kordestan-araq

جان هزاران نفر مردم کردستان عراق در خطر است!

kordestan-araq

بدنبال جنایات جریان اسلامی، وحشی و تروریستی داعش در عراق اکنون جان هزاران نفر از مردم کردستان که از ترس این جریان به کوه ها پناه برده اند در خطر است. از پنج روز قبل مناطقی از شرق موصل با محوریت شهر شنگال که تحت حاکمیت بارزانی بود، به تصرف داعش درآمده است. در این مدت گفته میشود که صدها نفر از مردم این مناطق از جمله ۱۷ دختر دانشجو به جرم منتسب بودن مذهب “ایزدی” تیرباران شده اند. بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم منطقه شنگال آواره شده اند که حدود ۵۰ هزار نفرشان به کوههای نزدیک شهر شنگال پناه برده و اکنون در محاصره نیروهای تروریست داعش قرار دارند. این تنها گوشه ای از جنایات جریان اسلامی داعش است که پس از سالها جدال با جریان اسلامی دیگر در عراق به سرکردگی مالکی، توانست با شکست ارتش مالکی مناطقی از پنج استان مرکزی عراق را به تصرف خود درآورد. داعش از دو ماه قبل تاکنون هزاران نفر از مردم مناطق مختلف عراق را به قتل رسانده است. صدها هزار نفر از مردم از ترس این وحوش اسلامی آواره و بی خانمان شده اند.

طبق آخرین خبر رسانه ها تعداد زیادی از مردم آواره کوههای نزدیک شنگال که در محاصره داعش هستند از شدت تشنگی و گرسنگی جان باخته اند. بقیه این مردم در صورت نرسيدن کمک در خطر مرگ حتمی هستند. اين يک قتل عام وحشيانه است. کسانی که با پایین آمدن از کوه ميخواهند خود را نجات دهند بوسیله داعش تیرباران میشوند. داعش راه فرار مردم را بسته و اکنون چند هزار نفر با ماندن در این کوهها در گرمای ٤٥ درجه و بدون کمترین امکانات زیستی در معرض خطر فوری مرگ از گرسنگی و تشنگی قرار دارند. دولتها و مجامع بین المللی تا کنون کاری نکرده اند و اگر اقدام فوری ای صورت نگیرد این دهها هزار انسان بی پناه و بی دفاع با مرگ حتمی مواجه خواهند بود.

مردم آزادیخواه جهان!
نمیتوان و نباید منتظر روزهای آتی و اخبار فاجعه انسانی بزرگتر از این بود. باید فورا کاری کرد. باید دولتها و نهادهای بین المللی را تحت فشار قرار داد که در اسرع وقت غذا و آب به این مردم بی پناه برسانند و آنها را از این شرایط مرگ بار نجات بدهند.

برای تحت فشار قرار دادن دولتها و نهادهای بین المللی تنها راه این است که مردم متمدن جهان در حمایت از مردم جنگ زده این مناطق به خیابان بیایند. مردم ایران و بویژه مردم کردستان باید در دفاع از مردم عراق و سوریه که اسیر جنگ و ترور داعش و ديگر جریانات اسلامی و ارتجاعی و دولتهای جنایتکار حاکم شده اند به میدان بیایند.

حزب کمونیست کارگری از مبارزه مردم عراق و سوریه برای رهایی از شر داعش و همه مرتجعین دیگر و دولت های جنایتکار این کشورها حمایت میکند و در کنار آنها ایستاده است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۷ اوت ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *