اعلام آغاز به کار بنیاد “ستار بهشتی” در برنامه مینا احدی

مندرج در انترناسیونال 922

برنامه “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” برنامه ای است با اجرا و تهیه کنندگی مینا احدی که روزهای سه شنبه هر هفته ساعت  ۵ عصر  به وقت اروپای مرکزی از شبکه تلویزیونی “کانال یک” پخش می شود.

در برنامه روز سه شنبه  ۲۶ ماه مه  مینا احدی در شروع برنامه گفت: امروز برنامه ویژه ای داریم و برای من باعث افتخار زیادی است که در برنامه امروز با خانم گوهر عشقی مادر یکی از قهرمانانی که در ایران در مقابل رژیم جمهوری اسلامی ایستاد، کارگر قهرمان ستار بهشتی در این برنامه حضور دارند و من بسیار خوشحال و هیجان زده هستم که ایشان دعوت ما را پذیرفتند به همراه آقای مجید نیکنام که از دوستان خانوادگی و دوست ستار بهشتی هستند.

در برنامه امروز قصد داریم خبر مهمی را به اطلاع عموم برسانیم که می تواند در تاریخ مبارزات مردم ایران ثبت شود و این تشکلی را که مادر ستار بهشتی می خواهد موجودیت اش را اعلام کرده و آن را معرفی کند می تواند در آینده در مبارزات مردم و کارگران نقش ایفا کند. سپس مینا احدی از مادر ستار بهشتی، خانم گوهر عشقی تقاضا می کند که این تشکل یا بنیاد را معرفی کند.

خانم گوهر عشقی با معرفی این بنیاد و چگونگی ایده بوجود آوردن چنین تشکلی صحبت کرد و در عین حال به مشکلات، تهدیدات و سنگ اندازی های عدیده ای که نیروهای امنیتی در این چند سال ایجاد کرده بودند اشاره نمود. آقای مجید نیکنام در ادامه صحبت های مادر ستار بهشتی به برنامه های این بنیاد، نوع کار و دامنه فعالیت های آن توضیحات مبسوطی داد.

ستّار بهشتی متولد ١ شهریور ۱۳۵۶، کارگر و وبلاگ‌نویس ایرانی بود که در تاریخ ۹ آبان ماه ۱۳۹۱ توسط پلیس فتا دستگیر شد. او به اتّهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس‌بوک” بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود. در مدّت بازجویی به شدت شکنجه شد و به دلیل خون‌ریزی ریه، کبد، کلیه و مخچه، در تاریخ ١٣ آبان ۱۳۹۱کشته شد. او در آرامستان رباط کریم (محل زندگی‌اش) به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *