۱۹ اردیبهشت: برگزاری تجمعات بازنشستگان در تهران و شهرستانها, صدای حق خواهی بازنشستگان در یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض

روز ۱۹ اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود در تهران مقابل تامین اجتماعی و در شهرستانها مقابل ادارات آن تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات درتهران و شهرهای کرمانشاه، کرج، سنندج، اصفهان، شوش، تبریز و خرم آباد بر پا شده است. در کرج کارگران بازنشسته در اشاره به خلع ید از اسد بیگی با شعار کارگر هفت تپه پیروزی ات مبارک، با این کارگران ابراز همراهی کردند. بازنشستگان همچنین شعار میدادند: “چه اسم اشتباهی، تامین اجتماعی”، “بازنشسته به پا خیر علیه ظلم و تبعیض”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”. در اصفهان محل تجمع بازنشستگان توسط نیروهای انتظامی قرق شده بود. از ساعات اولیه صبح نیروهای امنیتی و انتظامی همراه با نیروهای لباش شخصی با ماشین های ون و مینی بوس انتهای خیابان عباس آباد این شهر را که اداره کل تامین اجتماعی استان در آن قرار دارد و محل تجمع همیشگی بازنشستگان است، مسدود کرده و به هیچکس اجازه توقف و ایستادن نمیدادند. در این روز نیروهای انتظامی جوانی را که در حال عکس گرفتن بود بازداشت کردند و با خود بردند. در شوش بازنشستگان با شعار “هزینه ها دلاریه حقوق ما ریالیه” صدای اعتراض خود را به سطح نازل حقوقها بلند کردند. در تجمع اعتراضی در شیراز بازنشستگان پاسخ مسئولینی را که ناگزیر به حضور در جمع آنان شده بودند با خشم و اعتراض داده وفریاد میزدند ما کارگریم و ما هم باید مثل تو حقوق بگیریم و با شعار دهی علیه مقامات مسئول و شعار از بس دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم این بساط چپاول و غارت را به چالش کشیدند.

در تهران شماری از بازنشستگان در مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند. همچنین گروهی از بازنشستگان و مستمری بگیران صنایع فولاد در مقابل صندوق بازنشستگان فولاد کشور تجمع داشتند.

خواستهای بازنشستگان عبارتند از: اجرای همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان رایگان برای همه و واکسیناسیون استاندارد، رایگان و همگانی، پایان دادن به دزدیها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی اسماعیل گرامی معلم بازنشسته ای که درچهاردهم فروردین بازدشت شد و همه زندانیان سیاسی، حق تشکل، تجمع و اعتراض و برخورداری از یک زندگی شایسته انسان. بازنشستگان این خواستها را در قطعنامه ها، بیانیه ها و سخنرانی های پرشور خود اعلام کرده اند. این مطالبات بند های مهمی از قطعنامه های اول مه بازنشستگان بود. خواستهای بازنشستگان خواستهای همه مردم است و باید وسیعا از مبارزات آنان حمایت و پشتیبانی کرد. بازنشستگان با شعارهای فقط کف خیابان بدست میاد حقمون، تا حق خود نگیریم از پا نمی نشنیم، یکشنبه های اعتراض را اعلام کرده و هر هفته جمع میشوند. زنده باد بازنشستگان.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹ مه ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *