تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در محوطه کارخانه

روز سه شنبه 10 خرداد کارگران نیشکر هفت تپه  در اعتراض به کاهش حقابه و پرداخت نشدن مزدشان  روبروی دفتر خالی مدیریت تجمع کردند. کارگران نیشکر هفت تپه درحالیکه نگران به خطر افتادن امنیت شغلی خود هستند سرسخنانه مطالباتشان را پیگیری میکنند.

بر اساس گفته  مدیر امور کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هم اکنون قسمت عمده مزارع نیشکر در کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به علت خشکسالی و کم آبی دچار تنش شده و بیش از ۷۰ درصد مزارع دچار خسارت شده‌اند. بنا بر خبر ار ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار این مزارع فقط ۳۰ درصد آنها آبیاری شده است. بدین ترتیب در حالیکه باید هر ۹ روز یکبار این مزارع آبیاری میشدند، این کار هر ۳۰ روز یکبار صورت گرفته است. میزان خسارت به کشت و صنعت نیشکر هفت تپه براساس ارزیابی‌ها شامل نابودی بیش از ۴۰۰ هزار تن نیشکر برآورد شده است که این وضعیت خطر نابودی، ورشکستگی و بیکاری بیش از پنج هزار نفر از کارگران این منطقه را در پی خواهد داشت.

کارگران نیشکر هفت تپه اعلام  کرده اند که قطع حقابه و نپرداختن مزد را دسیسه ای برای به شکست کشاندن موفقیت این کارگران در خلع ید از باند مافیایی دانسته و قاطعانه مقابل آن می ایستند. کارگران اعلام کرده اند که اگر حق آبه تامین نشود و دستمزدهایشان پرداخت نگردد و به خواستهایشان پاسخ داده نشود اعتراضات خود را به مقابل فرمانداری خواهند کشید. این کارگران خواستار تعیین تکلیف فوری وضعیت مالکیت شرکت و گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره آن تحت نظارت شورایی خود هستند. بعلاوه کارگران نیشکر هفت تپه خواستار  بازگشت به کار همکاران اخراجی، بسته شدن پرونده های امنیتی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزاتشان هستند. آزادی سپیده قلیان حامی این کارگران و بسته شدن پرونده وکیل جسور آنان فرزانه زیلابی دو مطالبه مهم آنهاست که آنرا در جشن خلع ید از مالکیت باند اسدبیگی اعلام کردند.  وضعیت نیشکر هفت تپه اضطراری است.  از خواستها و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

11 خرداد ۱۴۰۰،  ۱ ژوئن  ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *