Nesan Nodiniam
نسان نودینیان

فاجعه بمباران شیمیایی نودشه. جان یکی دیگر از مصدومین را گرفت! مردم سکوت نکنید!

Nesan Nodiniam
نسان نودینیان:
رحیم مقروضی در سن ٥٨سالگی درگذشت. رحیم مقروضی ٢٦سال سن داشت همراه ٥٠٠تن دیگر در شهر نودشه در جنگ ارتجاعی ایران و عراق بر اثر بمباران شیمیایی از ناحیه ریه مصدوم و متحمل فشار و ضایعات جسمی شد. در سن ٢٦سالگی مصدوم شیمیایی شد و در سن ٥٨سالگی به دلیل وخامت حال و عفونت ریه هایش جانباخت. در شهریور ماه سال ١٣٩٢فایق فلاحی یکی دیگر از مصدومین بمبارا شیمیایی جانباخت. در شهر نودشه طی ٢٦ سال گذشته بیش از ١٠٠ تن از مجموع ٥٠٠ نفری که با سلاح شیمیایی مصدوم شدند، جان خود را از دست داده‌اند. مرگ مصدومین شیمیایی در ایران و عراق توسط دو رژیم جنایتکار رژیم بعث عراق و جمهوری اسلامی جنایت اشکار است.

با سپری شدن بیش از ۲٦سال از فاجعه بمباران شیمیایی شهر نودشه، جمهوری اسلامی در قبال وضعیت زندگی مصدومین بمباران شیمیایی با بی تفاوتی برخورد کرده و عملا برای آنها کاری انجام نداده است. مصدومین شیمیایی نودشه با تقبل مبالغ هنگفتی هزینه درمان و مراقبت های پزشکی را بعهده گرفته اند. بمباران شیمیایی شهرهای کردستان در طول جنگ ارتجاعی ایران و آوارگی هزاران نفر از مردم شهرها و از دست دادن خانه و زندگی، از دست دادن ثمره رنج و کار و اندوخته زندگیشان و جانباختن هزاران نفر از مردم این شهرها جنایتهای رژیم فاشیسم اسلامی علیه مردم در ایران است.

جنگ هشت ساله ایران و عراق و کشتار بیش از یک میلیون از مردم شهرها در ایران و عراق، بمباران شهرها و آوارگی میلیونی، بمیاران شیمیایی شهرهای حلبچه و سردشت جنایت علیه بشریت است. مردم در ایران و عراق از آمرین و عاملین این جنایتها ابراز انزجار و نفرت می کنند. جمهوری اسلامی مسبب کشتار میلیونی مردم در ایران است. ما مردم شهر نودشه را به حمایت و دفاع از مصدومین بمباران شیمیایی این شهر دعوت میکنیم.

جمهوری اسلامی باید زندگی تمام مصدومین بمباران شیمیایی شهرنودشه را تامین کند. برخورداری از تمام امکانات رفاهی و پزشکی با تامین مالی برای مصدومین حق انکار ناپذیر آنها است. مردم سکوت نکنید. نگذارید مصدومین شیمیایی ارتجاعی ترین جنگ تاریخ بشریت جان خود را از دست دهند! از آن تعداد مصدومینی که زنده هستند حمایت کنید. از نهادها و ارگانهای رژیم اسلامی بخواهید در حفظ جان آنها با تامین بیشترین امکانات درمانی و رفاهی و مسکن و هزینه زندگی مصدومین را تحت پوشش قرار دهد. جمهوری اسلامی یکی از جنایتکارترین نظام های سیاسی در دنیا است. حاصل وجود این فاشیسم اسلامی جنگ و فقر و بیکاری و اعدام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *