تجمع رانندگان اتوبوسهای برون شهری، کارگران معدن سونگون و سد شفارود، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و نیروهای رسمی شرکت آب و فاضلاب اهواز

– روز دوشنبه ۲۸ تیر جمعی از رانندگان اتوبوس ها و مینی‌بوس‌های برون شهری در تهران  در اعتراض به صدور ابلاغیه مبنی بر اعلام سن فرسودگی اتوبوس‌های برون شهری و از دست دادن امکان تامین معاش خود

در مقابل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تجمع کردند.  اتوبوسهای برون شهری وسیله تامین معاش این رانندگان است ودولت باید یا امکان نوسازی اتوبوسها رابرای آنها فراهم  کنند یا بعنوان افرادی که راه دیگری برای تامین معاش ندارند از حقوق پایه ماهانه در حد یک زندگی قابل قبول برخوردار شوند.  همچنین درمان و تحصیل رایگان وداشتن حق مسکن از حقوق پایه ای همه مردم است.

– روز دوشنبه ۲۸ تیرماه جمع بزرگی از بازنشستگان شرکت مخابرات آذربایجان شرقی در اعتراض به عدم اجرای مصوبه سال ۸۹ و سطح نازل حقوقهایشان مقابل ساختمان این شرکت تجمع کردند. پرداخت به موقع مطالبات بیمه طرف قرارداد ومکلف کردن آنان برای پرداخت هزینه های صورت گرفته در سریعترین زمان ممکن و پرداخت فوری معوقات هشت ماهه از جمله خواستهای آنهاست و اولتیماتوم داده اند که اگر این مطالبات پاسخ نگیرد در دهم مرداد ماه دوباره تجمع خواهند کرد.

– روز یکشنبه ۲۷ تیر  کارگران شرکت آهن آجین در معدن مس سونگون ورزقان در اعتراض به اخذ امضای برگه سفید توسط شرکت ، در محوطه معدن دست  به تجمع اعتراضی زدند.  این کارگران از سه ماه قبل به سطح دستمزدهایشان اعتراض دارند و زیر فشار اعتراضاتشان شورای تامین استان و نماینده مجلس اسلامی وعده افزایش حقوق و مزایای آنها را داده اند.

– روز یکشنبه ۲۷ تیرماه جمعی از کارگران سد شفارود در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود، مقابل فرمانداری رضوانشهر دست به تجمع زدند.

– روز یکشنبه ۲۷ تیرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در مشهد و رشت بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده مقابل اداره تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان در فلکه نیروی دریایی تجمع کردند. قبلا گزارش کردیم که در همین روز  بازنشستگان تامین اجتماعی در اراک نیز در مقابل اداره تامین اجتماعی این شهر تجمع داشتند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق های بازنشستگی از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در اعتراضات سراسری شان بوده است. 

– روز یکشنبه ۲۷ تیرماه جمعی از نیروهای رسمی شرکت آب و فاضلاب اهواز، در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و مطالبات بیمه‌ای خود برای دومین روز متوالی در محل نمازخانه این شرکت تجمع کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

 28 تیر ۱۴۰۰، 19 ژوئیه  ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *