگر مطالبات خود برای دومین روز مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و  در خیابانها و بازار این شهر راهپیمایی کردند. در این حرکت اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه با بنرهایی که بر روی آن خواستهایشان نوشته شده بود راهپیمایی کرده و با شعار خوزستان بیچاره مسئول خوب نداره همصدا با مردم معترض خوزستان شده و صدای اعتراضشان را علیه بی آبی و بی تامینی بلند کردند.

اهم مطالبات اعلام شده کارگران نیشکر هفت تپه  عبارتند از:اخراج فوری کارفرمای خلع ید شده و محاکمه مختلسین، پرداخت فوری حقوق معوقه همه همکاران، تمدید فوری قراردادهای تمام همکاران منجمله همکاران دفع آفات و غیرنیشکری، بازگشت به کار همکاران اخراجی، مختومه کردن پرونده قضایی وکیل کارگران خانم فرزانه زیلابی، واکسیناسیون عمومی، سریع و رایگان در مقابل کرونا.

کارگران نیشکر هفت تبه مدتهاست که صدای اعتراض خود را علیه زورگویی ها و دزدیها بلند کرده اند و مقامات زیر فشار اعتراضات قطره چکانی عقب نشینی میکنند. مدتهاست که حکم خلع ید اسد بیگی را صادر کرده اند اما همچنان عوامل این مختلس فاسد ضد کارگر بر کارخانه حکومت میکنند. کارگران نشان داده اند که مصممند در این مبارزه به قیمت رنج و تلاش و مبارزه هر روزه موفق شوند و همه کارگران و مردم را در کنار خود دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مرداد۱۴۰۰ ، ۱ اوت  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *