etsab kargari 210 x 146

اعتصابات و اعتراضات کارگری بی وقفه ادامه دارد

etsab kargari 210 x 146(عکس از آرشیو)

در در روزهای اول مردادماه کارگران بسیاری از مراکز کارگری دست به اعتصاب و تجمعات اعتراضی زدند. اینجا گزارش برخی از این اعتراضات را میخوانید:

کارگران کشت وصنعت هفت تپه
جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به عدم دریافت یک ماه ونیم حقوق، صبح روز ۶ مرداد دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند. کارگران خواهان دریافت فوری حقوق خود در ماه‌های خرداد و تیر هستند.

کارگران کارخانه کشتی سازی صدرا
روزهای ۴ و ۵ مرداد صدها نفر از کارگران کشتی‏سازی در جزیره صنعتی صدرا در بوشهر دست به تجمع اعتراضی زدند و ورودی جزیره را مسدود کردند. کارگران از ابتدای سال جاری تا کنون حقوقی دریافت نکرده اند. تجمع‏کنندگان از تردد سایر پرسنل و حتی کارفرمایان به جزیره جلوگیری کرده‏اند و علیرغم مداخله نیروی انتظامی، تجمع کارگران ساعتها ادامه یافت.

اعتصاب کارگران واحد پلیمری در مجتمع پتروشیمی بندرامام
روز ۵ مرداد کارگران واحد پلیمری در مجتمع پتروشیمی بندرامام متحدانه دست به اعتصاب زدند و خواهان دریافت فوری پاداش های خود شدند. کارفرما بعد از سه ماه از کار کارگران، تنها حدود یک چهارم از مبلغ توافق شده را پرداخت کرده است. کارگران اعلام کرده اند تا دستیابی به خواست شان همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

کارگران شرکت ریسندگی پرریس در سنندج
اعتصاب کارگران شرکت پرریس در سنندج که از روز ۳۱ تیرماه شروع شده بود حداقل به مدت شش روز ادامه یافت. حقوق کارگران از اول سال تا کنون و عیدی و پاداش سال ۹۱ و ۹۲ تاکنون پرداخت نشده است

تجمع کارگران شرکت سهند آذر در سنندج
کارگران اخراجی شرکت سهند آذر سنندج دست به اعتصاب زده و همزمان در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران فاز ١ تا ٧ منطقه پارس جنوبی
روز ۳۰ تیرماه کارگران پیمانی شاغل در فازهای ١ تا ٧ منطقه پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت ١٤ ماه مطالبات معوقه خود برای دومین بار دست به تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان اداره روابط اداره کار منطقه ویژه پارس (عسلویه) زدند.

اعتصاب و تجمعات مکرر کارگران البرز شرقی
کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی (واقع در منطقه طرزه استان سمنان) روز ۳۰ تیرماه برای پنجمین بار در یکماه گذشته دست به اعتصاب زدند و به خصوصی سازی معدن اعتراض کردند.

اعتصاب کارگران فولاد آذربایجان
کارگران شرکت فولاد آذربایجان بعد از مراجعه به محل کارشان، در حیاط شرکت دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان رسیدگی به وضعیت فروش این کارخانه به بخش خصوصی شده اند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد اصفهان
بیش از ١٠٠ نفر از بازنشستگان صنعت فولاد اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق خود دست به تجمع اعتراضی در مقابل اداره ‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان زدند و خواهان پرداخت فوری دو ماه حقوق خود شدند. بازنشستگان همچنین خواهان برقراری نظم در پرداخت مستمری ماهانه خود شدند.

کارگران مترو در تهران
جمعی از کارگران متروی تهران در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود توسط یکی از شرکت های طرف قرارداد با متروی تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران در عسلویه
بیش ار ٥٠٠ نفر از کارگران در منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) که ١٤ ماه معوقات مزدی دارند بارها دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان پردخت فوری طلب های خود شدند.

اعتصاب کارگران شرکت عالی ریس یزد
کارگران عالی ریس یزد در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق خود روز ۲ مرداد دست به اعتصاب زدند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *