Hamid-t3

یادداشتهای هفته

Hamid-t3
حمید تقوایی:

از شیخ فضل الله مشروعه چی تا پان ایرانیست عظمت طلب!

دو روز قبل ایمیلی از طرف حزب پان ایرانیست دریافت کردم با این عنوان: “۱٤ مرداد سالروز آغاز عظمت طلبی ملت ایران فرخنده باد!”

با خودم فکر کردم جمهوری اسلامی چه بلائی بر سر جامعه آورده است که سوپر ناسیونالیستها به صرافت این افتاده اند با شعار “عظمت طلبی ایرانی” برای خودشان جائی در جامعه باز کنند!

۱٤ مرداد سالروز انقلاب مشروطه است. انقلابی علیه دیکتاتوری قرون وسطائی قاجار و با خواست آزادی و عدالتخانه. امروز بعد از گذشت بیش از صد سال حزب پان ایرانیست انقلاب مشروطه را تحت عنوان “آغاز عظمت طلبی ایران” پاس میدارد! نه تلاش توده مردم برای رهائی از قید استبداد قاجار، نه مبارزه برای آزادی و عدالتخانه، و نه مقابله علیه مشروعه چی ها، بلکه عظمت طلبی! و از قول نواده ستارخان مینویسد: “میخواهم هفت دولت بزیر پرچم ایران باشد”! ظاهرا ستارخان انقلاب کرد که کشورهای دیگر را تحت سلطه بگیرد! براستی وقیحانه تر از این نمیتوان آرمان ستارخان و دیگر انقلابیون عصر مشروطه را که برای رهائی از استبداد قاجار و علیه سلطه روس و انگلیس بپا خاستند و به خاک افتادند مسخ و تحریف کرد!

بالاخره هر کس تاریخ را بنا بر منافع و مصالح امروز خودش تعبیر و تفسیر میکند و سالروزهای تاریخی را بزرگ میدارد. جمهوری اسلامی از انقلاب مشروطه بیاد مشروعه و بزرگداشت فضل الله نوری می افتد و حزب پان ایرانیست بیاد عظمت طلبی ایرانی و تحت سلطه در آوردن هفت دولت بزیر پرچم ایران!

این دو قطب ارتجاعی مذهب و ناسیونالیسم تمام تاریخ معاصر ایران را یا در کنار یکدیگر و یا در رقابت با یکدیگر به تاریخ کشتار و سرکوب و دیکتاتوری تبدیل کرده اند. انقلاب مشروطه اولین تلاش توده مردم ایران برای خلاصی از شر این نیروهای ارتجاعی و رسیدن به دنیای آزاد و متمدن قرن بیستم بود که نهایتا با تلاش مشروعه چی ها و نهایتا کودتای رضاخان عظمت طلب نافرجام ماند و به دیکتاتوری پهلوی منجر شد. اما پیام و خواست انقلاب مشروطه همچنان زنده است. برای توده مردم ایران سالروز انقلاب مشروطه روز تاکید بر آزادیخواهی، عدالت طلبی، سکولاریسم و مدرنیسم و رسیدن به جامعه ای بری از تبعیضات و عظمت طلبی ها و نابرابری های مذهبی و ناسیونالیستی و قومی و نژادی و طبقاتی است.

مردم آزادیخواه ایران با بزیر کشیدن جمهوری اسلامی به دور باطل ارتجاع مذهب- ناسیونالیسم در حکومت و در اپوزیسیون، که از انقلاب مشروطه تا امروز دیکتاتوری بعد از دیکتاتوری بر سر کار آورده است، برای همیشه پایان خواهند داد!

***********************
خدا هر جنایتی را مجاز میکند!

“جمهوری اسلامی به احکامی مانند اعدام و سنگسار در قوانین خود افتخار می‌کند “.
محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی

از این روشن تر و صریح تر نمیشد تعفن و گندیدگی حقوق بشر اسلامی را بر ملا کرد. “حقوق بشر”ی که یک رکنش شکستن رکورد اعدام در دنیا است و جزء دیگرش جداسازی جنسیتی و بیحقوقی مفرط زنان، و یک رکن دیگرش سنگسار و شلاق و قصاص و قطع اعضای بدن و دیگر جنایاتی که در لایحه مجازات اسلامی شکل قانونی به خود گرفته است تنها میتواند موجب افتخار جانیان باشد و بس!

مقامات جمهوری اسلامی میتوانند به این جنایات افتخار کنند، انتظار دیگری از نیروهای اسلامی نمیتوان داشت. داعش هم به جنایت اسلامی خود افتخار میکند. اما این افتخارات تنها عمق توحش و ماهیت ضد انسانی حکومتها و نیروهای اسلامی را بر ملا میکند.

دبیر ستاد کذائی حقوق بشر اسلامی در توضیح افتخاراتش میگوید: “از رجم و قصاص دفاع می کنیم چون در مبانی فقه اسلامی است!” منطق وارونه ای است! هر کس که مغزش با خزعبلات مذهبی مسخ نشده باشد، درمحکوم کردن فقه اسلامی و هر دکترین و نظریه ای که حاصلش جنایاتی نطیر قصاص و سنگسار باشد، تردیدی بخود راه نمیدهد. اما این منطق وارونه نیروها و دولتهای مذهبی، در تمام طول تاریخ ابزار توجیه فجیع ترین کشتارها و شکنجه ها و زن ستیزیها و جنگها و ویرانی ها بوده است. مذهبیون معمولا این گفته داستایوسکی را تکرار میکنند که “بدون خدا هر جنایتی مجازست!” اما حقیقت برعکس است! تمام تجربه تاریخ بشری از مذاهب حاکم در برده داریهای مصر و یونان و رم باستان، تا عملکرد مسیحیت در قرون وسطی، تا کارنامه جمهوری اسلامی و داعش و بوکو حرام در همین امروز عکس این گفته را اثبات میکند: بزرگترین جنایتها در تاریخ بشری با توسل به خدا و به بهانه تحقق احکام خدا صورت گرفته است. آنچه هر جنایتی را مشروع و مجاز میکند نه بی خدائی بلکه اعتقاد به خدا است!

***********************
رکورد اختلاس هم شکسته شد!

هفته گذشته سایت خبری- تحلیلی امروز فردا اعلام کرد که در دوره هشت ساله حکومت احمدی نژاد ۷۰ میلیارد دلار اختلاس صورت گرفته است! یعنی بطور متوسط روزی بیش از ٢٤ میلیون دلار از اموال مردم و جامعه به جیبهای گشاد آیت الله ها و اعوان و انصارشان سرازیر شده است! چنین دزدی نجومی ای نه تنها در تاریخ ایران بلکه در تاریخ معاصر همه کشورها بی سابقه است. جمهوری اسلامی نظام رکورد شکن است! دولت “خدمتگزار” احمدی نژاد رکورد دزدی و اختلاس را شکست و دولت “تدبیر و امید” روحانی رکورد اعدام را! این دو کابینه ظاهرا دو باند و جناح رقیب را نمایندگی میکنند اما کاملا بیکدیگر وابسته و مکمل همدیگرند. نه تنها از این نظر که هر دو نماینده و پاسدار نظام مافیائی جمهوری اسلامی هستند بلکه بخصوص به این خاطر که بدون کشتار وسیع، چپاول نجومی ممکن نیست! برای شکستن رکورد دزدی باید رکورد اعدام را شکست! بدون ٤ اعدام در روز، دزدی ٢٤ میلیون دلار در روز امکان پذیر نیست!

این کشتار و چپاول وجه مشترک تمام کابینه های جمهوری اسلامی بوده است. نه اعدامهای جمعی با روحانی شروع شده است و نه دزدیها با احمدی نژاد بپایان رسیده است. آنچه عوض شده اینستکه به یمن اعتراضات و مبارزات مردم و به یمن شکسته شدن انحصار دولتی بر رسانه ها بوسیله مدیای اجتماعی، دیگر لاپوشانی کردن جنایات و چپاولگریها ممکن نیست. باندهای حکومتی تلاش میکنند از این افشاگریها علیه باندهای رقیب استفاده کنند اما این کل نظام تا مغز استخوان فاسد و پوسیده جمهوری اسلامی است که ترک برداشته است. هر چه ابعاد کشتار و چپاول حکومتی ها بیشتر بر ملا شود، جنبش سرنگونی طلبی در جامعه دامنه و عمق بیشتری پیدا خواهد کرد و توده های هر چه وسیعتری برای بزیر کشیدن کل نظام جمهوری اسلامی خود را آماده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *