تجمع بازنشستگان بهداشت و درمان در تهران، ذوب آهن در اصفهان و چند خبر دیگر

–  روز ۳ خرداد بازنشستگان بهداشت ودرمان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و پایین آمدن هر روز قدرت خریدشان بنا به فراخوانی از قبل اعلام شده در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران تجمع کردند.  در این تجمع بازنشستگان با شعارهایی چون ” بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “همسان سازی کجا بود، دروغ بود و ریا بود”، “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”، “کشی بازنشسته دیگه به گل نشسته” فریاد اعتراضشان را بلند کردند.همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها ازجمله خواستهای اعلام شده بخش های مختلف بازنشستگان است.

– روز ۳ خرداد کارگران و کارکنان مترو خط ۵ تهران در اعتراض به قراردادهای موقت کاری و تعویق پرداخت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند.

– روز ۳ خرداد رانندگان شهرداری در اعتراض به گرانیها و افت هر روزه سطح زندگی شان دست از کار کشیده و در مقابل شهرداری مشهد تجمع کردند. تجمع کنندگان با در دست داشتن بنرهایی با این سوال که فشار اقتصادی، فشار تحریم، فشار شهرداری کدام را تحمل کنیم، صدای اعتراض خود را بلند کردند.

– روز ۱ خرداد حدود ۶۰ نفر از رانندگان تانکرهای حمل آب شرکت نور ویژه در اعتراض به نرخ فعلی کرایه ها دست به اعتصاب زدند. شرکت نورویژه متولی تأمین آب منطقه و شهرک های مسکونی شرکت های نفت،گاز، پتروشیمی و… در شهر جم است و اگر با خواسته های آنها موافقت نکنند شرایط آب آنها بحرانی می شود.

– روز ۲ خرداد اعتصاب ناوگان دیزل مشهد دراعتراض به سیاستهای تخریبی شهرداری و حمل و نقل ترافیک و مشکلات معیشتی خود وارد سومین روز شد و شمار زیادی ازآنان دست به تجمع زدند.  گرانی قطعات و سوخت و مشکلات بیمه ای و سطح نازل دریافتی ها و اخاذی های زیاد به بهانه برخی مجوز های نا لازم مانند: مجوز تردد، پروانه فعالیت، محل های تخلیه، و بساط مافیایی چپاولگران ترانسپورت و ناامنی جاده و دیگر مشکلات کار از جمله موضوعات اعتراضات  این رانندگان است.

– روز ۲ خرداد، کارگران شهرداری تهران دراعتراض به قراردادهای برده وار موقت و یکطرفه شهرداری با آنان در مقابل ساختمان شورای شهر تهران واقع در خیابان بهشت تجمع  کردند. کارگران در این تجمع شعار میدادند: «تغییر این قرارداد،  حق مسلم ماست ». دائمی شدن قراردادها خواست اصلی این کارگران است.

– روز ۲ خرداد بازنشستگان ذوب آهن در اعتراض به چگونگی اجرای همسان سازی و پایمان شدن حقوق خود در برابر صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، تجمع کردند. اعتراض اصلی این کارگران به سطح نازل حقوقها وعدم تناسب آن با رشد سرسام آور قیمت هاست. اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان وداشتن حق مسکن و پایان دادن به اختلاسها و دزدیها از جمله خواستهایی است که این کارگران بارها در اعتراضاتشان اعلام کرده اند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ خرداد۱۴۰۰،  ۲۴ مه  ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *