yadi mahmodi

یدی محمودی

yadi.mahmodi@gmail.com

اخبار هفتگی از رویدادهای کردستان عراق

yadi mahmodi
یدی محمودی:

حکومت اسلامی از احزاب ناسیونالیست می خواهد که رسما با داعش وارد جنگ شوند!
روز یکشنبه ششم جولای هیتی از حکومت اسلامی به سر پرستی حسن دانای فر وارد شهر سلیمانیه شدند و با نوشیروان مصطفی رهبر گوران و دفتر سیاسی اتحادیه میهنی ملاقات کردند. بنا بر خبرهای منتشر شده، هیت ایرانی رسما از اتحادیه میهنی و رهبر جنبش گوران خواسته اند که وارد جنگ با گروه داعش شوند و حکومت مالکی را تنها نگذارند، همچنین دانای فر در باره اختلافات اتحادیه میهنی و جنبش گوران اظهار نظر کرده و از آنها خواسته که بر سر اداره شهر سلیمانیه به توافق برسند و خواهان واگذاری پست شهرداری شهر سلیمانیه به اتحادیه مهینی شده تا اتحادیه میهنی بتواند در رقابت با حزب دمکرات به رهبری بارزانی اداره شهر مهمی مثل سلیمانیه را در دست داشته باشند. حکومت جنایتکار اسلامی در طول ۲۳ سال گذشته و بخصوص بعد از سقوط حکومت بعث عراق در بسیاری از مناطق عراق و از جمله مناطق تحت کنترل احزاب ناسیونالیست کرد سعی کرده نفوذ کند و از اختلافات احزاب و جریانات به نفع سیاستهای ارتجاعی و نفوذ جنایتکارانه خود استفاده کند و قطعا این بار هم مثل همیشه رژیم اسلامی در تلاش برای جنگ با داعش و دخالت در عراق و کردستان تنها و تنها به دنبال سیاستهای جنایتکارانه خود می باشد و این احزاب ناسیونالیست هستند که ظرفیت ارتجاعیشان به آنها اجازه می دهد که هر یک با یکی از دولتهای مرتجع منطقه دست به ساخت و پاخت بزنند و در نهایت این مردم هستند که از دخالت و زد و بندهای ارتجاعی این احزاب و دولتها لطمه می بینند.

اعتراض مردم علیه کمبود برق، بنزین و ندادن به موقع دستمزدها در چندین منطقه اقلیم کردستان!
طبق گزارشات منتشر شده، مردم چندین منطقه در اقلیم کردستان در اعتراض به کمبود برق، بنزین و ندادن دستمزدها دست به اعتراضاتی زده اند. یکی از سازماندهندگان این اعتراضات شورش امین به روزناهمه هاولاتی گفته که، بحران کنونی نتیجه سیاستهای احزاب حاکم از جمله اتحادیه میهنی و حزب دمکرات می باشند، او گفته هم اکنون احزاب اپوزیسیونی وجود ندارند و در نتیجه مردم باید نقش خود را بعنوان اپوزیسیون ایفا کنند و این تنها شیوه مردم برای دخالت و اعتراض به بحران و کمبودها می باشد.

بحران بنزین در مناطق اقلیم کردستان همچنان ادامه دارد!
بنا بر خبرهای منتشر شده، بحران بنزین در مناطق اقلیم کردستان به شدت بالا گرفته و بسیاری از مردم دسترسی به کوپنی کردن بنزین را ندارند و بر همین اساس اعتراضاتی علیه وضع موجود و کبمود بنزین به راه افتاده و از جمله روز هفتم جولای جاده سلیمانیه کرکوک برای مدتی در اعتراض به کمبود بنزین توسط رانندگان بین این شهرها بسته شد. لازم به ذکر است که حمل و نقل و قاچاق بنزین و نفت از طریق اقلیم کردستان و نیروهای احزاب حاکم به بخشی جدی از دزدی و چپاول این احزاب تبدیل شده و مردم به حق کمبود امروز بنزین را هم متوجه بی کفایتی احزاب حاکم می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *