bafg 291 x 201

اعتصاب دو هفته ای۵۰۰۰ کارگر معدن بافق ادامه دارد

bafg 291 x 201

۵۰۰۰ کارگر شهر بافق از روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت دست به اعتصاب زده اند و خواهان ممانعت از خصوصی سازی این معدن هستند. کارگران میگویند با خصوصی سازی این معدن روند اخراج و کاهش دستمزد کارگران شروع میشود.
مقامات مختلف بافق تلاش کردند به عوامفریبی کارگران را تشویق به شکستن اعتصاب کنند اما کارگران زیر بار نرفتند. با ادامه اعتصاب مقامات مختلف از جمله وزیر کار و استاندار یزد و فرماندار بافق و امام جمعه و بسیاری از مقامات ریز و درشت حکومت شروع به عکس العمل کرده و حال که امکان سرکوب مستقیم کارگران را ندارند٬ به اشکال مختلف تلاش میکنند اعتراض کارگران را به انحراف بکشانند و آنها را شکست بدهند.

جمعی از کارگران در نامه ای به روحانی در اعتراض به تصمیم دولت و در توصیف وضعیت خود نوشته اند که از سال ۴۸ تاکنون یعنی در طول ۴۵ سال گذشته دولت های مختلف به مردم وعده های دروغین داده و میلیاردها تومان توسط “مافیای قدرت” از درآمدهای این معدن چپاول شده و سهم کارگران و مردم بافق تشعشعات رادیواکتیو٬ سرطان٬‌ کودکان عقب مانده ذهنی و مرگ زودرس کارگران و کارکنان معادن سنگ آهن بوده است.

حزب کمونیست کارگری کارگران را فرامیخواند که با تشکیل مجمع عمومی تصمیمات متحد و یکپارچه بگیرند٬‌ فریب عوامفریبی ها و وعده های دروغین مسئولین بومی و غیر بومی را نخورند و بر خواست های خود از جمله ایمنی و بهداشت محیط کار٬ معاینات پزشکی منظم٬ درخواست خسارت بدلیل بیماری ها و سوانح کاری و افزایش دستمزد تاکید کنند و در مقابل اخراج حتی یک نفر از کارگران٬ قاطع یکپارچه بایستند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ٬ ۳۱ مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *