logo axbar kargari

اخبار کارگری

logo axbar kargari

نسان نودینیان-داوود رفاهی
٩تیرخرداد ـ ١٤تیر ماه ١٣٩٣

اعتراضات

تجمع کارگران کارخانه تبریز کف
١١تیر: تجمع مجدد کارگران کارخانه تبریز کف مقابل فرمانداری دراعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان. کارگران کارخانه تبریز کف ٣ ماه ه است حقوق ومزایایشان پرداخت نشده است. کارگران تبریز کف طی ماههای گذشته بارها دراعتراض باحقوق معوقه شان دست به تجمع درمقابل اداره کارآذربایجان شرقی،استانداری آذربایجان شرقی،فرمانداری مرند زده اند. این کارخانه در آذرماه سال گذشته چندین ماه بود که حقوق کارگران خود را پرداخت نمی کرد از این رو شخص استاندار آذربایجان شرقی قول مساعد برای رفع این مشکل را به کارگران این کارخانه داده بود اما هنوز مطالبات قبل از این قول همچنان پابرجا است. شرکت تبریز کف بعنوان یک شرکت خصوصی در سال ١٣٦٣ با هدف تولید سرامیک کف تاسیس گردید. کارخانه تبریز کف در شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی بنا شده و مجهز به مدرن ترین خط تولید ماشین آلات ایتالیایی می باشد.
بخشهایی از تقویم اعتراضات کارگران «تبریز کف» ١٧بهمن؛ کارگران کارخانه تبریز کف دراعتراض به عدم پرداخت ٣٠ماه حقوقشان برای چندمین بارمقابل استانداری اجتماع کردند. نیروهای انتظامی به تجمع این کارگران معترض حمله کردندوچندکارگرزخمی شدند. ١٤بهمن؛ تجمع کارگران شرکت تبریز کف در مقابل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان! کارگران با حمل پلاکاردهایی خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود شدند.

تجمع کارگران شهرداری لوشان برای دریافت حقوق معوقه
١١تیر: برای سومین روز متوالی ٧٥ نفر از نیروهای خدمات شهر، نقلیه، آتش نشانی، فضای سبز، اداری و… شاغل در شهرداری لوشان به دلیل دریافت نکردن حقوق شش ماهه خود در محوطه شهردای لوشان دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع اعتراضی کارگران به اخراج
١١تیر: بیش از ٢٠٠نفر از کارگران قراردادی شهرداری شهرکرد و شهرهای اطراف در مقابل شهرداری در این شهر تجمع کردند و به اخراج خود اعتراض کردند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت لامپ سازی نئون شهرکرد
١١تیر: کارگران شرکت لامپ سازی نئون در شهرکرد در اعتراض به پرداخت نشدن ٢ماه حقوق عقب افتاده تجمع کردند. شرکت لامپ سازی نئون سازنده انواع لامپهای خودرو می باشد.

ناامنی محیط کار

جان باختن یک کارگر چاهکن درتهران
١١تیر: کارگرچاه کن در خیابان ولیعصر، خیابان توانیر، به علت برق گرفتگی در عمق ١٠متری چاه سقوط کردوجان باخت.کارگر جانباخته از شهروندان افغانی است.

ریزش آوار جان کارگر کارخانه ایزوگام را گرفت
١١تیر: ریزش آوار بر روی کارگر کارخانه ایزوگام دلیجان وی را به کام مرگ کشاند.

واژگونی مینی بوس سرویس کارگران در جاده قدیم قم پنج کارگر را راهی بیمارستان کرد
١١تیر: واژگونی یک دستگاه مینی بوس در جاده قدیم قم – تهران پنج نفر از کارگران دچار صدمات و جراخات شدید شدند.

مرگ کارگر جوشکار پس از سقوط از ارتفاع ١٥ متری
کارگر٢٧ ساله جوشکار در حین اسکلت بندی ساختمان مسکونی پس از سقوط از ارتفاع ١٥ متری ساختمانی در مشهد، جان باخت.

کشته شدن یک کارگر جوان و مصدومیت چهار کارگر در تهران
١١تیر: بر اثر ریزش آوار ساختمانی در تهران یک کارگر ساختمانی کشته و چهار کارگر دیگر با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شدند. حادثه در خیابان سبحانی، خیابان دودانگه، زمانی رخ داد که ٥ کارگر ساختمانی مشغول انجام عملیات تخریبی بودند اما رعایت نشدن اصول ایمنی سبب تخریب سقف ودیوار‌های ساختمان و محبوس‌ شدن این پنج کارگر در زیرآوار شد

دستمزدهای پرداخت نشده

عدم پرداخت بیمه کارگران
١١تیر: عدم پرداخت حق بیمه کارگران به سازمان تأمین اجتماعی وپاداش پایان سال خدمت کارگران بازنشسته شهرداری دهدشت.

مطالبات معوق و میلیونی کارگران کارخانه خوش نوش ساری
یکی از کارگران شرکت خوش نوش: از سال ٨٨ تاکنون حقوق کارگران، پول بیمه و بیکاری به صورت کامل پرداخت نشده، این درحالیست که تمام دستگاه های کارخانه(٨٥دستگاه ماشین آلات سنگین) به فروش رفته و وقتی می گوییم پول ما را بدهید، می گویند نداریم.

اخراج و بیکارسازی

بیکاری ٢٥کارگر در ایران خودروی خمام
١٣تیر: تعطیلی نمایندگی شرکت ایران خودروی خمام موجب بیکاری ٢٥نفر کارگران شده است.
شرکت ایران خودروی خمام واقع در کمربندی این‌شهر به دلیلی که عنوان نشده پس از اینکه مدتی ‌فعالیت خود را کاهش داده بود سرانجام «از حدود بیست روز قبل» به‌صورت کامل تعطیل شده است.
یکی از کارگران اظهار کرد: مقرر شده بود موقت یا دائمی بودن تعطیلی ایران خودرو روز شنبه به ما اعلام شود اما چند روزی از زمان اعلام شده گذشته است و بلاتکلیف مانده‌ایم. بیش از چهار سال است که در نمایندگی ایران خودروی خمام کار می‌کنیم و در ماه‌های اخیر ٤٠٠ هزار تومان حقوق می‌گرفتیم.

کارخانه خوش نوش ساری واخراج ١٣٠ کارگر طی پنج سال
از ١٥٠ پرسنلی که در کارخانه خوش نوش ساری کار می کردند تنها ١٨ نفر باقی مانده اند و هر یک بجای پنج نفر کار می کنند.

کارگران

بعد از ١٤ سال هنوز واگذاری مسکن کارگران اتحادیه مکانیک های سنندج بلاتکلیف است
اتحادیه آزاد کارگران ایران : کارگران اتحادیه مکانیکهای سنندج بعد از ١٤ سال نام نویسی جهت مسکن ،هنوز بلاتکلیف هستند. طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ،کارگران مکانیک عضو این اتحادیه که تعداد آنان بیش از ٧٥٠ نفر میباشند از سال ٧٩ – ٨٠ مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان جهت ثبت نام واگذاری مسکن به تعاونی مسکن خود پول واریز نمودند و در طی این مدت بعد از تجمعات و اعتصابات مکرر بالاخره زمین های کارگران را به آنها نشان دادند و عملیات صاف کردن زمین ها شروع شده بود.. ولی جدیدا از طرف مسکن و شهر سازی خبر رسیده که این زمینها متعلق به فضای سبز میباشد و قابل واگذاری به کارگران نمیباشد. به همین دلیل کارگران عصبانی و خشمگین ،بعد از ١٤ سال بلاتکلیفی ، امروزصبح ساعت ٩ تا ١١ پنج شنبه ١٢ تیر ٩٣ در اتحادیه مکانیکهای شهرک صنعتی سنندج با دعوت از آقای علوی نماینده شهر سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ، خواهان رسیدگی به این امر شدند آقای علوی نیز بعد از شنیدن درد و رنج این کارگران قول داد تا با دیدار وزیر مسکن و شهر سازی این مسئله را در میان گذارد.

کمپین گسترده حمایت از کارگران زندانی!

تداوم سرکوب و اذیت و آزار فعالین کارگری و ضرورت اقدامات گسترده تر
طبق اطلاعیه کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، در تاریخ اول جولای ٢٠١٤، رضا شهابی در پی ٣١ روز اعتصاب غذا و تاثیر امواج سرطان زای دستگاه های پارازیت انداز در زندان رجایی شهر دچار بیهوشی شد و به زمین افتاد. دو نفر از هم بندان رضا او را به بهداری زندان بردند، اما دکتر بهداری به جای انجام وظیفه پزشکی خود، درست مانند یک بازجو اعلام کرد تا زمانی که شهابی اعتصاب غذای خود را نشکسته است او هیچ کاری برایش انجام نخواهد داد. بنابراین همراهان رضا از ناچاری با زدن آب به سر و صورتش او را به هوش آوردند، اما رضا همچنان بی حال است و مداوم دچار سر گیجه می شود. بنا بر همین گزارش، ربابه رضایی، همسر رضا شهابی، دیروز به دفتر دادستانی رفته و ضمن اعتراض به اعمال و رفتار ماموران سازمان زندانها ، اداره اطلاعات و مسئولین قوه قضائیه گزارش دقیقی از وضعیت و خواسته های رضا را به دادستانی ارایه داده است. اینک رضا شهابی، کارگر زندانی و زندانی سیاسی، ٣٢ روز است که برای رسیدن به خواست های ابتدایی خود در اعتصاب غذا به سر می برد. مسئولین جمهوری اسلامی با وجود آگاهی کامل از وخامت وضع سلامتی رضا به جای بر آوردن خواسته های او به تهدیدهای بیشتر متوسل شده اند؛ از جمله مردانی رئیس زندان رجایی شهر، رضا را تهدید کرده که او را به بند انفرادی برده و حتی آ ب را نیز به رویش می بندد. اعتصاب غذای رضا شهابی و مطالبات وی در داخل و خارج از کشور بطور وسیع انعکاس یافته است. اکنون باید تلاش کرد که ضمن ترغیب رضا به پایان دادن به اعتصاب غذای خود، از طرق دیگر از جمله تداوم کارزارهای حمایت از رضا شهابی و دیگر کارگران زندانی در ایران و در سطح جهانی، این مطالبات را به جمهوری اسلامی و ماموران آن تحمیل کرد. حفظ سلامتی رضا شهابی و تلاش برای آزادی وی وظیفه و امر کل جنبش کارگری است. طبق گزارش دیگر از سوی کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، ٦ روز پیش، ماموران زندان با تحریک یک زندانی که توسط مامورین حکومتی به اعتیاد کشیده شده است، او را وا داشتند که شاهرخ زمانی را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

همچنین طبق اطلاعیه کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده، در ٨ تیر ١٣٩٣، نیروهای امنیتی به منزل بهنام ابراهیم زاده یورش بردند و با تهدید و ارعاب همسر وی و نیز پسر بیمارش نیما با آنان به خشونت برخورد کردند. نیروهای امنیتی وسایل منزل و کامپیوتر و مدارک شناسایی و نیز کارتهای بانکی اعضای خانواده را با خود بردند. علاوه بر موارد فوق، تعقیب فعالین کارگری در اقصی نقاط کشور کماکان ادامه دارد و همانطور که پیش از این نیز تاکید کرده ایم در یک سال اخیر گسترش نیز یافته است. بنا به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی، احکام صادره در دادگاه بدوی برای ٥ فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی را تایید نموده است. طبق گزارش کمیته هماهنگی، جمال میناشیری و هادی تنومند، هر یک به سه سال و نیم حبس تعزیری، و قاسم مصطفی پور، ابراهیم مصطفی پور و محمد کریمی، هر یک به دو سال حبس تعزیری محکوم شده اند. همه شواهد بیان گر این است که بر متن گسترش فقر و فلاکت طبقه کارگر و مردم محروم در داخل و تحولات جاری در مناسبات بین المللی و دعوای قدرت میان جمهوری اسلامی و دیگر دولتهای سرمایه داری منطقه و قدرتهای امپریالیستی جهانی، حکومت سرمایه داری و ارتجاعی جمهوری اسلامی برای بقای خویش بیش از پیش سرکوب فعالین کارگری و تشکلات مستقل کارگری را در دستور کار خود قرار داده است. بر متن چنین اوضاعی است که تشکلات حکومتی که به نام کارگران فعالیت میکنند، از جمله خانه کارگر، شوراهای اسلامی و انجمن های صنفی، در تلاشند که نفوذ خود در میان کارگران را به هر شکل ممکن گسترش دهند که این در عمل به معنای مهار هر چه بیشتر مبارزات طبقه کارگر و جنبش مستقل کارگری و تداوم تعقیب و سرکوب فعالین کارگری خواهد بود. در چنین شرایطی ضروری است که تشکلات مدافع جنبش کارگری در خارج از کشور همچون گذشته تمام نیروی خود را در دفاع از کارگران زندانی به کار گیرند؛ اما لازم به تاکید است که بدون اقدامات عملی و وسیع تر از جانب فعالین، تشکلات و کمیته های مستقل کارگری در داخل، فعالیتهای بین المللی در دفاع از طبقه کارگر ایران، آن چنان که باید، کار ساز نخواهد بود . بنابراین، گسترش کارزارهای طبقاتی و اقدامات گسترده تر در داخل و خارج از ایران در این مقطع بسیار مهم است و امید داریم در دستور کار قرار گیرد. اتحاد بین المللی به سهم خود همچنان از هر تلاشی در این راه کوتاهی نخواهد کرد. اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران دوم جولای ٢٠١٤

نامه اعتراضی سندیکاهای فرانسوی به مقامات ایران درباره بی توجهی به مداوای رضاشهابی!

آیت‌الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران. دفتر رهبری. خیابان کشور دوست تهران، ایران. پاریس ٤ ژوئیه ٢٠١٤. ضرورت مبرم انتقال رضا شهابی به بیمارستانی خارج از زندان! سازمان های سندیکائی فرانسوی س اف د ت، س ژ ت، اف اس او، سولیدر، او ان اس آ، توجه شما را نسبت به وضعیت رضا شهابی، عضو هیئت مدیره ی سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که از ماه ژوئن ٢٠١٠ به علت فعالیت برای احقاق حقوق کارگران زندانی است، جلب می کند.

در تاریخ اول ژوئن ٢٠١٤ رضا شهابی از بخش ٣٥٠ زندان اوین در تهران به زندان رجائی شهر در کرج منتقل شده است. زندان اخیر، هم محل نگهداری زندانیان سیاسی است و هم بزهکاران عادی که افراد شرور و خشن در میان آن ها فراوانند. رضا شهابی از همان اولین روز انتقالش در اعتراض به این عمل برای چهارمین بار دست به اعتصاب غذا زده است و خواستار بازگشتش به زندان اوین است. لازم به یادآوری است که مصوبات سازمان ملل در رابطه با رفتار با زندانیان، بر جدائی محل نگهداری زندانیان نامتجانس تأکید می ورزد. وضعیت سلامتی رضا شهابی بی اندازه نگران کننده است. پزشکان بیمارستان خواستار انتقال فوری او به بیمارستانی در خارج از زندان شده اند که در صورت مخالفت با آن، خطر فلج شدن نیمه چپ بدنش بسیار است. ما از شما می خواهیم که اقدامات لازم برای انتقال فوری او به بیمارستانی در خارج از زندان و دسترسی به معالجات لازم را فراهم آورید. با توجه به وخامت وضعیت شهابی، چنانچه مقامات دولت ایران قادر به تضمین معالجه شهابی در داخل ایران نمی باشند، سازمان های سندیکائی فرانسوی او را برای معالجه به فرانسه دعوت می کنند. در چنین موردی ما از مقامات دولت ایران می خواهیم که به او اجازه سفر به فرانسه را بدهند. ما سندیکاهای فرانسوی درمان وی در یک بیمارستان مناسب را تقبل خواهیم کرد.

ابرازنگرانی سندیکاهای فرانسوی ازوضعیت سلامتی رضاشهابی پس از ٣٥ روز اعتصاب غذا
رضا شهابی عزیز! سازمان های سندیکائی فرانسوی س اف د ت، س ژ ت، اف اس او، سولیدر، او ان اس آ، اعضای “کلکتیو فرانسوی سندیکائی برای ایران” نگران سلامت شما بوده، وضعیت سلامتی، اوضاع زندان و به ویژه شرایط غیر انسانی ای را که در آن به سر می برید با دقت پی می گیریم. وخامت سلامتی شما پس از ٣٥ روز اعتصاب غذا شدیدا ما را نگران کرده است. سلامت جسمانی شما شرط اولیه برای ادامه مبارزه جهت احقاق خواست های بر حق کارگران شرکت واحد است. اکنون،اعتصاب غذای شما زنگ خطر سلامتی شما را نزد افکار عمومی دنیا به صدا درآورده است. ما براین باوریم که جدیت و صمیمیت اقدام شما، وزنه پیام شما به جامعه بین المللی را دو چندان کرده است. ما هم به نوبه خود به حمایت از پیکارتان برای کسب حقوق ابتدائی سندیکائی ادامه داده و از مقامات دولت ایران آزادی فوری را شما مطالبه می کنیم پاریس ٤ ژوئیه ٢٠١٤

تهدید و آزار و اذیت خانواده زندانیان عمل ضد بشری است!!!
پس از یورش خصمانه و ضد بشری به بند ٣٥٠ زندان اوین و مورد ضرب و شتم قرار دادن زندانیان بی گناه و انتقال زندانیان به انفرادی ، بیش ازدو ماه بود بهنام ابراهیم زاده در انفرادی بود، او طی دو ماه گذشته ضمن اینکه تحت شکنجه های مداوم جسمی قرار داشت از نظر روحی نیز بشدت تحت فشار و تهدید بود بیش از دو ماه بود محروم از ملاقات همسر و نیما پسر بیمارش بود و پسرش که باید برای شیمی درمانی در بیمارستان بستری می شد از این لحاظ و در بی خبری از وضعیت نیما و خبر های دروغین و تهدید آمیزی که بازجوها از پسرش به او می دادند بطور دائمی در فشار و شکنجه روحی و نگرانی قرار داشت، پس دو ماه چنین وضعیتی در تاریخ ٧/٤/١٣٩٣ به بهنام اجازه دادند با همسر و پسرش ملاقاتی داشته باشد اما پس از ملاقات نگذاشتند لذت دیدار پدر برای نیما حتی یک دقیقه دوام داشته باشد درست در پایان ملاقات ٦ تن از ماموران لباس شخصی همسر و پسر بهنام را به صورت گروگان گرفته شده به خانه بهنام آوردند و تمامی وسایل خانه را زیرو رو کردند و برخی از اشیا را داغان کردند و برخی را نیز مصادره کرده بردند و نیما پسر بهنام را نیز تهدید به دستگیری و شکنجه کردند ، چنین حرکتهای ضد انسانی در طول تاریخ از هیچ دولتی و هیچ ماموری دیده نشده است که به جای پدر پسر نوجوانی که دچار سرطان خون است راگروگان بگیرند و تهدید کنند ، گروگان بگیرند تا پدرش را مجبور به قبول دورغ های بازجو ها بکنند در اخبار شنیده می شود که تروریست ها مردم را گروگان می گیرند ، اما تا به این روز دیده نشده بود ماموران دولتی که موظف به حفظ امنیت انسانها در مقابل تروریست ها هستند خودشان اقدام به گروگانگیری نمایند، متاسفانه هر عمل ضد بشری، شنعی و غیر قانونی در ایران به دست ماموران و مجریان قانون بطور مستمر و رکورد شکنانه به عرف و سنت تبدیل شده است، انسان نمی داند از این همه قانون شکنی توسط مجریان قانون شکایت به نزد چه کسی ببرد از چه کسی یاری و امداد به طلبد. قانون ، ماموران و حاکمان که باید حافظ جان و مال و امنیت مردم باشند ، در ایران در صف مقدم قانون شکنان پایمال کنندگان حق و حقوق و مخل آزادی و امنیت آحاد ملت هستند. یک روز بی دلیل به زندانیان بی گناه و بی دفاع حمله می کنند ، روز دیگر زندانیان را بدون حکم قاضی و بی گناه به انفرادی می برند ، روز دیگر بصورت غیر قانونی زندانیان را به زندان دیگری منتقل می کنند ، یک روز پسر را به جای پدر که خود گرفتار زندان است گروگان می گیرند ، روز دیگر رضا شهابی را به صورت غیر قانونی تبعید می کنند، و او را تهدید به کشتن می کنند ، روز دیگر برای ضرب و شتم شاهرخ نقشه می کشند ، براستی قافله این نظام با این همه اعمال ضد انسانی و غیر قانونی عزم کجا را دارد؟ ما چنین اعمال غیر قانونی را به شدت محکوم می کنیم و از کارگران و مردم آزادی خواه می خواهیم در دفاع از کارگران و زندانیان سیاسی اسیر در زندانها دفاع و حمایت کنند و در مقابل هر گونه اعمال ناقض قانون دست به اعتراض بزنند.
کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ١٠/٤/١٣٩٣

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر & سازمان جهانی مبارزه با شکنجه:
رضا شهابی و تمام فعالان سندیکایی زندانی دیگر را آزاد کنید! فراخوان فوری ـ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر١٢ تیر ١٣٩٣(٣ ژوئیه ٢٠١٤) برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، که برنامه مشترک «فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر» (FIDH) و «سازمان جهانی مبارزه با شکنجه» (OMCT) است، اطلاعات تازه ای دریافت کرده و از شما درخواست می کند فوری در باره مساله زیر در ایران اقدام کنید. اطلاعات تازه برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر از طریق جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) (عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر) از تداوم حبس خودسرانه و محرومیت از مراقبت پزشکی آقای رضا شهابی زکریا، صندوقدار سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، که از خرداد ١٣٨٩ حکم شش سال زندان خود را می گذراند، و حبس خودسرانه تعداد زیادی از فعالان سندیکایی دیگر و آزار قضایی و بدرفتاری با آنها مطلع شده است. بنا به اطلاعات دریافتی، آقای رضا شهابی، که در حال حاضر در زندان رجایی شهر در حبس است، روز ٩ تیر ١٣٩٣ به شدت به مراقبت پزشکی نیاز پیدا کرد. زندانیان هم بند او را به درمانگاه زندان بردند، اما مسوؤلان درمانگاه حاضر نشدند به او خدمات درمانی ارایه کنند و از او خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد که مورد مخالفت آقای شهابی قرار گرفت. او از تاریخ ١١ خرداد ١٣٩٣ در اعتراض به انتقال غیرقانونی از زندان اوین به زندان رجایی شهر در همان روز دست به اعتصاب غذا زده است. آقای شهابی در تاریخ ٢٤ خرداد در نامه ای به دادستان استان تهران اعلام کرد که چاره جز دست زدن به اعتصاب غذا ندارد و خواهان «بازگشت به زندان اوین؛ مرخصی استعلاجی [از زندان] جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر» و اجرای قانون مجازات اسلامی سال ١٣٩٢ شد که بر اساس آن وی واجد شرایط آزادی بلافاصله است.

برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر یادآوری می کند که دست کم ١٢ فعال دیگر کارگری و سندیکایی در حال حاضر در ایران در زندان به سر می برند و شماری دیگر نیز با حکم های درازمدت زندان روبرو هستند. از این ١٢ فعال سندیکایی: ـ سه تن عضو «كمیته پی گیری ایجاد تشكل های كارگری» هستند: آقایان شاهرخ زمانی (حکم ١١ سال و شش ماه زندان)، محمد جراحی (حکم ٥ سال زندان)، و هر دو در عین حال از اعضای موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات، و بهنام (اسد) ابراهیم زاده که در عین حال فعال حقوق کودک است (حکم ٥ سال زندان)؛ ـ دست کم چهار تن عضو «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری» هستند: آقایان یوسف آب خرابات (حکم ٢ سال زندان)؛ محمد مولانایی (١ حکم سال زندان)، واحد سیده (حکم ٢ سال زندان) و افشین ندیمی (حکم یک سال زندان)؛ ـ و حداقل پنج تن نیز عضو «کانون صنفی معلمان ایران» هستند: آقایان محمود باقری (حکم ٤ سال و شش ماه زندان)، رسول بداغی (حکم ٦ سال زندان)؛ محمد داوری (حکم ٦ سال زندان)؛ مهدی فراحی شاندیز (حکم ٣ سال زندان؛ که در عین حال عضو كمیته پی گیری ایجاد تشكل های كارگری است) و عبدالرضا قنبری، (حکم ١٥ سال زندان)؛ ـ به علاوه، یک فعال دیگر کارگری و فعال حقوق کودک ، آقای سعید شیرزاد، در تاریخ ١٢ خرداد در شهر تبریز در شمال غربی ایران بازداشت شد، اما دلیل و مکان بازداشت او معلوم نیست. فعالان سندیکایی زندانی اغلب با شکل های مختلفی از آزار و محرومیت از مراقبت پزشکی مواجه هستند. آقای ابراهیم زاده، پس از این که در حمله ماموران زندان به بند ٣٥٠ زندان اوین در تاریخ ٢٨ فروردین مورد ضرب و جرح قرار گرفت و دو هفته به سلول انفرادی افتاد، دوباره در تاریخ ١٣ اردیبهشت به سلول های انفرادی بند ٢٠٩ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد و نزدیک به دو ماه در آنجا ماند. به علاوه، نیروهای امنیتی در تاریخ ٨ تیر با آزار رسانی به خانواده او، منزل خانوادگی او را مورد بازرسی قرار دادند، و کامپیوتر و وسایل دیگر و مدارک شناسایی و بانکی را با خود بردند. علاوه بر این، آقای فراحی شاندیز در اواخر خرداد به طور غیرقانونی به زندان رجایی شهر منتقل شد. آقایان شهابی، جراحی و مولانایی به مراقبت پزشکی نیاز مبرم دارند ولی از آن محروم هستند. گذشته از این، احکام زندان علیه اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری آقایان حسن رسول نژاد، جمال میناشیری، هادی تنومند، قاسم مصطفی پور، ابراهیم مصطفی پور، محمد کریمی، و غالب حسینی تایید شده است و آنها ممکن است به زودی دستگیر شوند و به زندان بروند. بعضی از اعضای کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری و نیز بعضی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران به حکم های زندان محکوم شده اند و در انتظار نتیجه تجدید نظر به سر می برند، از جمله آقایان وفا قادری، خالد حسینی، علی اکبر باغانی، محمود بهشتی لنگرودی و علیرضا هاشمی. «برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» نگرانی شدید خود را از تداوم حبس آقای رضا شهابی و محرومیت او از مراقبت پزشکی و آزار و حبس فعالان سندیکایی نامبرده در بالا ابراز می کند. این فعالان سندیکایی فقط به خاطر استفاده از آزادی بیان، آزادی گردهمایی و تشکل که در میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی ـ که ایران عضو متعاهد آنهاست ـ و در کنوانسیون های مربوطه سازمان بین المللی کار تامین شده است، مجازات می شوند. «برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر» دولتمردان ایران را فرا می خواند تمام فعالان سندیکایی نامبرده در بالا را آزاد کنند و با لغو اتهام ها و خاتمه دادن به احضار، بازجویی و پیگرد فعالان سندیکایی به آزار تمامی آنها پایان دهند. اقدام های درخواستی: برنامه نظارت از همگان می خواهد با نوشتن نامه به دولتمردان ایران از آنها بخواهند:

ـ تحت هر شرایطی، سلامت روحی و جسمانی آقای رضا شهابی، همه فعالان سندیکایی نامبرده در بالا و تمام دیگر مدافعان حقوق بشر در ایران را تضمین کنند؛ ـ مراقبت پزشکی کافی برای آقایان شهابی، جراحی و مولانایی و تمام دیگر مدافعان حقوق بشر در زندان تامین کنند؛ ـ فوری و بدون قید و شرط تمام فعالان سندیکایی نامبرده در بالا و تمام دیگر مدافعان حقوق بشر زندانی در ایران را که حبس آنها به قصد تنبیه آنها به خاطر فعالیت های حقوق بشری انجام شده است، آزاد کنند. ـ به هرگونه اقدام تهدیدآمیز و آزاردهنده، ازجمله در سطوح قضایی، علیه همه فعالان سندیکایی نامبرده در بالا و تمام دیگر مدافعان حقوق بشر در ایران پایان دهند و همه آنها را آزاد کنند و در هر شرایطی انجام بدون مانع فعالیت های آنها را تضمین کنند؛ـ در هر شرایطی اعلامیه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر را، که در تاریخ ١٨ آذر ١٣٧٧ (٩ دسامبر ١٩٩٨) در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شده، رعایت کنند، به ویژه: ماده ١ آن که می گوید: «همه افراد حق دارند به صورت فردی یا گروهی در سطوح ملی و بین المللی برای حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی و تحقق این حقوق و آزادی ها فعالیت کنند،» و ماده ٢ـ١٢ آن که می گوید: «دولت باید کلیه تدبیرهای لازم را به کار گیرد تا حمایت مراجع ذیصلاح از همه افراد به صورت فردی و گروهی در برابر خشونت، تهدید، اقدامات تلافی جویانه، تبعیض منفی عملی و یا قانونی، فشار یا هرگونه اقدام خودسرانه دیگر در پی استفاده مشروع و قانونی این افراد از حقوق مذکور در اعلامیه حاضر، تضمین گردد؛» در هر شرایطی تضمین کنند که حقوق بشر و آزادی های اساسی مطابق با موازین بین المللی حقوق بشر و عهدنامه های بین المللی که ایران نیز متعاهد آنهاست رعایت خواهند شد.

اطلاعیه شماره ٧٠ – هشدار: زندگی رضا شهابی در خطر است؛ شاید فردا دیر باشد!
کارگران، فعالان کارگری و مردم شریف! ٣٥روز از اعتصاب غذای رضا شهابی می گذرد و در این مدت حدود ١٥ کیلوگرم وزن او تحلیل رفته است؛ فشار خون او نوسان شدید دارد و معمولا بسیار پایین است؛ در روزهای اخیر بی حال است و چندبار بیهوش شده است؛ یکبار پس از بیهوشی او را به بهداری زندان منتقل کردند، پزشک بهداری قصد داشته به او سرم تزریق کند و گفته است: “خودم اعلام میکنم که اعتصاب غذای تو تمام شده است” که این امر با واکنش تند رضا روبرو شده و بدون هیچ اقدامی رضا را مجدداً به بند بازگرداندند. روز چهارشنبه رضا پس از تأخیر طولانی در محل ملاقات با خانواده حاضر شد زیرا توانایی راه رفتن نداشته و بنا به گفته ی خودش تنها به این دلیل آمده است که خانواده بیش از این نگران نشوند. همسر رضا پس از این دیدار عنوان کرده است که حال عمومی رضا به هیچ وجه خوب نیست و آثار ضعف و بی حالی شدید به وضوح در او مشهود است به نحوی که هر لحظه امکان دارد از حال برود و اتفاق ناگواری رخ دهد. این ها همه در حالی است که رضا پیش از این اعتصاب غذای کشنده نیز در سلامت نبود و نیمه ی چپ بدن اش تقریباً بی حس بود، دچار نوسان فشار بود و پزشک معالج اش دستور عمل جراحی فوری مهره های کمر داده بود. همسر رضا چندروز پیش به دفتر نماینده ی دادستان (خدابخش) مراجعه کرده بود که عملاً هیچگونه جواب مشخصی دریافت نکرد. آقای خدابخش تنها به شکلی مبهم عنوان کرد که ان شاء الله رسیدگی میکنیم و گویا قصد دارند پس از گرفتن جان رضا به زندان گوهردشت مراجعه و تکلیف رضا شهابی را مشخص کنند. فردا (شنبه ١٤ تیرماه) همسر رضا شهابی قصد دارد مجدداً به دفتر نماینده ی دادستان مراجعه و اعلام کند اگر سریعاً به وضعیت رضا رسیدگی و او را به بیمارستان منتقل نکنند، خانواده نیز مانند رضا دست به اعتصاب غذا خواهند زد. رضا شهابی در نامه ی سرگشاده ای که به دادستان نوشته است، خواسته های خود را اینگونه مطرح کرده است: ١- بازگشت به محل قبلی زندان اوین بند ٣٥٠. ٢- مرخصی استعلاجی جهت درمان و عمل جراحی دیسک کمر ( به دور از استرس و بگیر و ببند و حضور ماموران زندان که باعث ایجاد رعب و وحشت و مزاحمت و ناراضتی به مراجعه کنندگان و کادر بیمارستانی و تیم پزشکی از جمله پزشک و پرستارو غیره) ٣- اجرای ماده ١٣٤ قانون جدید مجازات اسلامی (قانون تجمیع) ٤- اجرای قانون آزادی مشروط” کارگران، فعالان کارگری، تشکل های کارگری و مردم شریف و آزاده واقعیت است که به دور از هرگونه بزرگنمایی و اغراق جان رضا شهابی درخطر است و هر لحظه بیم آن می رود اتفاق ناگواری رخ دهد. پس به هرشکل و از هر طریق که می توانیم اعتراض خود را نسبت به شرایط غیرانسانی و ظالمانه ای که سیستم سرمایه داری و دستگاه امنیتی و قضایی آن برای رضا شهابی ایجاد کرده است اعلام کنیم. خواست فوری و ضرب العجل ما این است که در وهله ی اول رضا را به بیمارستان منتقل کنند. شاید فردا دیر باشد. .کمیته ی دفاع از رضا شهابی – ١٣ تیرماه ١٣٩٣

گفتگوی رادیو فردا با محمود صالحی سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی
گزارش ها از ایران حاکی از ادامه اعتصاب غذای رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه، است. اعتصاب غذای آقای شهابی از روز ١١ خرداد ماه در اعتراض به انتقالش از بند ٣٥٠ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج آغاز شد. اعتصاب غذای رضا شهابی در شرایطی ادامه دارد که او روز ٢٤ خرداد در نامه ای به دادستان تهران خواستار بازگشت به زندان اوین،‌ برخورداری از مرخصی استعلاجی برای درمان بیماری های خود و نیز اجرای قانون مجازات اسلامی مصوب سال ١٣٩٢ در مورد خود،‌ یعنی آزادی مشروط شده بود. آقای شهابی در خرداد سال ١٣٨٩ توسط ماموران امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام های امنیتی به شش سال زندان،‌ پنج سال محرومیت از فعالیت های سندیکایی و پرداخت ٧٠ میلیون رالا جریمه نقدی محکوم شد. محمود صالحی، سخنگوی کمیته دفاع از رضا شهابی،‌ در ایران با اشاره به نامه رضا شهابی به دادستان تهران می گوید:« محکومیت آقای شهابی با توجه به مدت زمانی که در سلول انفرادی بوده،‌ بایستی یک سال پیش آزاد می شد.» آقای صالحی اشاره می کند که رضا شهابی وضعیت جسمی خوبی ندارد و می افزاید:«عد از حمله ماموران به بند ٣٥٠ زندان اوین،‌او را بدون هیچ دلیل و هیچ توجیه قانونی به زندان رجایی شهر کرج تبعید کردند را شهابی نیز در اعتراض به این موضوع دست به اعتصاب غذا زده و در نامه به دادستان تهران بااشاره به چند و ماده قانونی واسته های خود را مطرح کرده است.» بر اساس گزارش ها، ‌رضا شهابی از ناحیه گردن و کمر دچار ناراحتی شدید شده و به همین دلیل نیز در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته است. به گفته خانواده آقای شهابی،‌ پزشکان معالج تجویز کرده اند که او باید در مرخصی به سر ببرد اما مسئولان قوه قضاییه و سازمان زندان ها وی را به زندان رجایی شهر منتقل کرده اند. در این میان،‌ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر با ابراز نگرانی از وضعیت رضا شهابی خواستار آزادی او و سایر فعالان سندیکایی و کارگری در ایران شد. برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، شامل فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه است. برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر در بیانیه خود اشاره کرد که رضا شهابی در روز نهم تیر سال جاری به شدت به مراقبت پزشکی نیاز پیدا کرد اما مسئولان درمانگاه زندان رجایی شهر حاضر نشدند خدمات پزشکی ارائه کنند و در عوض خواستار پایان اعتصاب غذای او شدند. در این بیانیه اشاره شده است که حداقل ١٢ فعال سندیکایی و کارگری دیگر نیز زندانی هستند. شاهرخ زمانی،‌ محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده،‌ یوسف آبخرابات، محمد مولانایی، ‌واحد سیده و ‌افشین ندیمی از جمله این فعالان هستند. ازدیگر فعالان سندیکایی و کارگری،‌ محمود باقری،‌ رسول بداغی، محمد داوری،‌ عبدالرضا قنبری، مهدی فرحی شاندیز و سعید شیرزاد هستند. برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر در پایان ببیانیه خود خواستار پایان یافتن احضار، بازجویی و پیگرد فعالان سندیکایی در ایران شد. به موجب مقاوله نامه های ٩٨ و ٧٨ سازمان بین المللی کار که ایران آنها را پذیرفته،‌ کارگران حق آزادی تشکل یابی را دارند. اما تشکل های مستقل کارگری می گویند حکومت ایران این مقاوله نامه ها را نقض می کند. برخورد های امنیتی و قضایی با فعالان کارگری در ایران نیز انتقادهای گسترده سازمان های حقوق بشری و اتحادیه های کارگری در جهان را به دنبال داشته است.

فراخوان شاهرخ زمانی در حمایت از رضا شهابی، زندانی کارگر، در ٣٤ مین روز اعتصاب غذا
همزنجیران، هشدار! رضا شهابی، زندانی کارگر، در ٣٤ مین روز اعتصاب غذا، در خطر مرگ قرار دارد! از هر طریق ممکن به کمکش بشتابید! دوستان، فعالین و تشکل های مستقل کارگری! درودهای گرم و آتشین من از زندان و قتلگاه جهنمی رجایی شهر بپذیرید! زندانی که اینک جایگاه فعالان صدیق کارگری گشته است. تنها گناه و جرم ما برای دستگیری و حبس های سنگین و طویل المدت توسط دولت و طبقه سرمایه داری ایران، فعالیت و تلاش های قانونی برای ایجاد تشکل مستقل سندیکایی، بعنوان تنها ابزار دفاعی مان در مقابل بهره کشی این طبقه از کارگران و حق زندگی و رفع گرسنگی خانواده ٥٠ میلیونی مان می باشد. مسلما در شرایطی که قراردادهای سفید امضا و موقت و عدم برخورداری از امنیت شغلی، که سایه شوم اخراج و بیکاری و در نتیجه فقر و نداری را بر سر ما به پرواز در آورده است، و هنگامیکه دستمزدهای کارگران یک چهارم خط فقر می باشد، اما یارانه ها حذف می شوند و اقتصاد مملکت در رتبه دوم جهانی تورم و گرانی قرار گرفته است، و حقوق درمانی، تحصیلی، تفریحی و ورزشی علاوه بر کلیه قوانین حمایتی، از قبیل تامین اجتماعی و بیمه ها و دیگر امکانات عمومی به کیسه زر اندوزی مافیای ثروت و قدرت سرازیر می شود، در زمانیکه ثروت های ملی خصوصی سازی و یا خودمانی شده و کلیه عرصه های تولید و کار توسط غارتگران مورد تعرض قرار گرفته است، گمرکات مرزی بر داشته شده و واردات کالاهای بنجل توسط رانت خواران حکومتی به نابودی کلیه عرصه های تولید و بیکاری سازی میلیونی انجامیده است، و خلاصه در شرایطی که کشوری، با غنی ترین معادن و ذخیره های نفت و گاز در جهان تبدیل به بالاترین آمار تورم و گرانی، بیکاری، بیسوادی، اعتیاد، طلاق و تن فروشی می گردد و ٨٠ درصد مردم زیر خط فقر قرار گرفته اند، آری! در چنین شرایطی دفاع از حق تشکل و اعتصاب بعنوان یگانه ابزار مقاومت و مبارزه ما کارگران در مقابل هجوم سازمان یافته طبقه سرمایه دار، «گناهی نابخشودنی» و «جنایتی بزرگ» علیه این طبقه طفیلی و انگل محسوب می شود. تا با گرسنگی و فلاکت عمومی خانواده های کارگران، امنیت انباشت سرمایه و حساب های بانکی اَبَر میلیاردرها تامین شود. همقطاران و هم زنجیران طبقه کارگر! رضا شهابی، کارگر مبارز عضو سندیکای شرکت واحد، مدافع جسور، صادق و سرسخت منافع طبقه کارگر ایران در ایجاد تشکل های مستقل کارگری، برای احقاق حقوق بر حق مان، مانند حق تشکل و اعتصاب، امنیت شغلی، دستمزدهای شایسته، درمان و تحصیل و مسکن رایگان می باشد. او بطور غیرقانونی توسط نوکران نظام سرمایه داری دستگیر و به ٦ سال حبس محکوم شده است. او، اینک، پس از ٥ سال اسارت بصورت غیرقانونی به قتلگاه رجایی شهر تبعید گشته و در اعتراض به این اقدام وحشیانه، در ٣٤ مین روز اعتصاب غذای خود، در خطر مرگ حتمی قرار دارد. هدف دشمن طبقاتی از عدم پاسخگویی عمدی به خواسته های قانونی رضا شهابی و بنوعی قتل عمد وی، از بین بردن روحیه اتحاد و مبارزه و مقاومت ما کارگران علیه بهره کشی و نا عدالتی می باشد. این مدافعان طبقه سرمایه داری، علاوه بر اجرا نکردن ماده ١٣٤ مجازات اسلامی در مورد تعدد اتهامات و همچنین عدم اجرای آزادی مشروط، و اظهار بی تفاوتی نسبت به نیازهای درمانی او که علیرغم نیاز فوری به جراحی اضطراری دیسک کمر، که حتی بهداری زندان نیز تایید کرده است، از مرخصی درمانی وی نیز جلوگیری می کنند تا عداوت و دشمنی خود را به خانواده ٥٠ میلیونی کارگران باثبات برساند. کارگران، فعالان و تشکلات کارگری! با اعتراضات و اعتصابات خود علیه این اقدامات قانون شکنانه و خودسرانه ی عوامل مافیای قدرت و ثروت و با حمایت از اجرای خواسته های قانونی نماینده واقعی خود، رضا شهابی، بوظیفه طبقاتی و انسانی تان عمل کنید. مبارزه برای آزادی رضا شهابی، نبرد برای آزادی حق تشکل و اعتصاب است. چرا که تنها راه رهایی ما از بندگی، وحدت و تشکیلات است! با ایجاد هیئت های مستقل اتحادیه ای و سندیکایی در محل کار، در جهت ایجاد تشکل قانونی و مستقل خود اقدام کنید. و با پیوند این تشکلات برای ایجاد فدراسیون طبقه ١٤ میلیونی کارگران، این تنها وسیله مقاومت سراسری در برابر تبعیض و نابرابری و بهره کشی طبقه سرمایه دار، حرکت کنید. شاهرخ زمانی عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری و سندیکای کارگران نقاش تهران! زندان رجایی شهر! چهارشنبه ١١ تیر ماه ١٣٩٣پپیش بسوی اتحاد بیشتر برای فشار بیشتر پیش بسوی اعتراضات گسترده تر با شعار کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی! بیانیه ١٠٩. رضا شهابی امروز دچار بی هوشی شد !!!
امروز قبل از ظهر رضا شهابی در پی ٣١ روز اعتصاب غذا و تاثیر امواج سرطان زای دستگاه های پارازیت انداز که سه روز است ٦ دستگاه به دستگاه های قبلی افزوده اند ، افتاد زمین و بی هوش شد ، دو نفر از هم بندانش او را به بهداری زندان بردند اما دکتر بهداری به جای انجام وظیفه پزشکی خود ، درست مانند یک بازجو اعلام کرد تا زمانی که اعتصاب غذای خود را نشکسته است من هیچ کاری برای او انجام نخواهم داد ، همراهان رضا به اجبار با زدن آب به سر و صورتش او را به هوش اوردند ، و اکنون هر چند رضا به هوش آمده است اما همچنان بی حال بوده و مداوم دچار سر گیجه است .همچنین همسر رضا شهابی امروز به دفتر دادستانی رفته ضمن اعتراض به اعمال و رفتار غیر قانونی ماموران سازمان زندانها ، اداره اطلاعات و مسئولین قوه قضائیه گزارش دقیقی از وضعیت و خواسته های رضا به دادستانی ارایه داده است، تا بعدا” نتواند اعلام بی اطلاعی از وضعیت رضا شهابی بنمایند، همسر رضا به دادستان گفته است : شوهر من ٣١ روز است به خاطر اعمال و رفتار غیر قانونی ماموران و مسئولان در اعتصاب غذا بسر می برد و اکنون وضعیت او بسیار بحرانی است، دادستان هیچ جواب قابل اعتنا و مشخصی که قابل تکیه و درک باشد نداده است، تنها موردی که از حرفهای دادستان قابل فهم بود، این است که گفته: ” انشاالله درست می شود”، در مقابل عدم پاسخ گویی قابل فهم از طرف دادستان همسر رضا شهابی به دادستان گفته است : اگر یک مو از سر همسر من کم شود از همه شما شکایت خواهم کرد، او ادامه داده است : تمامی خواست های شوهر من طبق قانون نوشته شده خود شما است و تمامی خواسته های شوهر من از شما این است که حداقل به قوانین و نوشته ها و گفته های خودتان احترام بگذارید، وظیفه خود را در قبال قانونی که بخاطر اجراء کردش از مردم پولی به عنوان دستمز می گیرد انجام بدهید، تا نانی که با آن پول برای بچه هایتان می خرید حداقل طبق اعتقادات خودتان حرام نباشد، او گفته است کجای دنیا دیده شده است که یک کارگر را بخاطر در خواست اجرا شدن قانون تصویب شده خود دولت زندانی کنند؟ من وضعیت شوهرم را به شما گزارش دادم و خواسته های قانونی او را به شما گفتم و اگر به قانون عمل نکنید شکایت خواهم کرد. کارگران ، تشکل ها و فعالین کارگری ، احزاب و سازمانهای انقلابی ، جوانان ، مردم ازایخواه :

توجه داشته باشید … ٥ روز قبل ماموران با تحریک یک زندانی معتاد تلاش کردند شاهرخ زمانی را مورد ضرب و شتم قرار دهند و یا بهانه ای برای حمله به زندانیان بدست اورند ، روز قبل ٦ تن از ماموران ساعت ٣ بعد از ظهر به خانه بهنام ابراهیم زاده حمله کرده تمامی وسایل خانه را به هم ریخته، بسیاری از اشیا را تخریب کردند کامپیوتر و برخی از وسائل انها را به همراه نیما پسر بهنام با خورد بردند، و انها را تهدید کردند که حق ندارید خبر رسانی بکنید ماموران می خواهند با تهدید همسر بهنام و پسر بیمارش، بهنام را تحت فشار قرار بدهند تا بهنام بخاطر نیما پسرش که بیمار است و بهنام او را بسیار دوست دارد، مجبور به قبول گفته های دروغین ماموران شود.و همچنین پدر و مادر شاهرخ را در تبریز توسط مامور لباس شخصی به نام بهرنگ نجاتی که در پوشش کارمند دانشگاه ملی تبریز کار می کند مورد تهدید و فحاشی قرار دادند و امروز به وضعیت رضا شهابی رسیدگی نکرده اند و سلامتی او را در گرو شکستن اعتصاب غذایش قرار دادند، همه ی این حرکت ها نشان می دهد که جمهوری اسلامی نقشه های شومی در سر دارد، در جهت مقابله ما موظف هستیم از طریق تجمع در مقابل دادگاه ، زندانها ، نهادهای مربوطه ، مجلس ، ریاست جمهوری و همچنین با نوشتن نامه های اعتراضی ، شکایت از سازمان زندانها و دادگاهها و خبر رسانی گسترده به همه ای مردم از طریق تلفن ، شبکه های اجتماعی ، اس ام اس ، پخش تراکت گفتن در صف های مختلف و در اتوبوس و تاکسی به دوستان آشنایان و… از رضا شهابی نماینده واقعی کارگران و بقیه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی دفاع کنیم و نگذاریم جمهوری اسلامی با بی اعتنایی باعث مرگ نماینده کارگران شود.

همچنین احزاب و سازمانهای انقلابی و مدعی کارگری امروز باید با اعمال خود ثابت کنند که می توانند کاری برای طبقه کارگر ایران انجام بدهند و با سازماندهی اعتراضات خود در مقابل سفارت خانه های جمهوری اسلامی در کشور های مختلف این نظام ضد کارگری را به عقب نشینی و قبول رعایت حداقل قوانین خودش کنند. احزاب ، سازمانها و فعالین انقلابی اگر امروز نتوانند نیروهای انقلابی و کارگری کشورهای دیگر را به حمایت از رضا شهابی که بعنوان نماینده واقعی کارگران در تمامی جهان شناخته شده است جذب کنند و از طریق جذب انها حمایت های گسترده عملی و معنوی آنها را به اعتراضات متحدانه در دفاع از رضا شهابی سازماندهی نمایند دیگر چنین فرصت عینی بدست نخواهند آورد. امروز احزاب و سازمانها و افرادی مدعی انقلابی و کارگری بهتر میدان را در اختیار دارند تا با محک زدن تواناییهای خود ضمن دفاع از رضا شهابی بعنوان نمایندواقعی کارگران وظیفه عاجل، ضرورت تاریخی و امتحان نهایی ادعای خود را به اثبات برسانند ، در این صورت ضمن مجبور کردن جمهوری اسلامی به عقب نشینی و نجات جان رضا شهابی به انسجام درونی خود نیز کمک خواهند کرد. ما ضمن محکوم کردن عدم رسیدگی به وضعیت رضا شهابی خواهان مداوا و ازادی فوری او و بقیه زندانیان سیاسی هستیم و اعلام می داریم هرگونه خطر متوجه رضا شهابی شود مسئولیتش به عهده سران جمهوری اسلامی است. کارگران ، تشکل ها ، جوانان و مردم آزادی خواه :طی ٣٦ سال عمر جمهوری اسلامی عقب نشینی او در مقابل اعتراضات بارها دیده شده است، و اکنون زمینه برای اعتراضات و عقب نشینی نظام آماده است ، برای دفاع از رضا شهابی از هر طریق ممکن دست به اعتراضات متحدانه و گسترده بزنید. پیش بسوی اتحاد بیشتر برای فشار بیشتر

پیش بسوی اعتراضات گسترده تر با شعار کارگر زندانی ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد کمیته حمایت از شاهرخ زمانی ٩تیر

اطلاعیه شماره ٢٥ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده: حمله نیروهای امنیتی به منزل بهنام ابراهیم زاده و ضرب و شتم خانواده بهنام
کارگران , مردم آزاده : بهنام ابراهیم زاده کارگر زندانی که چند سال از حبس خود را پشت سر گذاشته است درحمله به بند ٣٥٠ زندان اوین مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفت و بعد از آن ایشان را به بند ٢٠٩ جهت بازجویی انتقال دادند, در این رابطه یک پرونده برای بهنام تشکیل دادند و از آن روز ممنوع الملاقات می باشد. دیروز هفتم تیر ماه ١٣٩٣ از سوی مسئولان زندان با خانواده بهنام تماس می گیرند و از خانواده بهنام می خواهند تا جهت ملاقات بهنام به زندان مراجعه کنند.

خانواده بهنام ساعت ٩ صبح امروز یکشنبه هشتم تیر ماه جهت ملاقات با بهنام به زندان مراجعه می کنند و بعد از اینکه ملاقات تمام می شود ٦ نفر از ماموران لباس شخصی همسر و فرزند بهنام ابراهیم زاده را به گروگان می گیرند و همراه چند ماشین به خانه بهنام ابراهیم زاده حمله می کنند و کلیه وسایل منزل این کارگر زندانی را با خود حمل و آن را مصادره می کنند. ماموران امنیتی نیما ابراهیم زاده پسر بهنام را که ١٥ سال سن دارد و تمام جهان از مریضی ایشان اطلاع دارند، تحت فشار قرار می دهند که مدارک پدرش از جمله فلاش هایش را تحویل آنان دهند. قابل ذکر است که همراه ماموران فیلم بردار هم حضور داشت و از منزل بهنام فیلم برداری می کردند تا در میان مردم محله آنان را بی حرمت کنند. ماموران بعد از اینکه چند ساعت منزل بهنام را تفتیش و تخریب کردند ساعت ٤ منزل او را ترک کردند. در این بازرسی همسر و فرزند بهنام را تهدید کردند و آنان را تحت فشار قرار دادند که” هر کاری کردند به آن اعتراف کنند”. ماموران بعد از بازرسی کلیه لوازم منزل آن کارگر زندانی کامپیوترو وسایل جانبی آن و ماهواره آن خانواده را با خود برند. همچنین کلیه مدارک شناسایی از جمله مدارک هویتی خانواده و کارت های بانکی و شماره حساب را ثبت و با خود برده اند. کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده ضمن محکوم کردن این حرکت غیر انسانی‌ ماموران امنیتی به خانواده بهنام ابراهیم زاده از جمله برخورد غیر انسانی با نیما ابراهیم زاده را محکوم و علیه کسانیکه حکم بازرسی منزل بهنام ابراهیم زاده را صادر کرده اند، شاکی و هر گونه عواقب بعدی برای نیما اتفاق بیفتد به عهده ماموران تفتیش کننده و مسئول صادر کننده حکم بازرسی به منزل بهنام ابراهیم زاده می داند.

ما اعضای کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده از تمام تشکل های کارگری و کارگران می خواهیم که در مقابل این یورش سکوت نکنند و از هر طریقی که برایشان میسر است اعتراض خود را طرح کنند.
هشتم تیر ماه ١٣٩٣ کمیته دفاع از بهنام ابراهیم زاده

گزارش

گزارشی تکان‌دهنده از یک محله در تهران
خیلی از کودکان کار «لب خط» شپش دارند؛ کودکان کم سن و ‌سال خیابانی آن‌طرف‌تر از میدان «شوش». جایی که چند مرکز مهم تجاری، روزانه میلیاردها تومان کاسب می‌شوند، بدون اینکه بدانند کودکان لب خط، به خاطر فقر و نبود بهداشت، با شپش‌ها زندگی می‌کنند. شپشی که به خیال ما این روزها به سختی در سر کسی پیدا می‌شود، حالا به راحتی لابه‌لای موهای کودکان چهار پنج ساله فقیرترین منطقه تهران دیده می‌شود. کودکان این محله فقر و گرسنگی دارند، محرومیت دارند. در معماری نداشته خانه‌های این محله که کم از بیغوله نیست، حمام جایی ندارد. اگر هم داشته باشد، آنقدر شلوغ و کثیف است که نرفتن را به رفتنش ترجیح می‌دهند. دستشویی‌هایشان هم همین وضع را دارد. به جای حمام اتاقکی می‌سازند و از خانواده‌ای اجاره می‌گیرند تا خرج موادشان درآید. حمام رفتن در این محله، داستانی دارد. هر بار باید یک خانواده دور هم جمع شوند، وسایلشان را در کیسه کنند و مسافتی را پیاده بروند تا به حمام برسند. آنها وقت این کارها را ندارند، اگر دو هفته یک‌ بار نوبت به حمام کردنشان برسد خوب است. آنها که حمام دارند، لژنشین محله هستند، هر کسی را هم به خانه‌شان راه نمی‌دهند، فقط فامیل و نزدیکان. ……….«لب خط»، قرار است طرح مادرانه داشته باشد. به گفته مددکار جمعیت، در کنار بهداشت شخصی، بهداشت اجتماعی در این محله، کاملا فراموش شده. «توالت خانه‌هایشان خیلی کثیف و آلوده است. همه اینها باعث انتقال بیماری‌ها می‌شود.» همین هم باعث شده که میزان بیماری‌های ویروسی، روزبه‌روز در میان این کودکان زیاد شود؛ کودکان کاری که سر چند چهارراه آن طرف‌تر، گردو و دستمال و فال می‌فروشند. گردوهایی که با همان دست‌ها و در همان خانه‌هایی که موش‌ها در آن جولان می‌دهند، شکسته می‌شوند. رضا، ١٢ساله است، ٦ خواهر و برادر دارد. خانه‌شان حمام ندارد. دو هفته یک‌بار حمام می‌روند؛ حمامی که از هر نفر، ٤ هزار و ٥٠٠ تومان می‌گیرد. «اینجا قبلا حموم داشت اما از وقتی خرابش کردن، مجبوریم برای حمام به جای دورتری بریم.» مادر رضا هم شپش دارد، خواهرانش هم. خودش ولی ندارد. موهایش را از ته زده‌اند…..«ایدا» هم ١٢‌ سال دارد. کمی که شالش عقب می‌رود، تخم شپش‌ها از روی ساقه موهایش خودنمایی می‌کند. موهای پرپشتش، کوتاه شده بود اما باز هم فایده‌ای نداشت. «یک‌ بار از شامپوی ضد شپش استفاده کردم، یک‌ بار دیگه هم مونده. اما هنوز خوب نشدم.» گردوفروشی می‌کند. دست‌های سیاهش را نشان می‌دهد. خودش همه را می‌شکند و سر چهارراه‌ها می‌فروشد. می‌گوید شپش را از بچه‌های عمه‌اش گرفته. «شامپو می‌زنم، شپش‌ها کم می‌شن، اما وقتی بچه‌های عمه‌م می‌یان، باز هم شپش‌هام زیاد می‌شن. خیلی ناراحتم، پیش دوستام کوچیک شدم. »خانه آیدا حمام دارد اما می‌گوید: «مادرم اجازه نمی‌ده کسی به خونه‌مون برای حمام کردن بیاد. یک‌ بار فاطمه اومد ازش عفونت گرفتم.» این را در گوشی می‌گوید. «لیلا» هم می‌گوید که عفونت دارد. «فاطمه» موهای بلندی دارد. هنوز موردی از شپش روی سرش پیدا نشده اما مشکوک به این بیماری است. آنها حمام ندارند اما خودش می‌گوید «هر روز موهامو زیر آب می‌شورم.» وضع بهداشت محله‌شان اذیتش می‌کند؛ موش‌ها و سوسک‌هایی که از خانه‌هایشان بالا می‌روند و زباله‌هایی که دیگر جوی آب‌ها را پر کرده‌اند. آنها در محله‌شان حتی سطل زباله هم ندارند. می‌گوید: «همسایه‌هامون همه‌شون شپش دارن.» این را با اکراه می‌گوید. فاطمه دستمال و فال می‌فروشد. دخترانی که با او کار می‌کنند هم شپش دارند. کودکان زیر ٥‌ سال هم از این شپش‌ها دارند، حتی آنهایی که هنوز کار نمی‌کنند. سپیده، مربی‌شان است. او به کودکان پنج شش ساله آموزش می‌دهد. «یاد دادن رعایت بهداشت فردی به این کودکان سخت است. مجبوریم با شعر و بازی، این مسائل را به آنها آموزش دهیم. مشکل اینجاست که بیشتر آنها خانواده‌هایی دارند که اصلا این مسائل را رعایت نمی‌کنند.» کودکان کار لب خط، با همه اینها، باز هم خوشحالند. جانورانی که روی سرشان رژه می‌روند، ذره‌ای از شادی‌شان کم نکرده. آنها می‌دانند چه بیماری‌هایی دارند………در جوی‌ها همه چیز پیدا می‌شود. از سرنگ گرفته تا پوست هندوانه، همه در جوی‌های پرآب و کثیف شناور است. جایی که موش‌ها و سوسک‌ها و‌ هزار جور مگس و حشره دیگر، روزگار می‌گذرانند. یکی از مغازه‌داران می‌گوید: «هفته پیش خودمان سم می‌ریختیم، موش‌ها کم شدند.» اینها را با هزینه شخصی پرداخت کردند. ماموران شهرداری همان موقع از راه می‌رسند. برای بررسی وضع ساختمانی که درحال بازسازی است و وسایل ٥ خانواده مستاجرش، در کوچه رها شده. آنها کاری به کثیفی و تعفن ندارند. آنها آمده‌اند مجوز ساخت را ببینند! می‌گویند: «برای این محله نمی‌شود کاری کرد.» ساکنان این محله با همین زباله‌ها و بوی تعفن آن، با انواع بیماری‌های ویروسی و انگلی، با شپش‌ها و عفونت‌ها … صبح را شب و شب را صبح می‌کنند. آنها هم هر شب، به رسم شب‌های دیگر، سطل‌های کثیف زباله‌شان را در همان جوی‌ها خالی می‌کنند. جوی‌هایی که شاید هفته‌ای یک‌ بار خالی شود. شاید هم نشود. (بخشهایی از ایسنا)

کارگران خباز همدان توان پرداخت اضافه قیمت مسکن مهر را ندارند
هر کارگر خباز متقاضی مسکن مهر باید برای تحویل واحد مسکونی خود در طرح مسکن مهر از ٦ تا ٨ میلیون تومان اضافی بپردازد. این در حالی است که کارگران خباز قریب به ٣ سال است که از افزایش دستمزد محروم شده‌اند. دستمردهای پایین و بالا بودن اجاره مسکن باعث شده است تا زندگی خانواده‌های کارگران خباز در فشار ناشی از بالا بودن هزینه‌های یک زندگی معمولی با دشواری‌هایی مواجه شود.

کارگران پروفیل ساوه دو شرط دیگر مورد توافق شان با کارفرما را بدست آوردند
اتحادیه آزاد کارگران ایران : طبق اخبار رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران نورد پروفیل ساوه طبق تواقق نامه ایی که ٨ تیرماه با کارفرما در میان گذاشته بودند ، یکماه از حقوقهای معوقه خود را دریافت کردند همچنین بیش از٢٦ نفر از کارگرانی که فرم های کارهای سخت وزیان آور را پرکرده وبیش از ٢٠ سال سابقه داشته وازطرف بازرسی کارمورد موافقت قرارگرفته بودند پس از واریز ٤درصد هزینه این طرح از طرف کارفرما به سازمان تامین اجتماعی، مشمول این طرح شده و بازنشست شدند اما هنوز تعداد زیادی از کارگران ( از جمله شاپور احسانی راد)که شش سال پیش بخاطر تمکین نکردن کارفرما از این قانون( بازنشستگی ٢٠ ساله کارهای سخت وزیان آور) اعتصاب کردند بدلیل کارشکنی کارفرمای پروفیل و اداره کار ساوه از مزایای این طرح محروم هستند و به پرونده شکایت آنها رسیدگی نمی شود لازم به ذکر است در تجمع اعتراضی کارگران در مقابل فرمانداری تعداد زیادی از کارگران که شش سال پیش به ناحق اخراج شده بودند شرکت داشتند و خواهان رسیدگی به مطالبات خود بودند لازم به ذکر است این کارگران در تاریخ سوم خرداد الی ٢٠ خرداد ٩٣ با اعتصاب و تجمع و ایستادگی در مقابل فرمانداری ساوه و در محل کار خود توانستند قسمتی از حقوقهای معوقه خود را دریافت کنند اتحادیه آزاد کارگران ایران این موفقیت را که بواسطه اتحاد ویکپارچگی ودرسایه تصمیمات جمعی بدست آمد، به کارگران نورد پروفیل ساوه تبریک میگوید
برقرارباد اتحاد وهمبستگی سراسری کارگران ایران

کارگران پی‌.وی.سی سمنان از ابتدای سال جاری مشکل بیمه‌ای دارند
از فروردین ماه سال جاری کارفرمای کارخانه پی وی سی سمنان به دلیل مشکلات مالی کارخانه توان پرداخت حق بیمه کارگران را بصورت ١٠٠ درصدی ندارد این در حالیست که بر اساس توافق با کارگران قرار شده بود تا از سال گذشته تا بهبودی وضعیت کارخانه یک سوم حق بیمه کارگران به صورت الحساب پرداخت شود.. در حال حاضر ٩٠ درصد کارگران کارخانه پی وی سی از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند ودر این خصوص دچار مشکل شده‌اند.

اخبار بین المللی

هند – کشته، مجروح و مدفون شدن بیش از ١٠٠ کارگر
بر اثر ریزش یک ساختمان در هند، شنبه شب٢٨ ژوئن (٧ تیر( بیش از صد کارگر زیر آوار مفقود شده و دست کم هفت تن کشته و پانزده نفر دیگر مجروح شدند. این ساختمان یازده طبقه در شهر تامیل نادو در جنوب هند در بیست کیلومتری شهر چنای در دست احداث بود.هنگام وقوع حادثه باران شدیدی می بارید. مقامات امداد می گویند ٢٦ کارگر تاکنون از زیر آوار بیرون کشیده شده و جستجوها برای یافتن کارگران دیگر ادامه دارد. تحقیقات برای بررسی علت وقوع این حادثه آغاز شده است. یک‌روز قبل از این حادثه نیز دست کم ده نفر از جمله پنج کودک در پی فرو ریختن یک ساختمان قدیمی در دهلی نو کشته شدند. کیفیت پایین ساخت و ساز، فساد مسئولان و استفاده از مصالح غیراستاندارد از دلایل این گونه حوادث در هند عنوان می شود.

ایتالیا – بازداشت یک کشیش به اتهام سؤ استفاده جنسی‌ از مهاجران
کلیسای کاتولیک در ایتالیا با رسوایی دیگری رو به رو شد. سرجیو لیبریتزی کشیش و مدیر سازمان خیریه کاریتاس در شهر تراپانی به اتهام سوءاستفاده جنسی از مهاجران غیرقانونی در ازای حمایت برای دریافت پناهندگی بازداشت شد.

برزیل – ادامه اعتراضات به هزینه های جام جهانی‌ فوتبال
معترضان به هزینه های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال با مأموران پلیس برزیل در ریودوژانیرو درگیر شدند.
پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در بیرون ورزشگاه ماراکانا، هنگام برگزاری دیدار تیم های ملی کلمبیا و اروگوئه از گاز اشک آور استفاده کرد.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و دولت برزیل ، آنها را به فریب دادن مردم متهم کردند.
معترضان جام جهانی فوتبال، پیش از این نیز در امتداد ساحل کوپاکابانا که ده ها هزار نفر برای تماشای مسابقه تیم های فوتبال برزیل و شیلی به آنجا آمده بودند، تظاهرات کردند.
مردم برزیل از پارسال تاکنون چندین بار در اعتراض به هزینه های سرسام آور دولت این کشور برای برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال تظاهرات کرده اند.

عمان – پایان موفقیت آمیز اعتصاب سه‌ روزه کارگران
اعتصاب سه‌ روزه کارگران فروشگاه زنجیره‌‌ای لولو روز یکشنبه ٢٩ ژوئن (٨ تیر) بعد از اینکه کارفرمایان مجبور به پذیرش بخشی از مطالبات کارگران شدند، با موفقیت بپایان رسید.
بدنبال جلسه‌ای که با شرکت نماینده وزارت کار، نماینده کارگران و نماینده کارفرمایان برگزار شد، کارفرمایان موافقت کردند که بیمه‌ درمانی از روز اول استخدام برای کارگران در نظر گرفته شود، دستمزد کارگران دوباره بازبینی شود، به کارگران آموزش داده شود و هیچ دستمزدی بابت شرکت در اعتصاب از کارگران کم نشود. یکی‌ از کارگران که در اعتصاب شرکت کرده بود، میگوید که وی از دستیابی به نتایج بدست آماده خوشحال است ولی‌ چنانچه مدیریت به وعده‌های خود عمل نکند، کارگران مصمم هستند تا اعتصاب را از سر بگیرند.

اسراییل – تحصن مهاجران افریقایی در مرز مصر و فلسطین
مهاجران آفریقایی در مرز مصر و فلسطین تحصن کردند.
بیش از هزار تن از مهاجران آفریقایی در اسراییل پس از راهپیمایی دهها کیلومتری در صحرای نقب ، در نزدیکی مرز مصر و در اعتراض به بازداشت غیرانسانی و بدون محدودیت خود تحصن کردند.
این پناهجویان که اکثر آنها اهل اریتره و سودان هستند اردوگاه هولوت در صحرای نقب را که در آن دوهزار و سیصد مهاجر “غیر قانونی” نگهداری می شوند، ترک کرده اند.
راهپیمایی آنها در سیصد متری مرز مصر توسط سربازان اسرائیلی متوقف شد.
کمیته پناهجویان اردوگاه هولوت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تا زمان پیدا شدن راه حلی برای دفاع از حقوق شان در نزدیکی مرز خواهند ماند.
معترضان خواستار ترک اسرائیل هستند و از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می خواهند از آنها برای مهاجرت به کشوری دیگر حمایت کند. اسرائیل مهاجران غیرقانونی را به پنج سال زندگی در اردوگاه هولوت وادار می کند.
از دیدگاه مهاجران آنچه که مقامات اسرائیلی از آن به عنوان یک سیستم باز یاد می کنند در واقع یک زندان است زیرا اگرچه افراد می توانند اردوگاه را در طول روز ترک کنند اما باید هنگام شب به اردوگاه بازگردند. طبق گزارش دفتر جمعیت و مهاجرت اسرائیل، در پایان سال دوهزار و سیزده، پنجاه و سه هزار و ششصد و چهل و شش مهاجر آفریقایی در اسرائیل حضور داشتند که سی و پنج هزار و نهصد و هشتاد و هفت تن آنان اهل ارتیره ، بیش از سیزده هزار تن اهل سودان و چهارده هزار و چهارصد تن از سایر کشورها بودند.
در ماه فوریه روزنامه هاآرتص اعلام کرد اسرائیل روند انتقال مهاجران غیرقانونی به اوگاندا را با اجازه این کشور آغاز کرده است.

ایتالیا – تظاهرات هزاران نفر بر علیه سیاست‌های ریاضت کشی‌
هزاران شهروند ایتالیایی در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی اتحادیه اروپا به خیابان‌ها آمدند.
به گزارش رویترز، تظاهرکنندگان خواستار آن شدند که اتحادیه اروپا به سیاست‌های ریاضت اقتصادی خود پایان دهد تا دولت ایتالیا بتواند مستقل از این اتحادیه با بحران اقتصادی این کشور مقابله کند.
تظاهرکنندگان تاكید می‌كنند كه به دلیل سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت، از بسیاری از حقوق شهروندی از جمله مسكن محروم شده‌اند.
شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین با انتقاد از بحران بیکاری ایتالیا، از مقام‌های مسئول خواستند برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر تلاش کند.

بلژیک – اعتصاب رانندگان قطار
روز دوشنبه ٩ تیرماه، رانندگان قطار بلژیک در اعتراض به شرایط کاری خود بمدت ٢٤ ساعت دست به اعتصاب زدند.
رانندگان با اعتصاب خود باعث لغو حرکت تمام قطارهای سریع السیر و قطع ارتباط ریلی این کشور با فرانسه، آلمان و هلند شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *