۵ اردیبهشت: تجمعات سراسری بازنشستگان در تهران و شهرستانها, یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض


روز ۵ اردیبهشت یکی دیگر از یکشنبه های اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی بود. ساعت ۱۰ صبح این روز بازنشستگان برای پیگیری خواستهایشان در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها در مقابل ادارات تامین اجتماعی تجمع کردند.
بنا بر گزارشات تا کنونی علاوه بر تهران این تجمعات اعتراضی این روز در شهرهای بروجرد، کرمانشاه، کرج، اراک، اردبیل، قزوین، اصفهان و شوش برگزار شد.
در شوش بازنشستگان نیشکر هفت تپه، کاغذ پارس و شرکت قند نیز حضور داشتند. در اردبیل یکی از بازنشستگان طی سخنانی از اینکه بخاطر فقر مالی دو روز است به منزل نرفته است سخن گفت و بعد تجمع کنندگان شعارهای اعتراضی شان را سر دادند.
در اصفهان جمعیت زیادی جمع بودند و با شعار “دشمن ما همینجاس. دروغ میگن آمریکاس”، پاسخ محکمی به توجیهات حکومتی برای سردواندن بازنشستگان و مردم داده و صدای اعتراض خود را علیه فقر و بی تامینی بلند کردند.
شعارهای بازنشستگان در این تجمعات عبارت بودند از: “ما دیگه رای نمیدیم از بس دروغ شنیدیم”، “دشمن ما همینجاس. دروغ میگن آمریکاس”، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “کشور ما رو گنجه بازنشسته تو رنجه”، “نه وعده، نه بازی، اجرای همسانسازی”، “خواسته بازنشسته حقوق طبق تورم”. اسماعیل گرامی از معلمان بازنشسته است که در روز ۱۴ فروردین دستگیر و همچنان در زندان است. در تجمعات اعتراضی این روز یک شعار بازنشستگان خواست آزادی فوری وی بود.
همچنین در این تجمعات بنرها و پلاکاردهایی چون “خط فقر ۱۲ میلیون، حقوق ما سه میلیون”، “درمان رایگان”، “درمان پولی نه”، “نه به فقر”، توجه ها را بخود جلب میکرد.
بازنشستگان برای اعلام تداوم مبارزاتشان تا رسیدن به خواستهای خود یکشنبه های اعتراض را اعلام کرده اند. بازنشستگان با شعارهای کوبنده خود در اعتراض به فقر، گرانی، تبعیض و نابرابری و به دزدی ها و اختلاس صدای اعتراض کل جامعه هستند. از خواستها و مطالبات آنها باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۴ آپریل ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *