zobahan4

بازنشستگان ذوب آهن اصفهان باز هم دست به تجمع اعتراضی زدند!

zobahan4(عکس از آرشیو)

فراخوان به ۱۲۵۰۰۰ بازنشسته صنایع فولاد و راه آهن

طبق گزارشی که به حزب رسیده است، روز ٢٩ تیر تعدادی از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه دستمزد خود در مقابل دفتر کانون بازنشستگی در خیابان نشاط این شهر دست به تجمع زدند. بازنشستگان روز قبل از آن نیز مقابل استانداری دست به تجمع اعتراضی زدند. مقامات کارخانه به بهانه خالی بودن صندوق بازنشستگی حقوق کارگران را پرداخت نمیکنند. کارگران اولتیماتوم داده اند که اگر دستمزد معوقه آنها را به موقع پرداخت نکنند دست به اعتراضات شدیدتری خواهند زد و از جمله گردنه ذوب آهن را مسدود خواهند کرد. کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان بارها برای دریافت بموقع حقوق خود دست به تجمع و اعتراض زده اند و مدیریت ذوب آهن قبول کرده بود که دوم هر ماه حقوق آنها را پرداخت کند اما کارگران برای نقد کردن حقوق خود هر بار مجبورند دست به اعتراض بزنند تا یک ماه حقوق ناچیزشان پراخت شود.

طبق گزارشات دولتی در حال حاضر ۸۲۰۰۰ بازنشسته ذوب آهن سه ماه حقوق طلب دارند. حزب کمونیست کارگری بازنشستگان ذوب آهن در سراسر کشور و خانواده هایشان را فرامیخواند همراه با همکاران خود در اصفهان متحد و یکپارچه برای پرداخت فوری و سر موعد حقوق ها و همینطور سایر مطالبات برحق خود دست به اعتراض بزنند و با تجمع و جمع آوری طومار و با اطلاع رسانی به رسانه ها و مردم مقابل این اجحافات بایستند. یادآوری میکنیم که بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در تجمعات سالهای گذشته خود طی قطعنامه ای علاوه بر خواست پرداخت بموقع حقوق ها خواهان افزایش فوری دستمزدها و طب و تحصیل رایگان در تمام سطوح تحصیلی شده بودند و در بیانیه ای ۵ ماده ای خواست های خود و کل کارگران را مطرح کردند.

طبق گزارش دیگری ﻣـﺰاﯾـﺎی ۴۳۵۰۰ بازنشسته راه آهن نیز چهار ماه است پرداخت نشده است. هر کدام از بازنشستگان یک ﻣﯿﻠﯿﻮن و ٦٠٠ ھﺰار ﺗﻮﻣﺎن طلبکار است. ﻣﺴﺘﻤﺮی ﺑﺎزﻧﺸﺴـﺘـﮕـﺎن ﺳـﺎزﻣـﺎن راه آھﻦ از ﻃﺮف ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎزﻧﺸﺴـﺘـﮕـﯽ ﮐﺸـﻮری ﭘـﺮداﺧـﺖ ﻣـﯽ ﺷﻮد. ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﮐﺸﻮری ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺮداﺧﺖ ﻣـﺰاﯾـﺎ را ﺑﺮ ﻋهده ﺳﺎزﻣﺎن راه آھﻦ ﮔﺬاﺷﺘﻪ و از آن ﻃـﺮف، ﺳـﺎزﻣـﺎن راه آھﻦ ﻧﯿـﺰ زﯾـﺮ ﺑـﺎر ﭘـﺮداﺧـﺖ ﻣـﺰاﯾـﺎ ﻧـﻤـﯽ رود و ﺳـﺎزﻣـﺎن ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﯽ ﮐﺸﻮری را ﻣﺴﺌﻮل ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﯽ داﻧﺪ .

بازنشستگان فولاد و راه آهن، بازنشستگان سراسر کشور
حقوق های شما ناچیز است. بموقع پرداخت نمیشود. برای تامین هزینه درمان و تحصیل فرزندانتان و سایر نیازهای حیاتی خود در مضیقه اید. اما شما و اعضای خانواده هایتان نیروی قدرتمندی هستید. وقت آن است که در تهران و اصفهان و سایر شهرها تلاش برای متحد شدن و مبارزات سراسری و متحد خود را در دستور بگذارید و با خواست پرداخت فوری کلیه دستمزدها و مزایای خود،‌ افزایش حقوق، طب و تحصیل رایگان و سایر خواست های خود هرچه قدرتمندتر به میدان بیائید. برای این خواست ها طومار امضا کنید، دست به تجمعات همزمان بزنید، در میان بازنشستگان سراسر کشور اطلاع رسانی کنید، رسانه ها و سایر مردم را خبر کنید و به هر شکل ممکن از زندگی خود دفاع کنید.

حزب کمونیست کارگری و تلویزیون کانال جدید در کنار شما هستند. با ما تماس بگیرید.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۲۲ جولای ۲۰۱۴

 

متن بیانیه کارگران بازنشسته ذوب آهن اصفهان

کارگران، زحمتکشان و بازنشستگان صنعت فولاد ایران
خسته نباشید. پیروزی تان مبارک باد
به همت و تلاش بیوقفه شما در طول این چند سال اکنون توانسته ایم بخشی از مطالبات از دست رفته خود را بدست آوریم. این جز در سایه اتحاد و همبستگی و تشکل کارگری امکان پذیر نبوده است. باشد در آینده بتوانیم با همت بلند و اتحاد شما رنجبران و زحمتکشان به سایر خواستهایمان که به شرح زیر است برسیم:

۱- پرداخت حقوقهای ماهانه و طلبهای معوقه در سرموعد.

۲- خدمات بهداشت و درمان رایگان برای همه اقشار، بخصوص در ایام کهولت و پیری حق مسلم ما است.

۳- تحصیل رایگان در همه سطوح از جمله در سطح دانشگاه.

۴- افزایش فوری دستمزدها و افزایش حقوق سالیانه بالاتر از نرخ تورم سال.

۵- از همه بازنشستگان ذوب آهن میخواهیم که هفته ای دو روز از ساعت ۹ تا ۱۲ در محل دفتر بازنشستگی تجمع کنند تا پیگیر خواستهایشان باشند و از تصمیم گیری های مسئولین مطلع گردند.

در پایان از همبستگی مردم شهر اصفهان و همه رسانه هایی که صدای ما را منعکس کردند، سپاسگزاریم.

بازنشستگان صنعت فولاد اصفهان
بیست و پنجم مهرماه ١٣٩١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *