فراخوان کارگران رسمی نفت به تجمع: ساعت ده صبح ۵ خرداد در سه شهر تهران، اهواز و عسلویه

لینک به اطلاعیه های کمپین نفت

اخبار نفت:
کارگران رسمی نفت طی بیانیه ای فراخوان به تجمع داده اند. این تجمع اجرایی شدن مصوبه مجلس در رابطه با سطح دستمزدشان و کاهش میزان آن برگزار میشود. در رابطه با این تجمع کارگران اعلام کرده و مینویسند:”بعد از گذشت ۳ماه پراسترس از اسفند تا به اکنون، بالاخره در اتفاقی شگرف در ساعات پایانی شب گذشته حقوق ها اندک اندک و بدون بارگذاری استیت واریز شد!!!.” در ادامه کارگران اولتیماتوم داده و مینویسند:”با صدای رسا اعلام میکنیم جامعه متخصصین عملیاتی رسمی صنعت نفت هرگز این ناعدالتی را تاب نیاورده و مقرر شد روز چهارشنبه مورخ ۵ خرداد ۱۴۰۰ ، راس ساعت ۱۰صبح بطور همزمان با حضور پرشور و همزمان در ۳ شهر تهران، اهواز و عسلویه گردهمایی صنفی جهت احقاق حق خود برگزار نمائیم”. این تجمع در تهران در ضلع شمالی مجلس اسلامی، در اهواز مقابل درب شماره ۳ مجموعه ۵ طبقه مناطق نفت خیز جنوب و در عسلویه روبروی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برگزار خواهد شد. وسیعا اطلاع رسانی کنیم.
لازم به یادآوریست که کارگران رسمی عملیاتی سکوهای دریایی شرکت نفت و گاز پارس POGC که در برگیرنده ۳۰ سکوی نفتی است، در اعتراض به قانون سقف دستمزد برای سال ۱۴۰۰ و نحوه افزایشات عمومی مزدی در محل سکوی عملیات دریایی تجمع کردند.در بیستم اردیبهشت نیز این کارگران در اعتراض به همین موضوع در تهران تجمع داشتند و همزمان شماری از کارگران و کارکنان رسمی نفت از مراکز مختلف نفتی که بخاطر شیفت کاری شان امکان حضور در تجمع تهران را نداشتند، با بدست گرفتن دست نوشته هایی با تاکید بر خواستهایشان با مضامینی چون “نفت و گاز آسان بدست نمی آید، بهایش زندگی ماست”، “در کنارتان هستیم، کوتاه نمی آییم”، با تجمع مقابل مجلس اعلام همبستگی و حمایت کردند. بعلاوه در همان روز شماری از کارگران رسمی نفت در اهواز در مقابل شرکت ملی نفت این شهر تجمع داشتند.
تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در 20 اردیبهشت همچنین از سوی کارگران غیر رسمی نفت و بازنشستگان البرز و تهران مورد حمایت قرار گرفته بود. خواستهای اعلام شده کارگران رسمی نفت در فراخوانهایشان از جمله عبارتند از: اجرای ماده ده (جدول بدو استخدام سال ۹۳ و تسری آن به کلیه پرسنل استخدامی قبلی)، ایمن شدن محیط های کار، ابطال اساسنامه سرهم بندی شده مقامات دست اندر کار در خصوص صندوقهای بازنشستگی نفت که نهادی غیر دولتی و متعلق به پرسنل نفت است، پرداخت فوق العاده حق مناطق جنگی بر اساس ماده ۱۱۲ خدمات کشوری به کارکنانی که در این مناطق در حال خدمت هستند، اصلاح قانون مالیات بر حقوق کارکنان نفت که در شرایط سخت، دشوار و دور از شهر و تمدن کار میکنند، پایان دادن به تحمیل مالیاتهای سنگین و تصاعدی، پرداخت کامل پاداش بازنشستگی بر اساس سنوات خدمت پرسنل. کارگران رسمی نفت در کنار تجمعات اعتراضی در طوماری اعتراضی خواستهای خود را اعلام کرده اند که در تمامی بخش‌های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به امضا گذاشته شده است.
کارگران غیر رسمی نفت نیز در بیانیه حمایتی خود بر چند خواست اساسی چون افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون تومان، امنیت شغلی و دائمی شدن قراردادهای پیمانی و موقت و کوتاه شدن دست پیمانکاران از مراکز نفتی، لغو قوانین ویژه اقتصادی و بیمه درمانی رایگان و با استاندارد برای همه کارگران نفت و واکسیناسیون رایگان و همگانی تاکید کردند. این مطالبات بند هایی از قطعنامه های روز جهانی کارگر امسال بود که هزاران کارگر غیر رسمی نفت نیز امضا کنندگان آن بودند. از خواستها و مبارزات کارگران نفت باید وسیعا اعلام حمایت و پشتیبانی کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
2 خرداد ۱۴۰۰، 23 مه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *