قطعنامه ارائه شده به سازمانهای جهانی برای همبستگی با کارگران ایران

در ایران کارگران بطور مداوم بخاطر اعتراض، شرکت در اعتصاب، ایجاد تشکل و یا برگزاری اول مه روز جهانی کارگر، دستگیر میشوند. دستگیریها و بازداشتهای خودسرانه، حبس های طولانی مدت، بازجویی های توام با خشونت، ضرب و شتم، حتی استفاده از شلاق برای خرد کردن کارگران، محروم کردن بازداشت شدگان بیمار از دستیابی به دکتر و دارو، آزار و اذیت مداوم در شکل احضار به دادگاه، وثیقه های سنگین و تهدید روزانه علیه کارگران و خانواده های آنها ، و تهدید کارگران به بیکاری از کار و از دست دادن امکان امرار معاش خود، اشکال سیستماتیک حمله رژیم اسلامی به فعالین کارگری در ایران است.

خواستهای ما روشن است: ترور و خشونت علیه کارگران در ایران باید متوقف شود! کارگران در ایران باید بتوانند آزادانه از حقوق اساسی خود، حق تشکل و ایجاد سازمان های مورد نظر خود، تجمع، اعتراض برای خواستهایشان، اقدام به اعتصاب، سازماندهی و شرکت در تظاهرات، و غیره، بدون ترس از بازداشت و روانه زندان شدن، برخوردار باشند. تمامی کارگران زندانی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند !

 

ما از همه اتحادیه های کارگری و سازمان های حقوق بشر در سراسر جهان و تمام افراد و سازمان های معترض به نقض وحشیانه حقوق انسانی در ایران میخواهیم که از کمپین ما پشتیبانی کنند و موارد زیر را مورد تایید قرار دهند:

– ما همبستگی خود را با کارگران ایران ابراز کرده و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی در ایران هستیم.

– ما رژیم اسلامی ایران را بخاطر آزار و اذیت فعالین کارگری و مخالفان سیاسی محکوم میکنیم.

– ما از مبارزات کارگران و مردم ایران برای آزادی، حق تشکل و اعتصاب، و برای رفاه ، برابری، عدالت اجتماعی و زندگی ای توام با منزلت و احترام حمایت میکنیم؛

– ما خواهان طرد سیاسی رژیم ایران در سطح بین المللی و اخراج این رژیم از سازمان جهانی کار (ILO) و تمام نهادهای جهانی هستیم.
کمیته همبستگی بین المللی کارگری- ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *