R8 250 x 237

اتحاديه اروپا از حکومت اسلامی ایران درخواست بررسی مجدد پرونده ریحانه را دارد.

R8 250 x 237

نشست مشترک نمایندگان اتحادیه اروپا با سازمان عفو بین الملل در مورد ریحانه
نامه آمنه کاکاوند نماینده حزب چپ سوئد به وزیر امور خارجه سوئد در مورد ریحانه جباری
یک جنبه از کار کمپین نجات ریحانه، تماس با نهادهای بین المللی است.
در کشور سوئد بدنبال تماس نمایندگانی از کمیته بین المللی علیه اعدام با مقامات دولت سوئد، از جمله تماس کیمیا پازوکی و هرمز رها با مسئولین حقوق بشر و نمایندگان وزارت امور خارجه سوئد، آنها در جریان کمپین نجات ریحانه قرار گرفتند. در یک میتینگ اعتراضی در مرکز شهر استکهلم چند نماینده پارلمان از سوئد و از جمله آمنه کاکاوند سخنرانی کرد. آمنه در یک نامه مفصل به وزیر امور خارجه سوئد کارل بلیت در مورد سرنوشت ریحانه نوشت و از او خواست اقدامی بکند. وزیر امور خارجه سوئد به این نامه پاسخ داد و قول رسیدگی و ارسال نامه در این مورد را داد. در آغاز کار کمپین نجات ریحانه اولین اقدام ما در این رابطه نشست مشترک نازنین افشین جم یکی از فراخوان دهندگان کمپین نجات ریحانه با احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل بود.
. در این نشست که پیتر مک کی وزیر دادگستری کانادا نیز حضور داشت، در مورد سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران به تفصیل بحث شد. نازنین افشین جم در مورد این نشست گزارشی در صفحه فیس بوک منتشر کرد که در اینجا آنرا ملاحظه میکنید.
https://www.facebook.com/nazanin.afshinjam.5?fref=ts
نامه احمد شهید و اظهار نظر او در مورد ریحانه بسیار مهم بود و در سطح بین المللی انعکاس بسیار گسترده ای داشت.
اقدام بعدی ما تماس با اتحادیه اروپا بود. ما به محض اینکه امضا طومار علیه حکم اعدام ریحانه به ۱۰۰۰۰۰نفر رسید این امضاها را برای کاترین اشتون، بان کی مون و احمد شهید ارسال کردیم.
ما خواهان ملاقات با کاترین اشتون شده ایم و منتظر این نشست هستیم. در ادامه این اقدامات تا کنون شیوا محبوبی چندین بار با مقامات اتحادیه اروپا در مورد ریحانه، کنفرانس تلفنی داشته و از آنها خواسته است فورا برای نجات جان ریحانه اقدام کنند. اتحادیه اروپا در یک اقدام مهم سفیر جمهوری اسلامی در بلژیک را فراخواند ، که بجای سفیر معاون سفیر به مقر پارلمان اروپا رفته و به سوالات چند نماینده پارلمان مجبور به پاسخگویی شد.
شیوا محبوبی از طرف کمپین نجات ریحانه اخیرا آخرین تغییرات و اخبار در مورد پرونده ریحانه را به گوش مقامات پارلمان اروپا رسانده است. گزارشی در این مورد:
در ادامه اقدامات كمپین حمایت از ریحانه جبارى , شیوا محبوبى , سخنگوى كمیته مبارزه برای آزادى زندانیان سیاسی, روز سه شنبه ٢۹ اوریل در تماسى با بخش سیاست خارجى اتحادیه اروپا, در مورد اطلاعات جدید در مورد پرونده ریحانه جباری, نامه هاى ریحانه و شكنجه هایى كه ریحانه جهت اعتراف تحمل كرده است , بر ملا شدن هر چه بیشتر تناقضات پرونده توضیح داد. وى همچنین به ادامه حمایت مردم و امضا طومار حمایتى بیش از صد و شصت هزار نفر اشاره كرد و اشاره كرد كه ریحانه اخیرا نامه هایى به بیرون از زندان فرستاده و در مورد دستگیری و اتهامات و شكنجه هایى كه شده است نوشته است, نامه های ریحانه در واقع دادخواست اوست كه در دادگاه به حساب نیامده است. شیوا محبوبى در نامه اظهار داشت كه اعدام ریحانه هر چند موقتا به تعویق افتاده است اما خظر اعدام او هر لحظه محتمل است چرا كه رژیم در موارد بسیارى از جمله كیس زهرا بهرامى , منتظر اینست كه اعتراضات و فشارها كاهش یابد و زندانى را اعدام كند. شیوا خواستار فشار بیشتر از سوى اتحادیه اروپا به رژیم جهت اعلام رسمى لغو حكم اعدام ریحانه جبارى شد. روز ٣٠ اوریل آقاى روبرتو اولمی از سوى سرویس بخش خارجى اتحادیه اروپا در جواب به نامه شیوا محبوبى ضمن تشكر از اطلاعات در رابطه با كیس ریحانه اظهار داشت كه اتحادیه اروپا چندى پیش اقدام اضطرارى رسمى ( دیمارچ) را كه قرار بود براى لغو اعدام ریحانه انجام دهند در تهران انجام دادند و خواستار محاكمه مجدد ریحانه شدند. وى گفت كه در جریان طومار حمایت از ریحانه بوده و شواهد نشان میدهد كه فشار زیادی روى رژیم میباشد. آقاى اولمى همچنین گفت كه امروز با عفو بین الملل در رابطه با حمایت از ریحانه جلسه دارند.
کمپین نجات ریحانه خواهد کوشید با سازمان دادن جلسات دیگر با مقامات اتحادیه اروپا و نهادهای بین المللی ، از آنها بخواهد برای نجات ریحانه هر آنچه در توان دارند بکار ببرند.
کمپین نجات ریحانه
۷ ماه مه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *