mostafa saber

مصطفی صابر

mosaber.mosaber@gmail.com

جنایات اسرائیل در خدمت اسلام و ارتجاع و قهقرا!

mostafa saber
مصطفی صابر
جنایاتی که اسرائیل هر روز در غزه به ارتکاب آن مشغول است، خشم و نفرت و بیزاری وسیعی را در دنیا بر انگیخته است. طوری که آدم عادی این روزگار دلش نمی خواهد صبح از خواب بیدار شود و بفهمد چند کودک فلسطینی دیگر در خون غرقه شدند و چند مدرسه و بیمارستان دیگر بر سر دکترها و مریض ها خراب شده است.

اما در نقطه مقابل این احساس عمومی، میتوان حدس زد که اسلامیست ها از هر قماش و فرقه از این اوضاع خونین و مالیخولیایی بنوعی خوشحالند و از آن نیرو میگیرند. از خالد مشعل و حسن نصرالله گرفته تا خامنه ای و دیگران همگی احساس “مقاومت” و حتی پیروزی میکنند. وقتی دولت های “جهان متمدن” از آمریکا و اروپا گرفته تا بقیه، همگی از قاتل جنگی چون نتنیاهو حمایت میکنند و یا در مقابل جنایاتش خفه خوان گرفته اند، در اینصورت طبعا جنایتکاران اسلامی و غیر اسلامی میتوانند بر خود ببالند که تنها نیستند.

در واقع همه جا زندگی مردم دست جنایتکاران جنگی است. حالا داعش میتواند با خیال راحت تری اعدام و سنگسار کند و سر ببرد. چرا که نتنیاهو و اوباما با تانک ها و جت های آخرین مدل روی ایشان را سفید کرده اند. اسد و حزب الله هم حالا با دغدغه کمتری میتوانند به نسل کشی در سوریه ادامه دهند. چرا که سوگلی آمریکا دارد همین کار را چند کوه آنطرف تر علیه ساکنین محاصره شده غزه انجام میدهد و کسی هم در سازمان ملل و دولتهای فخیمه چندان جرئت ندارد بگوید که بالای چشم ایشان ابروست. حالا خامنه ای میتواند بیاید و در باره “رفراندم در اسرائیل” کری بخواند و یادش برود که چطور خود ایشان برای اینکه نخست وزیر محبوب امامشان به قدرت نرسد زیر همان انتخابات اسلامی قلابی شان زد و خون امثال نداها و اشکان ها را بر خیابان ریخت و “کهریزک” به جان مردم انداخت.
البته موضوع فقط به اسلامیست ها و یا ارتجاع در خاورمیانه محدود نیست. جنایات دولت اسرائیل نه فقط در خدمت توجیه اسلامیست ها بلکه همه مرتجعین عالم است. امثال پوتین هم با دیدن رفتار اسرائیل علیه مردم غزه و توجیهات مسخره مدیا و سیاستمداران غرب از این جنایات، قطعا برای رفتارهای مشابه خود چه در روسیه و چه در قبال کشورهای همسایه آن، احساس مشروعیت و اعتماد به نفس میکند. در همان اروپای غربی نیز نظامیگری زمخت و ضد بشری نتنیاهو و وقاحت دستی راستی های اسرائیل در کشتار و تحقیر مردم فلسطین، منشاء الهام و منبع احساس قدرت برای تمام احزاب فاشیستی و راسیستی و دست راستی است که آراء شان این روزها روبه افزایش است.

خلاصه کلام اینکه جنایات اسرائیل در غزه که دل همه جهان را به درد آورده است، فقط بخاطر وجه انسانی و کشت و کشتارهای وحشیانه آن نیست که چنین همه ما را آزار میدهد و به دهشت فرو میبرد. این فقط نمک ریختن بر زخم مظلومیت تاریخی مردم فلسطین نیست که روح و تن بشر امروز را چنین شکنجه میدهد. بلکه جنایات اسرائیل دارد به تمام جهان گند میزند. یا صحیح تر گند و تعفن آنرا به سطح می آورد و جلوی چشم و دماغ همه میگیرد.

اگر بتوان دل خود را خوش کرد که داعش و اسد و خامنه ای و حزب الله و حماس مشتی وحشی های اسلامی و جهانسومی هستند و دنیای امروز را نمایندگی نمی کنند، در مورد اسرائیل و آمریکا و دول فخیمه غرب که نمایندگان بالاترین حد تمدن امروز دنیا هستند نمی توان چنین خوش خیالی به خرج داد. متاسفانه دنیای ما همین است. از تروریسم دولتی غرب تا تروریسم اسلامی، از نتنیاهو تا اسد تا خالد مشعل تا خامنه ای و تا اوباما و پوتین همه و همه سر و ته یک کرباس اند.

در عین حال اما نباید فراموش کرد آنچه پیش چشمان ما جریان دارد در واقع پروسه تجزیه شدن یک جسد است. در پایه ای ترین سطح این سرمایه داری زمان ما و سیستم سیاسی آنست که برای بقا و بودن، نیاز به اینهمه ارتجاع و کشتار و قهقرا و تعفن دارد. در پایه ای ترین سطح اسرائیل و امثال نتنیاهو با کشتار هولناک مردم فلسطین دارند از زبان بورژوازی عصر ما سخن میگوید. دارند به تک تک ما میگویند: همین است که می بینید! ما میزنیم و میکشیم و زور میگوییم و هیچ میزان و ملاک و قاعده ای را هم در نظر نمی گیریم. میخواهید با همین بسازید و نمی خواهید هم مجبورید که سر کنید. ما جنایت میکنیم پس هستیم!

میدانم که در بین بورژواها هم هستند بسیاری که می فهمند این یک بن بست است. آنها نیز می دانند که کل سیستم شان دارد می گندد و جهان را به قهقرا می برد. خیلی ها هم در پی اصلاح و تغییر آن هستند و میکوشند اوضاع را درست کنند. اما درست همین تلاش های برای حفظ وضع موجود است که ما را به اینجا رسانده است. حتی برای نجات این حضرات هم باید وضع موجود را تماما زیر و رو کرد. باید کارگران و مردم آزاده سراسر جهان علیه این دنیای جانیان و تروریست ها متحد شوند. باید این دنیا را از دست نتنیاهو ها و خامنه ای ها و پوتین ها و اوباما ها درآورد و اختیار را به انسان برگرداند. این ایده ساده و قدیمی اینروزها بیش از پیش ضرورتش در مقابل ما قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *