Nesan Nodiniam
نسان نودینیان

اعتراضی مهم توسط مردم شهر سنندج

Nesan Nodiniam
نسان نودینیان:

مردم سنندج!
اعتراض به عدم پرداخت یارانه ها عرصه ای مهم و رو در رویی مهم و اعتراضی کوبنده علیه دولت و کل نظام جمهوری اسلامی است. به تجمعات اعتراضی تا دریافت کامل یارانه های نقدی ادامه دهید! در شکل و ابعادی وسیع و توده ای در مقابل ارگانهای رژیم تجمع کنید! یارانه های نقدی از حقوق حاشا ناپذیر مردم است.!

مردم شهرهای کردستان! مبارزه برای گرفتن یارانه های نقدی را پیگیری کنید. تجمع اعتراضی را بر پا کنید. یکی از راه های اعتراضی برای تامین معیشت و مقابله با ریاضت کشی اقتصادی درهم شکستن سیاست حذف یارانه های نقدی است! خبر تجمع اعتراضی مردم سنندج به منظور دریافت یارانه های نقدی مهم است. گسترش این اعتراضات را ادامه دهید.
در سنندج؛ توسط خانواده هایی که یارانه های نقدی آنان قطع شده تجمع اعتراض در مقابل فرمانداری شهر سنندج برگزار شد. مردم معترض اعلام کرده اند؛ ” ما فرم ثبت نام را تکمیل کرده ایم ولی هیچگونه پولی به حساب مان واریز نشده است” اعتراض به عدم پرداخت یارانه های نقدی عرصه ای مهم رو در رویی مردم با جمهوری اسلامی است. حزب کمونیست کارگری ایران به مردم شهرهای ایران اعلام کرده است؛ کارگران و توده مردم رانده شده بزیر خط فقر برای تامین معیشت و ادامه زندگی خود میجنگند و حکومت برای حفظ خود در قدرت و بقای نظام جمهوری اسلامی سرمایه.

این مبارزه ای است میان جامعه ای که مرعوب و تسلیم نمیشود با رژیمی که برای بقای خود جامعه را به سرحد نابودی رانده است. این مبارزه یک نبرد تعیین کننده از جنگ همیشگی کارگران و توده مردم برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی است. مبارزه علیه طرح یارانه ها در عین حال بچالش کشیدن کل نظام سرمایه داری در ایران است. سیاست ریاضت اقتصادی، با یا بدون طرح یارانه ها و با یا بدون جمهوری اسلامی، تنها راه کارکرد متعارف و سودآوری سرمایه در ایران است. طوفانی که مقامات حکومتی پیش بینی میکنند بطور عینی و واقعی مبارزه ایست علیه کلیت نظام سرمایه داری در ایران.

با توجه به نکات فوق حزب با تاکید بر نقش تعیین کننده جنبش کارگری در مبارزه علیه فقر و فلاکت گریبانگیر اکثریت عظیم مردم و در مبارزه علیه کل رژیم اسلامی بعنوان عامل و بانی این وضعیت، فعالین جنبش کارگری و فعالین چپ در جنبشهای اعتراضی را به پیشبرد سیاستها و وظایف زیر فرا میخواند:

الف- سازماندهی اعتراضات وسیعی که علیه حذف یارانه ها و گرانی شکل میگیرد، سازماندادن به مبارزه وسیع حول خواست توقف و لغو فوری طرح “هدفمند کردن یارانه ها”، افزایش یارانه ها برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، کاهش قیمتها، امتناع جمعی از پرداخت قبض آب و برق و گاز، و نظیر اینها.

ب- دامن زدن به یک جنبش تعرضی وسیع با شعار “زندگی انسانی حق مسلم ما است” و با خواست مشخص افزایش دستمزدها. طرح خواستهای رفاهی نظیر تامین بیمه بیکاری مکفی، جلوگیری از بیکارسازیها، و لغو قرارداهای سفید امضا و موقت و انعقاد قرار دادهای استخدامی رسمی و دراز مدت. دامن زدن به جنبش افزایش دستمزد و بسیج و آماده ساختن کارگران برای اعتراض و اعتصاب برای افزایش دستمزدها و دیگر خواستهای رفاهی.

ج- توضیح و تبلیغ و آگاهگری در مورد ریشه ها و علل سیاسی وضعیت فلاکتبار اقتصادی در ایران، و افشای جمهوری اسلامی بعنوان علت و مسئول مستقیم این وضعیت. بسیج و متحد کردن و سارماندادن صف کارگران و توده مردم بجان آمده از فقر و فلاکت در عرصه مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی.

د- افشاگری و روشنگری در مورد سیاست ریاضت اقتصادی بعنوان الگوی مطلوب سرمایه داری دوره حاضر و مشخصا بعنوان تنها راه تولید و بازتولید و سود آوری سرمایه در ایران و تبلیغ وسیع سوسیالیسم و جمهوری سوسیالیستی. حزب کمونیست کارگری تمام توان و امکانات خود را برای پیشبرد فعالانه وظایف فوق بکار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *