از تورنتو تا لوبک، از استکهلم تا فرانکفورت و از ترير تا تهران همه جا عليه حکم اعدام ريحانه جباری و در اعتراض به قتل عمد دولتی

روز ۱۰ ماه مه به فراخوان چند سازمان آلمانی در شهرهای مختلف آلمان ، در دفاع از ریحانه جباری میتینگهایی برپا شد. آدرس سایت فراخوان دهندگان :
http://gegen-todesstrafe.blogspot.de/
فراخوان اولیه به دعوت هومانیستهای شهر تریر و کمیته بین المللی علیه اعدام بود. سپس این احزاب و سازمانها از این حرکت دفاع کردند.
سازمان عفو بین الملل- تریر
آستا تشکل دانشجویان تریر
حزب چپ آلمان، تریر- ساربروکن
بنیاد جردانو برونو – ساربروکن
کمیته انتگراسیون پناهندگان ایرانی
فدراسیون پناهندگان ایرانی
جوانان فدرالیست اروپایی تریر
سازمان یولیوس تریر
سازمان دفاع از مردم سوریه
شورای مرکزی اکس مسلم
همچنین حزب پیراتن در آلمان با انتشار مطلبی از این اقدام اعتراضی دفاع کرد و به تفصیل در مورد ریحانه جباری نوشت.
http://www.piraten-trier.de/2014/05/piratenpartei-unterstuetzt-aktionstag-gegen-die-todesstrafe/
گزارشی کوتاه از این آکسیونها
تهران: صبح زود روز ۲۰ اردیبهشت ۱۰ ماه مه ، در زندان شهرری به بند ریحانه جباری حمله کردند و شروع به جستجو در وسایل او کردند. زندانبانها دنبال تلفن و امکانات ارتباط با خارج از زندان بودند. گفته میشود از ریحانه خواسته اند اعلام کند که آنچه در خارج کشور د رمورد او گفته است، صحت ندارد و …
پارک لاله ، قرار بود میزبان تجمع مادران بخشش باشد، اما نیروهای انتظامی و فاطی کوماندوها این پارک را قرق کرده بودند.
تهران: فراخوانی به امضا مادران بخشش در دفاع از ریحانه جباری در تهران پخش شده بود و روز ۱۰ ماه مه ۲۰ اردیبهشت اعلام شده بود که در پارک لاله تجمعی با روشن کردن شمع و گرامیداشت اقدام مادرانی که بخشش میکنند، از ساعت ۱۴ برگزار میشود. گزارشی در این مورد به دستمان رسیده است که چنین است:
شنبه بیستم اردیبهشت جهت ملحق شدن به فراخوان مادران بخشش به پارك لاله رفتم. ابتدا فضا بسیار ارام بود
مقابل در ورودی پارك، مردی با لباس نیروی انتظامی بازوی پسری را گرفته بود و به او میگفت كه بهتره از اینجا بره والا گرون تموم میشه براش و بعدشم هلش داد سمت در ورودی، مرد جوان با دیدن یكی از دوستانش كه در حال ورد به پارك بود گفت تو میدونستی چه خبره نه ؟ آن یكی بی تفاوت گفت بله میدونستم و از راهی كه مامور رفته بود رفت، حس كردم كه تعقیب مامور مرا به محل تجمع خواهد كشید، آنها را تعقیب كردم و به محوطه ی نسبتا بسته ای رسیدم، مامور چندین بار برگشت و سرتا پای مرا نگاه كرد اما بی تفاوت به راهم ادامه دادم، به محوطه كه رسیدم ایستادم و متوجه ماشین های گشت ارشاد شدم كه به صورت قطاری آن طرف شمشاد ها ردیف شده بودند، چند لحظه بعد جمعیت فاطی كموندوها هجوم آوردند به پارك و ماموری كه حواسش بدجوری به من بود تقسیمشان كرد تا به نقاط مختلف بروند، جالب اینجا بود كه یه عده دختر و پسر غافل از آنهمه ماموری كه وارد پارك شده بودند، مشغول پاسور بازی كردن بودند در كمال خونسردی به سمت زنی كه نشسته بود رفتم و تمام دلم را به دریا زده بودم كه از او بپرسم كه تجمع كجاست، اما نشد، تا بیایم سر صحبت را با او باز كنم، دو مامور به من نزدیك شدند و من هم خودم را به اون راه زدم و کمی دور شدم. . .
اینبار ر‍ژیم سعی كرده بود با قدرت نمایی از طریق مشتی فاطی كماندو و ون های گشت ارشاد، جرات حركت به زنان را ندهد. در نهایت كل پارك پر شده بود از ماموران.
ما تا کنون گزارشی از برگزاری تجمع مادران بخشش دریافت نکرده ایم. ظاهرا رژیم اسلامی از تجمع مادرانی که با بخشش خود زندگی دوباره هدیه کرده و عملا مقابل اعدام ایستاده اند ، نیز وحشت دارد. برای مقابله با تجمع مادران بخشش . نیروی انتظامی می آورد و مانع تجمع مادران میشود.
تورنتو ، فرانکفورت، کیل، استکهلم، تریر ، و ساربروکن در روز شنبه شاهد برگزاری میتینگها و سخنرانی هایی در دفاع از حق حیات و ابراز انزجار از اعدام بود. در این میتینگها در مورد ریحانه جباری و ضرورت لغو فوری حکم اعدام او صحبت شد. در این میتینگها در مورد جنایات حکومت اسلامی ا یران در زندانها و حمله به رهبران کارگری در روز اول ماه مه و دستگیری چند نفر از فعالین کارگری صحبت شد و تظاهرات کنندگان خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان شدند.
کمپین نجات ریحانه به همه این عزیزان که در روز ۱۰ ماه مه در حرکتهای اعتراضی حضور داشتند، درود میفرستد، و اعلام میکند که ما به اعتراضات خودمان تا لغو حکم اعدام ریحانه و آزادی ریحانه از زندان ادامه خواهیم داد.
کمپین نجات ریحانه
۱۱ ماه مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *