اطلاعیه خبری: تجمعات بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز و معلمان تهران و چند خبر دیگر

روز یکشنبه دوم خرداد بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز مقابل استانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند. ۱۳۰۰ کارگر بازنشسته مخابرات راه دور خواستار پرداخت مطالبات ۱۵ ساله خود هستند. این کارگران بارها وبارها در این رابطه تجمع اعتراضی برپا کرده اند.

صبح روز یکشنبه ۲ خرداد گروه بزرگی از معلمان شاغل در مدارس غیرانتفاعی و پیش دبستانی کشور بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده با تجمع مقابل مجلس، خواستار رسیدگی به مطالبات شغلی خود شدند. در این تجمع معلمان از شهرهای مختلف از جمله شهرهای آذربایجان شرقی شرکت داشتند. این معلمان همان وظایف معلمان رسمی را انجام می دهند اما یک‌سوم آنها نیز حقوق نمیگیرند و از همه مزایای شغلی محرومند و حق بیمه شان نیز کامل پرداخت نمیشود.آموزش و پرورش به اسامی مختلف معلمان را به صورت غیر رسمی و موقت به کار میگیرد و با پرداخت مزد حتی کمتر از حقوق معلمان رسمی که خود چندین بار زیر خط فقر است بیشترین استثمار را به آنها تحمیل میکند. بخش های مختلف معلمان غیر رسمی با تجمعات پی در پی خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش و پایان یافتن این شکل برده وار کار هستند. و این یک خواست معلمان رسمی نیز هست. معلمان یک نیروی مهم جنبش برای خواست افزایش دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون و تحصیل و درمان رایگان برای همه هستند. در همین رابطه در این روز معلمان غیر انتفاعی در شهر زابل در سیستان و بلوچستان نیز تجمع داشتند.

روز یکشنبه دوم خرداد جمعی از خدمتگزاران و سرایداران مدارس لرستان در اعتراض به وضعیت نامناسب کاری و معیشتی خود مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. نیروهای خدماتی آموزش و‌ پرورش به سطح نازل حقوق و دستمزدهایشان اعتراض دارند.

روز شنبه یکم خرداد شماری از پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس تهران که عضو شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور هستند، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از جمله شرایط اسفناک کاری و سطح نازل حقوقها، در مقابل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه، تجمع اعتراضی برپا کردند.

بازنشستگان بهداشت ودرمان در اعتراض به سطح نازل حقوقها و پایین آمدن هر روز قدرت خریدشان برای ساعت ده صبح روز سوم خرداد به تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه فراخوان داده اند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها ازجمله خواستهای اعلام شده بخش های مختلف بازنشستگان است.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ خرداد۱۴۰۰، ۲۳ مه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *