یکشنبه های اعتراض; تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی

روز ۲۶ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض خود در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

اجرای همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان رایگان برای همه و واکسیناسیون استاندارد، رایگان و همگانی، پایان دادن به دزدیها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته ای که در چهاردهم فروردین بازدشت شد و آزادی همه زندانیان سیاسی، حق تشکل، تجمع و اعتراض و برخورداری از یک زندگی شایسته انسان از جمله خواستهای بازنشستگان است. این مطالبات بندهای مهمی از قطعنامه ها و بیانیه های بازنشستگان در تجمعات مختلف اعتراضی شان را تشکیل میدهد و همواره موضوع سخنرانی های پرشور و شعارهای اعتراضی شان بوده است.

بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات درتهران و شهرهای کرمانشاه، خرم آباد، کرج، مشهد، اصفهان و رودبار برپا شده است.

در تهران حضور نیروهای امنیتی چشمگیر بود و از ساعت ده و نیم تا یازده و نیم صبح به‌طور مستمر از جمع شدن بازنشستگان جلوگیری میکردند و اجازه‌ی ایستادن به کسی را نمیدادند و آنها را به رفتن به سمت مترو ناچار میکردند. حتا در مترو هم توقف را تحمل نمی‌کردند و پیوسته در حال متفرق کردن بودند. بدین ترتیب سراسر روبه‌روی مجلس تا سر خیابان اصلی مملو تا درب مترو مملو از نیروهای امنیتی بود.

همزمان با تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان بهداشت ودرمان نیز در اعتراض به سطح نازل حقوق ها مقابل سازمان برنامه و بودجه در میدان بهارستان تجمع داشتند. در اصفهان بازنشستگان صنایع فولاد و معدن در اعتراض به سطح نازل مقرری بازنشستگی خود و پیگیری دیگر مطالباتشان تجمع داشتند.

خواستهای بازنشستگان خواستهای همه مردم است و باید وسیعا از مبارزات آنان حمایت و پشتیبانی کرد. بازنشستگان با شعارهای فقط کف خیابان بدست میاد حقمون، تا حق خود نگیریم از پا نمی نشنیم، یکشنبه های اعتراض را اعلام کرده و هر هفته جمع میشوند. زنده باد بازنشستگان.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶ مه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *