Nesan Nodiniam
نسان نودینیان

باجگیری در مدارس بوکان

Nesan Nodiniam

نسان نودینیان:

مردم پول پرداخت نکنید! خواهان تحصیل رایگان فرزندانتان باشید!

مدیر دبیرستان “بنت الهدی” درشهربوکان با ارسال نامه برای خانواده دانش‌آموزان از آنها خواسته که برای تامین امکانات موردنیازدبیرستان باید هر دانش‌آموز ٥٠ هزار تومان وجه نقد به دبیرستان پرداخت نماید. در این نامه قید گردیده که نباید وجه مورد نظر از ٥٠ هزار تومان کمتر باشد، اما به صورت شفاهی به دانش‌آموزان گفته شده، مبلغ باید بیش از یکصد هزار تومان باشد.

هرساله با آغاز سال تحصیلی و به هنگام ثبت ‌نام دانش‌آموزان و تحویل کارنامه تحصیلی آنان، از دانش‌آموزان مبالغی پول مطالبه و دریافت می‌شود که اینگونه اقدامات در شهرهای کردستان ایران به یک اپیدمی مبدل گشته است. همچنین مسئولان مدارس برای دریافت وجه نقد از دانش‌آموزان، دانش‌آموزان را تهدید به کم کردن نمرات امتحان و اخراج از مدرسه و محرومیت از تحصیل می‌کنند. در مدارس بوکان دانش آموزان فاقد امکانات آموزشی، بهداشتی و تفریحی هستند.

درخواست پنچاه هزارتومان پول نقد و بیشتر باجگیری و گردنه بگیری توسط مقامات آموزش و پرورش شهر بوکان از دانش آموزان این شهر است. مدیر دبیرستان “بنت الهدی” همچنین اعلام کرده در صورت عدم پرداخت پول های درخواستی ثبت نام، دانش آموزان با مشکل جدی مواجه خواهند شد. تهدید و گردنه بگیری در نظام جمهوری اسلامی تازه نیست. این نظام فاشیستی از هر فرصتی برای باجگیری و مفت خوری و خالی کردن جیب مردم آماده است. در مدارس در دانشگاه ها در مرزها در شهرداریها و آنچه به رابطه پول و مردم مربوط است مزدوران حریص در کمین شکار جیبهای مردم هستند. جمهوری اسلامی نظام دزدی و چپاول و دارایی و زندگی مردم است.

درخواست پنچاه هزارتومان از دانش آموزان بوکان دزدی آشکار است. خانواده دانش آموزان و دانش آموزان نباید به این خواسته مدیر مدرسه تن دهند. دوره سکوت و اعتراض خاموش سپری شده. مردم میتوانند در مقابل باجگیری و مفت خوری نهاد و مقامات دزد جمهوری اسلامی در شهرهای کردستان اعتراض علنی و پرشور و متحد را فراخوان دهند. سطح نارضایتی توده ای در شهرهای ایران بالا است. با اعتراض و با بلند کردن پرچم نارضایتی و تجمع اعتراضی مردم شهر بوکان قادر به عقب راندن مطالبه آمورش و پرورش هستند.

مردم! دانش آموزان مدارس شهر بوکان! به خواست مدیر مدرسه “بنت الهدی” تن ندهید. تجمع های اعتراضی را برپا کنید. وخواهان تحصیل رایگان، تامین امکانات تفریخی، ورزشی، کتابخانه، امکانات آموزشی مدرن و امروزی شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *